• הבהרה חשובה של הרב אשכנזי בנוגע לפאות הארוכות

    הרב אשכנזי והמכתב בעניין הפאות
    הגדלה

    אחד מבניו של המרא-דאתרא דכפר-חב"ד, הרב מרדכי-שמואל אשכנזי שלח למערכת האתר הבהרה בנושא הפיאות, בשם אביו. כזכור, בראשית השבוע חשפנו כאן את מכתבו של הרב כנגד הפיאות הארוכות, והדבר חולל סערה. בין היתר ציין הרב כי לפיאה ארוכה אין את ההיתר של כיסוי ראש.

    וכך כתב לנו בנו של הרב, בשמו:

    "כאשר אישה קונה פיאה בשביל שתיראה כשער ראשה, והדבר מתבטא בפועל באורך הפיאה וצורת התסרוקת שלה (פזורה) – יש לחשוש לדין "פריצות" כמו שיער הראש.

    לעניות דעתו, הרבי דיבר על נשים שקנו פיאות כי צריך ללבוש פיאה, ומה שהיה זה פיאות של שיער טבעי. אבל לא היתה אז אופנה של לשלם עוד אלפי דולרים רק בשביל למצוא את הפיאה הארוכה בשוק שתיראה כמו שיער הראש שלה. כאן יש לחשוש לדין "פריצות" כמו בשיער הראש".

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    9 תגובות

    1. zer
      א׳ בכסלו ה׳תשע״ד (04/11/2013) בשעה 14:10

      אני לא מצאתי מקור לכך שאורך מקסימלי של פאה הוא עד הכתפיים. אבל אני רוצה לחלק עמיכן את הבנה שלי . ( מתנצלת מראש על שגיאות זו לא שפת אם שלי ) אז כך : כל מה שיפה מהנה את נשמה. זהו " טבע " שלה – מטוב ויפה להנאות ולסלוד מרע וכיאור. ביטוי גשמי להנאת נשמה הוא דרך חמישה חושים. מה שנעים בני אדם רוצים לראות מקרוב, לגעת, למשש, להריח.
      באישה כי ברייה נטמן כח אדיר של יופי – זהו רצונו של הקב"ה . אישה היא התכשיט בין כל הבריות . לכן היצרן של התכשיט מסר הנחיות שמירה על איכותו של אוצר. אותם הנחיות "מתורגמות" ללשון של גדרי הצניעות שהם מתבטאים במושגים של מדד וגוון.
      לכולנו מוכר מושג " בדיעבד ". זו רמה הכי נמוכה לביצוע מצווה. מי תשתמש במזוזה כשרה בדיעבד או תיתן מזון כשר בדיעבד? רק מהדרין.
      גם בעניין אורך של פאה. כאשר אורכה הוא עד לכתפיים זהו מתקבל כמדד רצוי למראה של אישה שרוצה להעיד על עצמה שקיום רצונו של ה' התברך חשוב לה.ככל שפאה מתארכת מעבר "לקו האדום", כך נגרמת התרחקות מקוים מצווה למהדרין לכיוון בדיעבד.
      נקודה אחרונה. אם אני לא טועה ישנו מושג " יצר הרע בתחפושת חסידית". אם אני מבינה אותו נכון זה אומר שיצר מוצא תרוץ לאי הצמדות לדרישה כללית בתורה עצמה ובחסידות. אין לו (לשיער של פאה טבעית) שייכות לייצר הרע ואין בו כלל וכלל את העניין של "שער באישה ערווה". נמשיך לקיים הוראות המלך המשיח. זוהי טענה נכונה לגבי חשיבות פאה על פני כיסוי ראש אחר. גם אין מה לטעון נגד חשיבות לקיים דבר המלך. ממבט ראשוני הכל מצוין. קשה לזהות כאן את פרשנות של היצר.
      בספר "לנשי ובנות חב"ד" בעמ. 194 מוזכר על " ניתן לעשות בשערות ככל שרוצים – אבל הכל צריך להיות באופן שיתאים לדיני התורה". ובעייני שיער בתורה ידוע שאפילו בנות הרבה לפני זמן שידוך מלהתחילה אמורות לאסוף שיער ארוך לקוקו או צמה. גם שאין ללכת בשיער פזור ו/או מראה רטוב ו/או תסרוקת עם פוני מכסה את חלק מפנים. זה שרבי לא העיר לאף אחת כי זו לא דרכו. ומה שנוגע להלכה תמיד רבי הפנה לשאול רב מורא הלכה. סליחה שיצא ארוך. ובוודאי שאין ברצוני לפגוע במישהי. בעזרת ה' נעשה ונצליח.

    2. רחל
      כ״ז בשבט ה׳תשע״ג (07/02/2013) בשעה 22:55

      תודה לך על ההסבר !

    3. טלי
      כ״ז בשבט ה׳תשע״ג (07/02/2013) בשעה 21:51

      לידיעת מי שלא יודע:
      מובא מהרבי שליט"א מלך המשיח: מאמר ספר הזוהר – ששער שלא מחובר למקור (כלומר לראש האישה אלא חתוך) אין לו יניקה מהחיצונים ואין לו שיכות לייצר הרע ואין בו כלל וכלל את הענין של "שער באישה ערווה" ולכן אין בעיה עם פאה טבעית. ואדרבה – על פי דברי הרבי שליט"א מה"מ, פאה טבעית היא מהודרת יותר. (והרבי במכתבים רבים מעודד נשים ללבוש פאה מכיוון שהיא יפה יותר משערן ואין שום בעיה, יצר הרע בכך!!!)
      נשות חב"ד הצדקניות המשיכו לעמוד איתן בגאווה נמשיך לקיים הוראות המלך המשיח ולא נבוש מפני המלעיגים מבית ומחוץ.
      בזכות נשי חב"ד הצדקניות ניגאל נאו!
      יחי המלך המשיח!

      • ר.מ 770
        ד׳ בשבט ה׳תשע״ד (05/01/2014) בשעה 23:16

        מי את שתקראי אפילו ברמז (לרב סתם) ובמיוחד לרב אשכנזי מלעיג מבית?
        סליחה אבל פשוט אין גבולות בקב"ע רב אומר משהו צועק וכו מי אנו שנפצה פה כנגדו? כל אחת מרגישה פה יותר חכמה מהשניה קראה ולמדה מה חשבתם שהרב לא יודע את כל זה???? זה רב ותתחילו לכבד ובמיוחד הכפרחבדיות שמחויבות להקשיב לרב שלהם! גם אם הוא אומר טעות אנו חיבות לציית על פי הלכה אז כל הצדיקות תמשיכו ללמוד אך שזה לא יפגע ח"ו בהלכה….
        _
        המערכת לא מאשרת תגובות נגד אף אחד ובודאי לא נגד רבנים, והתגובה המדוברת בכללן – אינה ח"ו נגד הרב אשכנזי שי'. העורכת.

    4. דבורי
      כ״ז בשבט ה׳תשע״ג (07/02/2013) בשעה 21:13

      ב"ה שהרב התייחס לנושא.
      אפשר להבין את הפסיקה ה"מזעזעת" של הרב אשכנזי, כאשר רואים מה קורה ברחובות
      כפר חב"ד עם פיאות… יש בדבריו ניעור…
      פיאה ארוכה וכו' שעניינה להיות ל-א צנועה, היא לא בסדר נקודה.
      האם נחשב שהאישה יצאה ח"ו בלי כיסוי ראש, מבחינה הלכתית?
      כנראה שלא, והדבר נאמר כדיי לזעזע.
      בואו נבין את מה שצריך להבין, ונמנע את עצמינו מהתחכמויות לכאן או לכאן.

    5. רחל
      כ״ו בשבט ה׳תשע״ג (06/02/2013) בשעה 16:51

      אז ממה שאני מבינה יש בעיה עם פיאה טבעית שהיא ארוכה פזורה ולא טבעית צנועה ? ! ?

    6. Miri770
      כ״ו בשבט ה׳תשע״ג (06/02/2013) בשעה 16:47

      ככל שהפאה פחות טבעית יש יותר סכוי שנשים תתפתנה למטפחת .
      זהו נסיון מידי גדול, והחמרות לעיתים עלולות לגרום ח"ו להכשל בעיקר הדין.

      • חב"דניקית
        כ״ו בשבט ה׳תשע״ג (06/02/2013) בשעה 19:20

        שמנה לב, המגיבה הראשונה צודקת!!! הרב לא יצא כנגד פאה טבעית שכן ישנן המון נשים צעירות ובוגרות שהולכות עם פאות צנועות עד הכתף משיער טבעי. הבעיה היא פאה ארוכה ופזורה!!! פאות ארוכות אלו מושכות את תשומת הלב של הגברים וזה בהחלא לא צנוע ולא רצון הרבי. ישנן נשים בעלות פאה ארוכה שאוספות אותה בצורה צנועה ומכובדת ועם זה אין בעיה.

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.