• מסע לביעור החמץ הפנימי • רונית חיה יפרח

    אילוסטרציה
    הגדלה

    יש שתי סוגי אמונות: אמונות מגבילות - אמונות מעכבות המקשות על תפקוד רצוי, ואמונות מעצימות – אמונות מחזקות המהוות מקור כוח לפעולה • זכרי: על מנת לבטל טבע שלילי נדרש 40 יום תרגול במידה ויש מידת עצלות ורוצים להטביע טבע של זריזות יש להתמיד 40 יום בפעולת הזריזות • רונית חיה יפרח בטור השבועי על איזון גוף ונפש • לטור המלא

    על מנת ליצור שינוי בכלל ובפרט, הכרחי שנצטייד בארבעה כלים עיקריים: אמונה, רצון, סבלנות וכח התמדה.

    על פי הקדושה שינוי לא מתרחש בבת אחת, אלא זהו תהליך. כמו שנאמר בתורה "מעט מעט אגרשנו מפניך". שינויים שאנו רוצים שיתרחשו בחיינו אינם בתחום האינסטנט. (אני רוצה את זה ע- כ- ש- י- ו!! ואם לא… אצרח צרחות, אפסיק לנשום, ארקע ברגליים, בעיטות באוויר, עד שאקבל מה שמגיע לי!)

    כשאדם רוצה לסדר את חייו עליו לדעת שמדובר בתהליך המתרחש באיטיות, לאט לאט. כשמביאים תינוק לעולם, זה לא בום "הנה התינוק שלך! אווו הוא כבר בן 23 נשוי עם ילדים, מזל טוב." אלא יש 9 חודשים של הכנה והתפתחות ואז גם לאחר שכבר נולד, כל חודש הוא מתפתח .. כל חודש כל שנה אנו מתפתחים ומתחדשים. כל יום הוא יום חדש, כל יום מתחדשת הנשמה. כפי שנאמר 'חדשים לבקרים רבה אמונתך', ישנה הודי'ה הפותחת את הבוקר. מניחים יד ימין על יד שמאל. (חסד על גבורה) ואומרים: 'מודה אני לפניך מלך חי וקיים שהחזרת בי נשמתי בחמלה רבה אמונתך' .הנשמה מגיעה אלינו בבוקר רעננה ומחודשת. ויש לנו הזדמנות ליצור ולעשות משהו חדש בחיינו כל יום.

    כמו בכל דבר בחיים ישנן עליות ומורדות. ישנה הדוגמא המפורסמת של מוניטור המראה את קצב הלב, כשיש עליות וירידות מצב זה מעיד שאנו חיים.

    ספיקות, מחשבה או רגש שמובילים לייאוש וחוסר התקדמות באים ממקור לא טהור. ספק גבימטריא עמלק. כל דבר המסיט אותנו מהדבר הנכון לעשות- בא ממקור לא טהור! עלייך להבין שהשינוי הכי קטן שאת רוצה לעשות זהו שינוי מהותי שישנה את כל המערכת שלך! בפן המחשבתי,הרגשי הפיזי ובכל המציאות של חייך. לכן צריך ראשית,רצון (מלשון צינור), אמונה (מלשון להתאמן), סבלנות והתמדה.

    על מנת שנשיג התקדמות עלינו תחילה להכיר את עצמנו. מי אני באמת. מהם היתרונות והמעלות שהקב"ה חנן אותי ומהם החסרונות שעלי לתקן. האמונות שלך לגבי עצמך קובעות -'מקבעות' את עתידך.

    אמונות הן שיפוטיות והערכות לגבי עצמנו, לגבי אנשים אחרים ולגבי העולם סביבנו. לעיתים דפוסי חשיבה אלו אינם מודעים ולכן קשה לזהות אותם.

    יש 2 סוגי אמונות: אמונות מגבילות –  אמונות מעכבות המקשות על תפקוד רצוי, ואמונות מעצימות – אמונות מחזקות המהוות מקור כוח לפעולה.

    ישנן מחשבות ורגשות החוסמים את השפע לטוב. עצם הדבקת תווית עשויה להיות גורם מעכב בתהליך הצמיחה שלך! קל להשתמש בתווית זו כאל הצדקה להשאר במקום שנקרא 'איזור הנוחות'. בתת מודע אנו חושבות שבזה שאנו דואגות או לחוצות זה יעזור לעשות את העבודה טוב יותר, אך ידוע שלחץ זה אינו בריא.

    כאשר אדם נדרש להתמודד עם התנהגותו רוב הסכויים שהוא יתבטא בבטוי 'ככה אני' (מעין התגוננות). וכשאת אומרת זאת את גם אומרת 'זה גם מי שאמשיך להיות ואני לא אשתנה'. אין פה שום עבודה מצד עצמך לחולל שינוי. משפטים כמו כזאת אני /תמיד הייתי כזאת / אני לא יכולה אחרת / ככה חינכו אותי / זה הטבע שלי /ככה נולדתי, /פחד משינויים /קשה לי להגיד לא/  הם מחשבות חוסמות – מגבילות ומעכבות אותך מלהתקדם.

    להלן תרגיל:

    אני יודעת שאת לחוצה מפסח, למי יש זמן?! אך דעי, שהנקיון מתחיל בנו. לבער את החמץ, את הישות מקרבנו.

    כל אחת תרשום 'מי אני'; כיצד את מגדירה את עצמך? מהן התוויות וההגדרות העצמיות בנוגע אליך. לא סתם תוויות כמו 'אני טיפוס עצבני/ ביישן / עצלן / אין לי חוש שמיעה מוזיקה / אני שכחנית / אין לי סבלנות / רחפנית / מגושמת /וכו'. וודאי שיש לך תכונות טובות, אך בתהליך אנו לומדות לעבוד עם עצמנו ולכן נתמקד במה שצריך לעבוד.

    הקב"ה נותן לנו בחירה. במה אנו בוחרות לחשוב.

    רשמי על דף את האמונות המגבילות שלך. לדוגמא לא נעים להגיד להגיד לא/ זה בגנים/ אני רעיה/ אמא/ בת לא מספיק טובה/ לא יכולה להצליח / אני בישנית/ אני מפחדת/ כעסנית/ עצלנית/ מגושמת/ הססנית/ חלשה בעניינים מכאניים/ טבחית גרועה/ עקשנית/ לא בוגרת/ קפדנית/ שכחנית/ עצבנית/ אני לא טובה בחשבון וכו'.

    במידה ויש לך סיפוק אמיתי מ'האני' מהאמונה המגבילה- אז אין מה לעבוד, אך אם אחד מ'האני' מפריע לך לפעמים, אז הגיע הזמן לערוך שינוי.

    כיצד ניתן לפעול שינוי?

    1. לצמצם ככל האפשר בשימוש ב'אני' . החליפי אותו במשפט 'עד היום בחרתי להיות כזאת'.

    2. הודיעי לקרובייך שאת מתכננת להתאמץ ולסלק חלק מ'האני' ושיזכירו לך בכל פעם שאת מתחילה לשלוף תירוצים אלו.

    3. בחרי לעצמך משימה- לנהוג אחרת מכפי שנהגת אי פעם. אם את חושבת את עצמך לביישנית הציגי את עצמך בפני משהי או גורם מסוים שהיית נמנעת ממנו. 'אחרי המעשים נמשכים הלבבות'.

    4. נהלי יומן שיעסוק בגישת ההתנהגות, ורשמי בה את פעולתך – מה עשית, כיצד התנהגת ומה הרגשת כשהתנהגת באותו אופן. (תרגיל מומלץ ביותר)

    5. כל פעם שאת חוזרת לאותו דפוס, אמירה כמו 'ככה אני' החליפי אותה ב 'כזאת הייתי' ובקול רם, 'אני לא יכולה אחרת'- החליפי באמירה 'אם אתאמץ ב"ה אוכל לשנות זאת.' תמיד הייתי כזאת- אני מתכננת להשתנות, זה הטבע שלי- פעם האמנתי שזה הטבע שלי.

    6. נסי בכל יום לעבוד על חיסול אחד מהאני שלך לאותו יום בלבד! אם כעסך אינו מוצא חן בעיניך ליום אחד נהגי בדיוק ההפך! הקדישי יום אחד לעבודה מרוכזת של מודעות לנטיה זו. (שכחנית – לעבוד במרוכז על זכירת דברים, קפדנית – נהגי לפנים משורת הדין)

    זכרי: על מנת לבטל טבע שלילי נדרש 40 יום תירגול.במידה ויש מידת עצלות ורוצים להטביע טבע של זריזות יש להתמיד 40 יום בפעולת הזריזות.

    בהצלחה בנקיון הפנימי,

    אוהבת,

    רונית

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    4 תגובות

    1. ליאור איתח
      ט׳ בניסן ה׳תשע״ג (20/03/2013) בשעה 22:20

      פשוט מקסים! יי׳שר כח גדול. ברוך השם שזה עלה שוב, בהשגחה פרטית:). חג פסח שמח וכשר בגאולה האמיתית והשלמה תיכף ומיד ממש!:)

    2. רונית חיה
      ח׳ בניסן ה׳תשע״ג (19/03/2013) בשעה 1:05

      מושקא היקרה, זאת רונית יפרח. כתבה זו הפתיעה אותי משום שהיא הועלתה לאתר לפני שנה!
      והועלתה בשנית ללא ידיעתי ולשמחתי….

      מוזמנת לרשום לי במייל את השאלות אשמח לעזור. [email protected]

    3. מושקא
      ז׳ בניסן ה׳תשע״ג (18/03/2013) בשעה 23:10

      מה המספר פלאפון של רונית? הייתי רוצה לשאול אותה כמה דברים!!! היא כתבה פשוט מהמם!!!!

    4. we want moshiach now!!!!!!!:)
      ז׳ בניסן ה׳תשע״ג (18/03/2013) בשעה 19:44

      למערכת:
      יש אפשרות לראות תמונות שהועלו לאתר בתשרי???……

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.