• ג' תמוז! ועדיין לא בא!!!! • טור

    הגדלה

    לפני שנה פרסמנו באתר את טורה של שלי דיל ג' תמוז. מי היה מאמין ששוב שנה חלפה ושוב ג' תמוז בא?! לכבוד היום המאיר והקדוש אנו מביאים את הדברים • לטור המלא

    הרהורים

     

    כשנבקשתי על ידי מערכת האתר לכתוב טור לכבוד ג' תמוז, הרהרתי לעצמי מה לי ולזה. אני יודעת שזה נשמע מחריד, אבל בטוחה שיהיו כמה בנות שכן יבינו אותי. כולנו עסוקות כרגע בענינים ברומו של עולם. מי בריכוזים של קייטנות וקעמפים שתיכף עומדים להתחיל וככל שקרב היום העומס והלחץ בשיאו, מי בעונת בגרויות מתישה שאוכלת כל חלקה טובה של סבלנות לענינים אחרים, או כאלה שעדין מתאוששות ממטלות המכללה והשלמת החובות שבלעדיהם אפשר לשכוח שנה הבאה מהדשא הירוק בכפר חב"ד ב'.

     

    גימ"ל תמוז, איפה היום הזה ואיפה ואני…

     

    אבל פתאום נעצרתי במן חריקת בלמים פנימית כזאת, ואמרתי לעצמי, את יודעת מה; דווקא בגלל שאין לך רגע פנוי עכשיו, תעשי רגע סטופ ותתחברי. תתחברי לנקודה החסידית שלך.. לנקודה של היום הגדול והקדוש, חג הגאולה גימל בתמוז. יום שמהווה נתינת כח לכל אחד ואחת מאיתנו להתעסק ביתר שאת בעניינים שעל הפרק, בענינים החשובים ביותר לאבינו מלכינו שליט"א.

     

    מוזר עבורי – אך בלתי נמנע – לכתוב את הטור הזה בתוך כל קלחת הטלפונים והמיילים, אך בכל זאת ניסיתי להרהר קצת מה זה אומר בשבילי ג' תמוז.

     

    לעשות 'סטופ' לרגע

     

    לפעמים אנחנו פועלות כמו מכונה שלחצו לה על המתג והיא פועלת ללא מעצורים. ההנהגה היא חסידית ואפילו מושלמת, אך בפנים יש משהו שחסר. בהתבוננות פנימית אמיתית אני אומרת לעצמי, זה לא באמת… זה כבר הפך לרגילות, כמין מכונה שפועלת ללא הפסקה.

     

    אז בואו נעצור שניה את כל הדברים החשובים והנשגבים, ונתחיל להתחבר לנקודה האמיתית: האם זה באמת חי אצלי שהרבי חי וקיים? האם זה באמת חי אצלי שברגע הזה הרבי מתגלה? האם זה באמת חי אצלי שזו המציאות אפילו אם היא נראת הזויה מעט?

     

    "השתטות" ברוסיה הסובייטית

     

    מסופר על מספר תמימים שיצאו לעשות פעילות מבצעים באחד מהיישובים בשומרון עם קבוצת יהודים שעלו בזמן האחרון מרוסיה. אותם יהודים היו כמעט ללא ידיעה מינימלית ביהדות. התמימים הניחו עמם תפילין, דיברו איתם על משיח והגאולה הקרובה וכו'. לפתע ניגש אליהם אחד מאותם עולים, יהודי מבוגר: אהה, אתם מליובאוויטש? יש לי מה לספר לכם: בילדותי הייתי גם אני מגיע לכל ההתכנסויות של חסידי ליובאוויטש במקום הולדתי ברוסיה. השתתפתי בתפילות, בשיעורים וגם בתוועדויות שהתקיימו במחתרת.

     

    באחת ההתוועדויות, חסידים "לקחו משקה" ללא הגבלות ודיברו על רצונם העז להתראות עם הרבי שליט"א. בהמשך התחילו לנגן את הניגון 'טיירע ברידער' בהתלהבות וגעגועים בלתי ניתנים למימוש בדרך הטבע.

    באמצע ההתוועדות, קמו כמה מהנוכחים, וכשהם מלאי התלהבות הכריזו: למה אנחנו רק מדברים ולא עושים מאומה. הגיע הזמן לעשות מעשה. צריך לנסוע לרבי בפשטות ממש!

     

    האחרים הסתכלו עליהם בתימהון: מה זאת אומרת לנסוע לרבי בפשטות? – שכחתם איפה אתם נמצאים?!

     

    אבל אותם חסידים לא היו מוגבלים בהגבלות הטבע ולא רצו בשום אופן להתחשב בשום דבר: מה זאת אומרת אי אפשר? אם רוצים באמת אפשר! ואנחנו רוצים לנסוע לרבי בפשטות!

     

    ומדיבור למעשה. הם הפכו כמה כסאות, סידרו אותם זה אחר זה, התיישבו עליהם, כמו שעושים הילדים הקטנים המשחקים בגן הילדים "רכבת", ועשו את עצמם כנוסעים לרבי!

     

    האחרים, ואני ביניהם, מספר אותו יהודי, עמדו מסביב, ונדו להם: מה אתם משתטים, איזו מן שטות היא זו "לשחק בכאילו" בדברים שאינם ניתנים כלל למימוש.

     

    אבל העובדות הוכיחו את עצמן, ממשיך אותו יהודי, שכל אותם "משתטים" שישבו על ה"רכבת" הילדותית ו"נסעו לרבי שליט"א" – קיבלו תוך זמן קצר את היתר היציאה הנכסף, והם אכן נסעו וזכו לראות את הרבי כחסידים.

     

    ואילו אנחנו, השפויים והמציאותיים, נשארנו שם. וכפי שאתם רואים אותי עכשיו, לא עמד לנו הכח לעמוד בנסיונות הקשים על שמירת תומו"צ. רק עכשיו, אחרי שנפל מסך הברזל, הגענו לכאן, כאשר את מצבי ביהדות את רואים בעצמכם.

     

    תלוי ביחס שלנו

     

    האמת, זה סיפור קצת הזוי. לי זה אפילו העלה חיוך קל כאשר תוארה הרכבת מכיסאות הפוכים ועליהם יושבים כמה מזקני החסידים. אבל תכל'ס, זו המציאות. המציאות היא שמי שרוצה לפליא את מעלתו וגדולתו של הרבי, שהוא למעלה מעלה, ואפילו הרקיע השביעי נמוך מידי בשבילו, והרבי נמצא הרבה מעליו – מתייחס גם הרבי אליו כך, כפי שנמצא מעל לרקיע השביעי, גבוה גבוה, רחוק ונפלא עד אין קץ, נעלה ונשגב עד מאוד. אבל, רחוק.. עד שכמעט ואין שייכות גלויה ביניהם.

    כשההתרפקות היא על זכרונות העבר בלבד – כך מראים לו גם מלמעלה. והשייכות שלו עם הרבי היא באופן כזה.

     

    אולם אנשים כמונו, שרוצים להיות עם הרבי כאן למטה בעולם הזה הגשמי, למטה מעשרה טפחים, לדעת ולהרגיש שהרבי קרוב אלינו, מעודד ומתוועד, מתפלל ומברך, ומנחה אותנו על כל צעד ושעל – הרי הרבי נמצא איתנו כאן למטה, קרוב ומוליך כל אחת בפרטיות, בעולם הזה הגשמי והחומרי.

     

    כן, אמנם אנחנו לא מכירות מציאות אחרת. אנחנו יודעות שהדבר האחרון לעת עתה שראינו מהרבי זה עידוד השירה האדירה של הכרזת הקודש בנ"ג, בשבילנו רבי זה יחי. שום דבר לא יצליח להפריד בין שני הדברים. חונכנו שרבי אף פעם לא טועה ושדבריו חיים וקיימים לעד.

     

    בפועל ממש

     

    אחד הדברים החזקים ביותר שנצרבו בזכרוננו זה עידוד שירת "יחי אדוננו" לעיני העולם כולו. הדבר היחיד שעומד לנו כל העת מול העיניים זה עידודים על גבי עידודים. וזה מה שמגביר את הלהט האדיר לאמונה האיתנה ברבי שליט"א. האמת הזאת בוערת ותמשיך לבעור. אין דבר בעולם שיוכל לכבות אותה.

     

    האמת אצלנו היא בפשטות. אצלנו הרבי הוא אמת מוחלטת ואין שום שינוי מלפני ג' תמוז ה'תשנ"ד ליום שאחריו. הכרזת הקודש תמשיך להדהד בעולם כולו עד שנזכה לגאולה שלימה מתוך ריקוד ושמחה תומ"י.

     

    כמים הפנים אל הפנים. אם אנחנו נתייחס ליום הזה כחג הגאולה ג' בתמוז, נרקוד ונשמח באמונה ובטחון מוחלט שאכן הרבי חי באמת. שהנה הרבי גואל אותנו מיד, ואנו באמת מרגישות ובטוחות בזה באמונה חזקה של נשי ובנות ישראל. אין שום ספק שלא יעבור רגע נוסף ואנו נמצא את עצמו עמוק עמוק בגאולה השלימה!

     

    תשכחו מתשרי נוסף בקראון הייטס.. 🙂

     

    יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    9 תגובות

    1. דגל
      ה׳ בתמוז ה׳תשע״ג (13/06/2013) בשעה 16:29

      שלי!
      תשרי הבא ו14 אלף עובדים לכל אחד..אל דאגה אשל יתנהל מצוין!!!!!!
      🙂 🙂 🙂
      אחו"תי , אשריך !!!
      את אלופה

    2. רחלי
      ג׳ בתמוז ה׳תשע״ג (11/06/2013) בשעה 17:11

      שווה לקרוא!!!:)
      איזה יפה! אהבתי את הסיפור!! יחי המלך!

    3. חיהלה
      ג׳ בתמוז ה׳תשע״ג (11/06/2013) בשעה 16:48

      יפה ומעורר רצון!!!

    4. tz
      ג׳ בתמוז ה׳תשע״ג (11/06/2013) בשעה 3:16

      "כי בנות חב"ד עומדות כאן, בבקשה ובתחינה…רוצות לראות פניך בגאולה האמיתית והשלמה"!!!
      כי… מבקשים וזועקים: אנא רבון עולמים, את הרבי לראות רוצים!!!

      "הוא עומד במקומו הקבוע עם אותה צפיה ודריכות. מייחל הוא שגם השבוע הרבי ירד להתוועדות..
      .. אני יודע שהרבי כאן איתנו בודאי, מעניק, נותן כוחות ומברכינו עד בלי די, אז מה היא הסיבה לחשכחה הנוראה שכל גיולי מאיתנו מעלימה"?

      "צריכים אנו לדעת שיש לנו אבא קדישא, ובמילא, אין מה לדאוג" אין מה לדאוג!!

      משיח נאו!

    5. יחי המלך!
      ג׳ בתמוז ה׳תשע״ג (11/06/2013) בשעה 2:40

      אכן, הנאמר בכתבה מעורר רגש ורצון עז להתקשר ולראות עכשיו נאו את מלכנו!!
      אך, כמה נוכל לחכות, לצפות, ולהתגעגע??? כמה זמן??אם הרבי הבטיח כבר למעלה מעשרים שנה שמשיח בפתח, והוא נמצא כבר כאן, וכל שנותר הוא רק לקבל את פניו, מדוע הנבואה עדיין לא התקיימה??
      איך ייתכן שלהבטחת הרבי נדרש כ"כ הרבה זמן ע"מ שנראה אותה כבר בעיננו??

      אין לזה שום הסבר הגיוני שנוכל להבין אותו בשכל. למה הרעבע עדיין לא התגלה?!?!

      העולם כבר משוגע על כל צדדיו, אנשים הופכים רע לטוב, וטוב לרע, לא יודעים מהיא האמת האמיתית, וגם מה שנראה לנו כאמת, מעורבב בים של שאלות ותמיהות. עולם שכולו קליפות וטומאה.
      הדרך עוד נראת ארוכה, ללא סוף.. ומי יוכל לחתום שהיא נגמרת בזה הרגע? אם כבר כמה עשורים היינו בטוחים שתסתיים הגלות הנוראה הזו בכל רגע, מי יכול להוכיח שהיא תגמר,ועוד דווקא עכשיו??

      • בת ישראל
        ו׳ בתמוז ה׳תשע״ג (14/06/2013) בשעה 0:41

        תקראי את כתבתה הטריה של דניאלה גולן לחיזוק האמונה.
        מי שמחפש הוכחות, מוכיח שהוא מתקשה להאמין.

      • יחי המלך!
        ו׳ בתמוז ה׳תשע״ג (14/06/2013) בשעה 12:55

        נכון, זה באמת קשה להאמין, כשפעם אחר פעם המציאות הגלותית לא זזה ממקמה ומתקופה, וממשיכה להסתיר את אור הגאולה בעולם!!!

      • פנינה
        י״ב באייר ה׳תשע״ה (01/05/2015) בשעה 12:11

        צריך עבודה מהשורש!כל ההשקפה של חסיד היא שונה.
        ההשקפה היא:כשהרעבע אומר זה אמת! אם אנחנו רואים הפוך ממה שהוא אומר אז אנחנו לא רואים טוב יש לנו בעיה!
        חסיד מאמין שמה שהרבי אומר זה נכון ונבואה קל וחומר המשיח כאן!!!
        אם הרעבע אמר זה נכון זה קורה הבעיה היא שלנו!כי כשהרעבע אומר משהו אז אז… זהו.
        אז הרעבע אמר שמשיח בא והוא בפתח ומה שנשאר זה לקבל את פניו אז זה מה שזה!
        אם אנחנו לא רואים צריך לפתוח תעיניים רק לפתוח
        החלק האחרון של המשיח עדיין לא כאן אבל רק אם נמשיך להאמין הוא יגיע!!!!!!!!
        "יחי אדוננו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד"

    6. חיה מושקא
      ג׳ בתמוז ה׳תשע״ג (11/06/2013) בשעה 1:52

      חזק ביותר! המשפט האחרון בכלל!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.