• קצת על כבוד והערכה עצמית • טיפ שבועי

    הגדלה

    כל אדם זקוק לכבוד, ואדם שלא מכבד את עצמו – זקוק שאחרים יספקו לו זאת, ועל כן הוא רודף אחר הכבוד. אך לא זו הדרך, כי הכבוד בורח ממנו – אנשים לא מכבדים אדם שלא מכבד את עצמו • קצת אימון אישי

    אנו צריכים לכבד ולהעריך את עצמנו, ולא לחכות שאחרים יכבדו אותנו. ורק כך נעריך ונכבד את עצמנו.

    הרב יצחק ערד אמר באחד משיעוריו, שכתוב בפרקי אבות: "כל הרודף אחרי הכבוד, הכבוד בורח ממנו" ו"כל הבורח מהכבוד – הכבוד רודף אחריו". זאת אומרת: כל אדם זקוק לכבוד, ואדם שלא מכבד את עצמו – הוא זקוק שאחרים יספקו לו זאת, ועל כן הוא רודף אחר הכבוד. אך לא זו הדרך, כי הכבוד בורח ממנו – אנשים לא מכבדים אדם שלא מכבד את עצמו! לכן חשוב מאד שנכבד את עצמנו, וכך לא נצטרך לשאוב כבוד מאחרים – נברח מהכבוד וכך באמת נרגיש מכובדים ונרגיש טוב עם עצמנו.

    אנשים מכבדים את מי שמכבד את עצמו – "הכבוד רודף אחריו". (הכוונה שנכבד את עצמנו, זה שנעריך את המהות שלנו – שאנו חלק אלוקה ממעל ממש ואנו הכי טובים – בדיוק כמו שה' ברא אותנו).

    טיפ מעשי

    בנוסף לכך, יש דבר מענין מאוד (אולי זה גם כתוב באיזשהו מקום), שכאשר נותנים בסתר – ללא שאף אחד ישים לב (הדרגה הגבוהה ביותר בנתינה צדקה – מתן בסתר) כמו למשל: לנקות לאחד מבני המשפחה חפץ ששיך לו והוא אפילו לא יבחין בכך שמישהו ניקה לו זאת. זה עושה הרגשה מיוחדת שלא ניתן לתאר. הרגשה שאני עושה טובה בלי לקבל תמורה. הרגשה שהערכה שלי אינה תלויה באחרים. הרגשה שאני מעריכה את עצמי ועושה טוב לאחרים 'לשם שמיים' – לעשות טוב בעולם וכך להכניס את הגאולה לעולם.

    אז כמובן לזכור: אני טובה בעצם מהותי! ללא קשר למה שאני עושה (כמובן ללא ישות). אז אני מציעה לכן למצוא הזדמנויות לעשות. בלי שאף אחד ירגיש זאת. זה דבר מדהים ביותר!

    בהצלחה!

     

    יש לך מה להוסיף לאתר? כתבה מעניינת/ מאמר/ דעה/ טיפ/ מתכון ועוד?

    זו הבמה שלכן.

    את מוזמנת להצטרף למעגל הכותבות של אתר נשי ובנות חב"ד 

    צרי קשר: [email protected]

     

     

     

     

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.