• פעולה קטנה, משמעות גדולה • דירה בתחתונים

    למצולמת אין קשר לכתבה (צילום אודליה ש)
    הגדלה

    סיימתי די מהר את השיחה עם המשפיעה, לוי'ק התינוק בכה. אבל אני את שלי כבר קיבלתי. לא צריך לנהל פרוייקטים ענקיים ובומבסטיים, האמת, שגם את קורבן התמיד הקריבו רק פעמיים ביום- בהתחלה ובסוף, ולמרות זאת הוא נקרא תמיד • מושקא, אם צעירה בטור שבועי

    זהו! שבוע לקח לי לקלוט מה בעצם קרה לי בשבוע שעבר. אני, דווקא אני צריכה לעשות לה' דירה בתחתונים!! ואוו!!
    כל השבוע אני בעננים, מנסה לחשוב על משהו כמה שיותר גדול וכמה שיותר בומבסטי- בכל זאת- לעשות לה' דירה בתחתונים זה לא סתם!! אבל- וכאן מגיע ה'אבל' הגדול:
    לא יודעת איך זה קרה לי, אבל באמת ניסיתי לעשות דירה לה'! מה זה לעשו דירה?! זה וואו! זה משהו ש-אני חייבת להפוך את העולם היום! הרבי דורש את זה! ובתכל'ס: אני מוצאת את עצמי נופלת על הספה, מרגישה ש-זהו! אבוד! זה גדול עליי לעשות דירה לה'!! זה ענק! אני לא עומדת בזה!
    ואז- נזכרתי באחד הניסים הכי גדולים שהרבי עשה- הוא נתן לנו משפיעה!
    רצתי לטלפון, מנסה לגרד מקצות זיכרוני את המספר- כמה שנים לא התקשרתי אליה! והנה אני כבר שומעת את קולה מבעד האפרכסת (למה היא מורה? לספרות? זה ביטוי שדווקא מתאים לה, לא לי!…)
    ***
    -שלום, חני? מה נשמע? כאן מושקא, אני… קצת.. (וכאן התחלתי, בהתחלה בגימגומים ואח"כ בצורה סדירה להסביר את בעייתי הגדולה) הבנת?
    -אם הבנתי?! זה ברור. על כולנו זה גדול, ואת יודעת מה? בדיוק עכשיו, אני מכינה לכיתה שלי את שיעור פרשת שבוע זה פשוט יפה לראות איך ה' מסדר את הכל בדיוק בהקשר לחיים היומיומיים שלנו, בדיוק מתי שאנחנו צריכים!!!
    ****
    השבוע אנחנו קוראות את פרשת ויקרא. אם עד עכשיו, בחת"ת, ניסינו להבין מה בדיוק אנחנו קוראים, ומה מסופר- כאן נתקלנו בקושי- כל עסקי הקורבנות כולם, והדרך עוד ארוכה…. אז במקום להתמקד בחת"ת אולי נעבור לסידור? כל יום, בתפילה, אנחנו אומרות את פרשת קרבן התמיד. כל עבודת הקורבנות, שמתחילה בעצם, בשבוע זה מתחילה ומסתיימת בקורבן התמיד. מהו בעצם עניינו של קורבן התמיד?
    על קורבן התמיד שילמנו אנחנו, כל יהודי. לפני שאתם מתחילות לפתוח פנקסים, קלסרי הוצאות או את האפליקציה של ניהול החשבון בפלאפון שלכן, אני כבר יאמר לכם. קורבן התמיד לא עלה בכלל הרבה כסף. כולם שילמו מחצית השקל בלבד. זהו. ערך ממש אפסי, אך כשהוא נאסף מכל ישראל מצטבר איתו הסכום בשביל כל יום- שתי קורבנות. הקרבן עצמו היה מורכב מכבש, מעט שמן, קמח וסולת. אך למרות העלות המועטת שלו דווקא הוא הביא את ברכות ה' ליהודי לכל השנה. קרבן התמיד מלמד אותנו בעצם שלא דורשים מאיתנו הרבה! אך דורשים מאיתנו שאת מה שניתן, ניתן בלב שלם!
    ****
    סיימתי די מהר את השיחה עם המשפיעה, לוי'ק התינוק בכה. אבל אני את שלי כבר קיבלתי. לא צריך לנהל פרוייקטים ענקיים ובומבסטיים, האמת, שגם את קורבן התמיד הקריבו רק פעמיים ביום- בהתחלה ובסוף, ולמרות זאת הוא נקרא תמיד- זה בגלל שהשפעת הקורבן היתה ניכרת במשך היום כולו, בעבודת ה'. רק עוד התקדמות קטנה אך מתוך רצון, שתשפיע עלינו על כל היום, שתביא לנו את הגאולה.

    תגיות: , ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    3 תגובות

    1. יונה
      י׳ באדר ב׳ ה׳תשע״ד (12/03/2014) בשעה 9:01

      מרגישה שזה ממש עונה לשאלה שמטרידה אותי כל הזמן,
      ובכל זאת קשה להירגע… חייבים ביחד לטכס עצה כי הרי
      בזכות נשים… וגם הפעם …ביחד!

    2. חנה
      ז׳ באדר ב׳ ה׳תשע״ד (09/03/2014) בשעה 14:32

      יפיפה!! חיזק אותי!

    3. נ.מ
      ו׳ באדר ב׳ ה׳תשע״ד (08/03/2014) בשעה 23:16

      מקסיםםםם! תודה!!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.