• כך תכיני תחפושת מושלמת לפורים

    אילוסטרציה
    הגדלה

    חג הפורים יחל בעוד שבוע וחצי, אך המהומה סביב מציאת התחפושת המושלמת מתחילה כבר עכשיו. העלונים שנדחפים לנו לתיבות הדואר מדווחים על שלל תחפושות החל מהכהן הגדול וכלה בכהן הדיוט. אז מה עושים? בפרט השנה שמוסדות רבים אוסרים על תלמידיהם להתחפש לחיילים או שוטרים כך שחצי מהאופציות ירדו מעל הפרק • לטור המלא

    חג הפורים יחל בעוד שבוע וחצי, אך המהומה סביב מציאת התחפושת המושלמת מתחילה כבר עכשיו. העלונים שנדחפים לנו לתיבות הדואר מדווחים על שלל תחפושות החל מהכהן הגדול וכלה בכהן הדיוט. אז מה עושים? בפרט השנה שמוסדות רבים אוסרים על תלמידיהם להתחפש לחיילים או שוטרים כך שחצי מהאופציות ירדו מעל הפרק…

    תחפושת מוכנה מקלה מאוד, אבל פעמים רבות מתברר כי ההיצע בחנויות יקר מדי לכיס והמוני מדי לטעם ובנוסף גם אי אפשר ל"הוריש" את התחפושת לשנים הבאות בשל האיכות הירודה. דווקא אם רוצים לשמור על ייחודיות בחג העולץ ואפילו לחסוך קצת כסף? תכינו את התחפושות בבית.

    ההנחה היא שאם אתם לא בקיאים במלאכת יד, גם אם "תפרנים" אתם כן, מדובר במשימה מאתגרת מאוד.  בדיוק בשבילכן כמה טיפים קלים לתפירת תחפושות בבית. חג שמח!

    רשימת קניות

    קודם כל מכינים רשימת קניות. חשוב לדעת מה מחפשים לפני שיוצאים למסע הקניות. כך תמנעו קניית אביזרים מיותרים.

    השתמשי בשאריות

    מי שסיירה בחניות הבדים בשכונת גאולה הירושלמית או ברחוב ר' עקיבא הבני ברקי, יודעת כי מחיר הבד יקרים. תחפושות לא אמורות להיות עשויות ממשי, לכן מומלץ לבקש מבעלת החנות עודפי בד. חנויות העודפים, ואף החנויות הרגילות מחזיקות בשאריות של בדים ישנים וזולים, רכישתם תביא לחיסכון משמעותי במחיר.

    לא חייבים לדעת לתפור

    רבים נמנעים מלנסות הכנת תחפושות מכיוון שאינם יודעים לתפור היטב אין סיבה לפחד בחג הפורים. אפשר למצוא פתרונות שאינם דורשים כמעט תפירה, כמו קניית פריטי לבוש עתיקים או זולים וגזירתם כך שיתאימו לתחפושת. אפילו חיבור בין בדים שונים בתפירת יד פשוטה או בדבק ייעודי.

    יצירתיות ונוחות

    לכו עם היצירתיות. יצירת תחפושות בבית מאפשרת לכם לתכנן תלבושת ייחודית שלא תיראה כמו אלו הקנויות. זה הזמן להתייעץ עם הילדים, להוסיף תוספות שונות ומשונות, ולנסות ליצור את תחפושות החלומות.

    הקפידו על הנוחות. רק על דבר אחד אסור לוותר: הנוחות של התחפושת. אל תתפתו לבדים מגרדים, ונסו להיצמד לגזרות לבישות הדומות ככל האפשר לבגדי יומיום. כך תיצרו בגד שהוא גם לביש ונעים, וגם ייחודי.

    בטיחות בראש

    תחפושת בטיחותית, נוחה ויפה תוסיף אכן למחיר, אך ישנם יתרונות חשובים בתחפושת איכותית. נכון  התחפושות 'מייד אין צ'יינה' ברביעית המחיר, בהחלט קורצות, אך ישנם סיבות טובות לא להתפתות, להפרד מסכום נכבד בארנק (או להשיג תחפושת איכותית בהשאלה).

    לא נלאה אתכם יתר על המידה, לפניכם הטיפים לבחירה נבונה של תחפושת ואביזרים לילדים:

    • כל אביזירי פורים כולל תחפושות, נכנסים לקטגוריית בטיחות בצעצועים וחייב לעמוד בדרישות תקן. לפי משרד התמ"ת התקן הרשמי המיועד לכך הוא ת"י 562, בדקו שהתחפושת או האביזר שאתם רוכשים אכן עומדים בתקן. התקן האמור מיועד לקבוע כי התחפושת עמידה (יחסית כמובן) בדליקות.
    • החשיפה של ילדים לאש בפורים היא גבוהה (נפצים, פיקות, סיגריות ל"ע וכו') והתחפושות או המסיכות עשויות חומרים דליקים. בתחפושות האיכותיות יש חומר המונע התלקחות, חשוב לכבס את התחפושות בהתאם להוראות בכדי שהחומר לא יפגם וח"ו לא יפעל את פעולתו.
    • ספריי שלג ותרסיסים למיניהם, צריכים להיות מסומנים בעברית, בסימון צריך להיות פירוט שם היבואן, ארץ הייצור, הגבלת גיל ואזרהרות.
    • הילדים מתלבטים פעמים רבות איזו תחפושות ללבוש במסיבת הפורים, דבר היוצר מצב שרוכשים מספר תחפושות. שימו לב: תחפושות אינן נחשבות פרטי ביגוד ולכן אין חובה על החנות להחזיר לכם את כספיכם.

    באדיבות כיכר השבת

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.