• מומחי שניידר: זהירות בניקיונות

    צילום: פלאש 90
    הגדלה

    לקראת חג הפסח הקרב ובא אנו מפרסמות טור בו מומחי בית החולים שניידר מבקשים מההורים לנקוט משנה זהירות בתקופת הניקיונות וההכנות לחג על מנת לוודא שהילדים לא יפגעו. חשוב ביותר. לקריאה

    מומחי מרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת הכללית יוצאים בהמלצות לקראת ההכנות לחג הפסח, במטרה למנוע פגיעה בילדים במהלך הניקיונות וההכנות.

    פרופ' יחזקאל ויסמן, מנהל היחידה לרפואה דחופה במרכז שניידר לרפואת ילדים, מזכיר כי מדי שנה מגיעים לבתי חולים ילדים שנפגעו ממגע עם חומרי ניקוי שנשארו ללא השגחה במהלך ניקיונות פסח.

    "מומלץ לאחסן במקום גבוה ונעול את חומרי הניקוי, בכדי להרחיקם מהישג ידם של הילדים. רצוי לזכור כי סודה קאוסטית או חומצות חזקות עלולות ליצור כוויות קשות על העור והריריות", ציין וייסמן

    בשניידר מדגישים שורה של כלל התנהגות מומלצים:

    אין לאחסן חומרי ניקוי בבקבוקי שתייה ריקים (כמו בקבוק מים ריק). חשיפה לא בטיחותית לחומרי ניקוי, בעיקר לשומנים הנמכרים בנוזל ובתרסיס, עלולה לגרום לפגיעות מסוגים שונים כמו צריבה, פצע או כוויות בדרגות חומרה שונות. כמו כן, הקפידו להרחיק תרופות מהישג ידם של ילדים.

    כשמשתמשים בחומרי ניקוי וחיטוי, יש להקפיד ללבוש כפפות על מנת למנוע מגע בין עור הידיים לחומרים העלולים לגרום לגירוי העור ולכוויות. במקרה של בליעת חומרי ניקוי, אין לגרום להקאה כיוון שזו עלולה להחמיר את הפגיעה. יש להעביר את הילד לקבלת עזרה רפואית, יחד עם חומר הניקוי.

    במקרה וקיימת פגיעה מחומרי ניקוי בעיניים או בעור, מומלץ לשטוף את המקום הפגוע תחת מים זורמים למשך מספר דקות ולפנות לעזרה רפואית.

    בזמן "הגעלת כלים" לפסח, יש להרחיק את הילדים הקטנים מקרבת דודי המים. בשנים קודמות הגיעו לחדר המיון תינוקות וילדים אשר נכוו כוויות קשות כתוצאה מנפילה למים או התזה של מים רותחים על הגוף.

    בזמן ניקיון ואוורור הבית, יש להרחיק מידי ילדים את ערכות המגן שבמהלך השנה מאופסנות רחוק מהישג ידם. בערכות המגן מצוי מזרק אטרופין וילדים עלולים להזריק חומר זה לעצמם בטעות.

     

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.