• משיח? בזכותך!

    הגדלה

    בענין אסור לבישת מכנסים או חצאית קצרה, ואף שלובשת גרבים, אין לנו להאריך, לפי שהוא פריצות גמורה, ובזה חוטאת ומחטיאה את הרבים. אלא מה שיש לאשה להיזהר הוא מהטעיות היצר המורה התרים מדומים שלמעשה להלכה אין להם שום בסיס • אחת הגולשות שגרה אלינו מקבץ בנושא צניעות • לקריאה

    בזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו ובזכותן עתידין להיגאל"

    הלכות צניעות הנוגעות ללבוש

    הלכות בגדי צניעות

    א.      אסור יצור או מכירת בגדים הנוגדים להלכה

    בספר "מצות נשים" הביא: אשה שיש ברשותה בגדים שאינם צנועים או שקבלתם במתנה, ואי אפשר לתקן הבגדים או ללבשם בשלוב בגדים אחרים, אסורה לתנם לאחרים או למכרם, אלא אם כן תמצא סוחר נכרי המוכר לנכריות בלבד. ואם לא מצאה- יש לזרקם, ואפילו בהפסד מרובה. או שתקרע את הבגד ותשתמש בקרעיו לניקוי הבית וכיוצא. (מספר "הליכות בת ישראל") והביא שם שכתב כן לגבי ספרי מינות ופריצות.

    ב.      שסע בחצאית

    בענין אסור לבישת מכנסים או חצאית קצרה, ואף שלובשת גרבים, אין לנו להאריך, לפי שהוא פריצות גמורה, ובזה חוטאת ומחטיאה את הרבים. אלא מה שיש לאשה להיזהר הוא מהטעיות היצר המורה התרים מדומים שלמעשה להלכה אין להם שום בסיס, ואחד מהם הוא ענין השסע בחצאית שנאסר ע"י גדולי הרבנים.

    כתב בספר "מלבושי כבוד": שסע בחצאית נאסר ע"י גדולי הרבנים- גם כשהוא למטה מהברך.

    וכמו כן ראוי להמנע מלבישת שסע הסגור ע"י בד מצבע שונה מאד, כגון חצאית שחורה שהשסע סגור בבד לבן.

    הקונה בגד עם שסע, ראוי שתסגרנה ע"י תפירה, ולא תסתפק בסגירה של כפתורים, משום שמצוי מאד ששוכחים לסגרם.

    ג.       צניעות המנעלים

    כתב בספר "בית יהודי": על העקבים הגבוהים העשויים במטרה להבליט את קומתה הגבוהה, יש להמליץ מאמר הגמרא בחטאן של בנות ציון (שבת ס"ב ע"ב): דרש רבה בריה דרב עלאי: מאי דכתיב "ויאמר ה' יען כי גבהו בנות ציון"- שהיו מהלכות בקומה זקופה וכו'. "הלוך וטפוף"- שהיו מהלכות ארוכה בצד קצרה, פרש רש"י: שתראה צפה על ראש חברתה, והוא נוי לה וכו'.

    ובספר "משבצות זהב לבושה" מובא, שהדבר כולל נעלים רועשות בסגנונן, כגון דוגמאות בולטות ומשונות, שאף הן אינן מדרכי הצניעות.

    ועוד שם: נעלים בעלות עקבים צרים וגבוהים מדי, המשפיעות על צורת ההליכה. ועוד הביא שם בשם הירושלמי המפרש על הפסוק "וברגליהם תעכסנה", שהיו מהלכות בנות ציון בנעלים ה מרעישות, וקולן נשמע בהלוכן.

    (מתוך: "שערי פרנסה"- מדריך להנהגה ע"פ ההלכה במקומות עבודה והלכות אקטואליות בעניני צניעות.)

    המקבץ נשלח על ידי אחת הגולשות. זו כתבה למערכת:

    מצאתי ספר מדהים שכתוב בו על ענייני צניעות-  ומכיוון שידוע שהרבי אומר שבצניעות צריך לנהוג כמו "בית יעקב", ברור לי שספר זה מדבר גם עבור הציבור שלנו- חב"ד.     לקרוא, ליישם ולטהר את המחנה, בהצלחה!!!

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    5 תגובות

    1. יחי המלך המשיח!
      י״א בתמוז ה׳תשע״ד (09/07/2014) בשעה 13:56

      כתבה נכונה ביותר! זה דבר שכל ילדה / נערה / בחורה / נשואה חייבת לקרוא, והכותבת צודקת שהרבי אמר שחבדניקיות צריכות להתלבש כמו בית יעקב (המקורי כמובן ולא כמו כל מיני חיקויים של ימינו שבנות מסתובבות שם עם בגדים ממש לא מתאימים)
      יישר כוח על הכתבה! זכות הרבים עומדת לזכותך!

    2. 770
      י״ד בניסן ה׳תשע״ד (14/04/2014) בשעה 2:33

      זה מאד מבלבל מכיון שיש כמה בתי יעקב וכל אחד יש לו תקנון אחר ולפעמים מה שצנוע בבית יעקב לא צנוע בחב"ד כגון: חצאיות ארוכות וכדומה…

      • chani
        ט״ז בניסן ה׳תשע״ד (16/04/2014) בשעה 20:07

        יחי המלך!
        ההלכות שמובאות כאן לא סותרות את דעתו של הרבי, כנראה על דרך אגב הכותבת הוסיפה את האימרה של הרבי לגבי בית יעקב כי ההלכות לקוחות מספר כזה, אז באמת כדי שלא יזלזלו בכתוב, הערה היתה במקומה וחשובה… אך הם תואמות לדרישות הצניעות שנדרשות מכל אחת ואחת מאיתנו… מה מבלבל כל כך???
        בנוסף, לעניות דעתי לגבי הענין שעלינו להדמות לבנות בית יעקב, הכוונה לדברים הטובים שבכל מגזר… והדברים פשוטים לא צריך יותר מידי לדסקס בענין.
        בהצלחה!

      • מושקא
        י״ט בניסן ה׳תשע״ד (19/04/2014) בשעה 21:32

        חצאית ארוכה אחרי הקרסול – נוגדת את ההלכה בכל מקום, כולל בתקנון של בית דין רבני חב"ד.
        חוץ מזה – מה פתאום שמה שצנוע בבית יעקב לא צנוע בחב"ד??? הרבי אמר כבר שבת חב"דית צריכה להיראות כמו בת של בית יעקב (והרבי הדגיש שהכוונה לבית יעקב הרציני..)

    3. 770
      י״ד בניסן ה׳תשע״ד (14/04/2014) בשעה 2:31

      מה השם של הספר?

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.