• יד לאחים: מאה ניצולות מכפרים ערביים בערב מרגש

    2 | הצג גלריה

    הן הגיעו לערב המיוחד שארגן עבורן ארגון הפעילים יד לאחים בהסעות מאורגנות מכל רחבי הארץ. את פני הניצולות, כמאה במספר, קידמו העובדות הסוציאליות המוכרות להן מהקשר היומיומי מאז החילוץ ואנשי הנהלת הארגון. הנשים ישבו יחד סביב שולחנות ערוכים ולכל אחת מהניצולות ציפה על השולחן שי: פמוטים עם נרות שבת וברכת הדלקת נרות • לסיפור המלא

     

    הן הגיעו לערב המיוחד שארגן עבורן ארגון הפעילים יד לאחים בהסעות מאורגנות מכל רחבי הארץ. את פני הניצולות, כמאה במספר, קידמו העובדות הסוציאליות המוכרות להן מהקשר היומיומי מאז החילוץ ואנשי הנהלת הארגון. הנשים ישבו יחד סביב שולחנות ערוכים ולכל אחת מהניצולות ציפה על השולחן שי: פמוטים עם נרות שבת וברכת הדלקת נרות.

     

     

    אווירה מיוחדת, מרוממת, חמה, מלכדת ומאחדת שררה במשך כל הערב. האווירה הזו הפכה את המעמד למרגש ועוצמתי. את הערב פתח הרב ישראל ליפשיץ, שבירך את הניצולות, נשא בפניהם דברים מאלפים וכובשי לב על הדרך המשמעותית שעשו בחייהן וחיזק אותן, בדברים ובמובאות מהספרים הקדושים, לקראת האתגרים שעוד נכונו להן.

     

     

    רבה של צפת, הרב שמואל אליהו שליט"א, הגיע במיוחד לברך ולחזק את הניצולות. הוא חיזק אותן בצורה בלתי רגילה, על הדרך שהן עושות, על העמידה באתגרים ועל הכוח שיש בכל אחת מהן.

     

     

    בשלב מסוים שאל הרב אליהו את הניצולות אם הן רוצות ברכה. הן ענו בחיוב נלהב והרב ביקש מכולן לעמוד, לעצום עיניים, לפתוח ידיים כלפי שמיים ולכוון לקבל את הברכה. ואז בירך הרב את הניצולות שתזכינה לחיים, לשמחה, לאומץ,לביטחון, לזוגיות וקדושה.בקול נרגש זעק הרב לקב"ה: "הן הבנות שלך! עזור להן!". המעמד היה מרגש ביותר וחלק מהניצולות הליטו פניהן בבכי.

     

     

    במהלך ארוחת הערב, הוקרן סרטון שבו נראו הניצולות עצמן, כשהן מספרות בסמינר סוף שבוע, מה זה "יד לאחים" עבורן. חלק מהמשתתפות זיהו בסרט את עצמן. בקהל נשמעו קולות שאמרו: "חבל שאי אפשר לפרסם יותר את הפעילות האדירה של יד לאחים. שכולם ידעו על הפעילות המדהימה שאתם עושים".

     

     

    בשלב זה ביקשה אחת הניצולות, באופן ספונטני, לדבר בפני כולן. היא סיפרה על הקשר המיוחד שלה לארגון, על העשייה שלה למען בנות אחרות והודתה במילים חמות ומעומק הלב בשם כל הבנות לארגון.

     

     

    אחד הרגעים המרגשים ביותר באירוע היה כשהרבנית קולדצקי, בתו של מרן הגר"חקנייבסקישליט"א, בירכה את הניצולות במילים מאירות וחיזקה אותן על הדרך שעשו בחייהן, על הצניעות שבחרו בה, על החינוך היהודי לילדיהן ועוד. בשם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א ביקשה הרבנית שטיינמן כי כל אחת מהניצולות תקבל על עצמה להקדים את הדלקת הנרות של כניסת השבת בעשר דקות, אותן היא תקדיש לתפילה ובקשות.

     

     

    האירוע הסתיים בהופעה מיוחדת של אמנית חוזרת בתשובה ששיתפה את הניצולות בסיפורה וסחפה אותן למעגלים של שמחה. עם תום הערב ובכל הימים שלאחריו הציפו את פעילות יד לאחים רשמים מרגשים מאת הניצולות שהתבטאו כי הערב הזה העניק להן כוחות לימים הבאים וכי הן מצפות למפגשים הבאים.

    DSC_9740

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. פנינה
      י׳ בטבת ה׳תשע״ה (01/01/2015) בשעה 18:23

      וואאו כל הכבוד ליד לאחים שעושים עבודה קדושה כזאת

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.