• ביקורי בית מחיים: חיוך של שמחה וגאולה

    3 | הצג גלריה

    במסירות רבה נערכים עשרות ביקורים מחיים מתקיימים מידי יום ביומו, שבוע רודף שבוע במשך ימי הקיץ לנשים בגיל הזהב וגלמודות ברחבי בירת מולדובה העיר קישינב ואף מחוצה לה, על ידי השליחה הרבנית מרת לאה אבלסקי אשת הרב הראשי למולדובה, יחד עם השלוחות, פעילות חב"ד והתלמידות השלוחות • דיווח ותמונות

    במסירות רבה נערכים עשרות ביקורים מחיים מתקיימים מידי יום ביומו, שבוע רודף שבוע במשך ימי הקיץ לנשים בגיל הזהב וגלמודות ברחבי בירת מולדובה העיר קישינב ואף מחוצה לה, על ידי השליחה הרבנית מרת לאה אבלסקי אשת הרב הראשי למולדובה, יחד עם השלוחות, פעילות חב"ד והתלמידות השלוחות.
    ביקורים אלו הפכו לשם ולתהילה, הענקת חיות ורצון לחיות לעשרות נשים גלמודות, על ידי הרבנית השליחה מרת לאה אבלסקי תחי', שממשיכה ביתר שאת במפעל החסד הענק, כשביקורי הגלמודות הוא גולת הכותרות שלו, זאת בנוסף לארוחות מבושלות מדי יום ביומו לעשרות יהודים בבירה.
    המרחקים העצומים, בין בית לבית ברחבי העיר הגדולה קישינב, לא עוצרים את הרבנית, מלהגיע לכל זקנה המחכה לה, בצפי'ה דרוכה, מסירות של ממש לעלות לכל בית לקומות גובהות, ובנינים ישנים מלאי טחב ועובש.
     ההתרשמות הרב של הגלמודות שהרבנית באה לבקרם יחד עם השלוחות מעוררות אצלהם התערורות והשתאות מעז רוחה ומסירות נפשה, שגם לאחרי אובן בעלה היקר, השליח והרב הראשי למולדובה הרב זלמן טובי' הכהן אבלסקי, אביה הרוחני של יהדות מולדובה, ובסרביה. ממשיכה הרבנית ביתר שאת את מפעלי הצדקה והחסד במדינה, לצד הענקת גשמיות ורוחניות ליהודי המדינה וקישינב הבירה בפרט. עשרות ביקורים מחיים אלו בהן מאירים ומשמחים את הלב ומלמדים אותן על הדלקת נרות שבת וזמניהם הענקת נרות ומארז מזון בכשרות למהדרין  ומענק כספי, על מנת לקנות מוצרים עבורם ותרופות זאת בסיוע לשכת עזרת אחים ליהדות מולדובה.
     אם בכל ביקור מחייה ומעודד שכזה שמתעניינת הרבנית במצבם, מסדרת את ביתם, ומעניקה להם זיק וחיות לחיות לצד הדלקת וזכרונות מהעיירה היהודית הקישינב, יחד בצוותא מענימה את זמנם בשיחות יהדות מאורות בניצוצות גאולה ומסרי פרשת השבוע, לצד תרופות בשעת הצורך, וסלי מזון הנותנים להם את הכוח והרצון להמשיך לחיות.
    הביקורים והענקת הסיוע נערכים במסגרת ועל ידי  מרכז 'אחים-חב"ד' (אהבת חסד יהודי מולדובה) –, המופעל על ידי מוסדות חב"ד ליובאוויטש במולדובה.
    את השמחה החיות והחום היהודי לא ניתן לתאר במילים באו ההיו שותפים בזה, תרומה מאובטחת באתר  WWW. KISHINEV.ORG
    IMG-20150713-WA0033

    IMG-20150713-WA0037

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.