• מיזם חדש: הטובות לפרדס

    הגדלה

    הזווית הנשית של 'פרדס – הבמה לחכמה יהודית', נחשפת. מירי שניאורסון שנבחרה לרכז את המסלול הנשי שזכה לכינוי 'הטובות לפרדס' מספרת על היוזמה, על הנשים שנבחרו למסלול הראשון ועל מטרות היוזמה • לקריאה

    היוזמה המבורכת של 'פרדס – הבמה לחכמה יהודית', מקבלת זווית נשית, עם מינויה של הגב' מירי שניאורסון לרכזת פרויקט "הטובות לפרדס", פרויקט במסגרתו תוכשרנה נשים לשמש כמרצות מקצועיות בתחומי היהדות.

    פרויקט 'הטובים לפרדס' כבר זכה להצלחה רבה באגף הגברים ומעתה גם בעזרת הנשים של נשות החסידים. על מנת לשמוע עוד על המיזם, ביקשנו לשוחח עם הגב' שניאורסון, מרצה בעצמה, מחברת סדרת 'פרשה באהבה' ומאמנת נשים להצלחה.

    "הרב נוימן, השליח במכבים-רעות פנה אלי וביקש כי ארכז את הפעילות. מסתבר שהפניה אלי הגיעה לאחר ששני מסלולים של פרדס לגברים כבר יצאו לדרך. במסלול הראשון שהיה כעין פיילוט, השתתפו בכירי וטובי המרצים החב"דים. ובמסלול השני שהיה מלא עד אפס מקום, השתתפו שליחים ומובילי דעת קהל מוכשרים שביקשו לשדרג את יכולות ההופעה והביטוי שלהם מול קהל שאינו חב"די".

    איך גייסת את הנשים למסלול הטובות לפרדס?
    "התחלתי בפניה אישית לנשים שכבר מופיעות בפני קהל נשי בתחומים שונים. כמובן שחיפשתי נשים בעלות ידע ותוכן רב. כך שלא פלא שהיו מהן שתהו מה התועלת שתצמח להן מהקורס. אחת מהן שאלה אותי מדוע היא צריכה את זה. התשובה היא שהמיזם הזה נועד לשדרג את היכולות של ציבור המרצים והמרצות החב"דיים. המטרה המרכזית היא לתת כלים חדשניים, מקצועיים ומוכחים שישמשו להפצת יהדות".

    תוכלי לספר מי הן הנשים שתהיינה במסלול הראשון של ההכשרה?
    "כמו שאמרתי "הטובות" לפרדס. כך שבין השמות שנבחרו ניתן למצוא את גב' ציפורה וישצקי יושבת ראש נשי חב"ד (בעצמה עברה הכשרה באונ' בר-אילן לפני המון שנים); הגב' פרדי ברוד, העורכת לשעבר של משפחה חסידית; הגב' שרה זילברשטרום בעל תואר דוקטור; הגב' מיכל לויטין, שחקנית, יוצרת וסטנדאפיסטית; הגב' ציפי קוטלניוק, זמרת יוצרת חסידית; הרבנית רחל סינוואני מצפת; השליחה בבית שאן הגב' חני שמואלביץ והשליחה בירוחם, הגב' תמי וולף".

    מה ההבדל בין המסלול הנשי והמסלול הגברי?
    "בשיחה מקדימה שערכתי עם מנכ"ל בית הספר 'דיבייט' ועם רכזת תחום הכשרת מרצות, ניסיתי לעמוד על ההבדלים בין שתי הקבוצות. ברור שאצל הנשים שרובן בעלות תארים בחינוך ושמשו שנים רבות בהוראה, אין צורך ללמד כיצד לעמוד על במה. ברוב המקרים מדובר בנשים בעלות שפה רהוטה שהעבודה איתן נועדה בעיקר למתן את הדידקטיות ולהעניק להן יכולות רטוריות וכריזמטיות, והכי חשוב, לסייע להן להעלות משמעותית את רמת הקשב בקרב קהל הנשים. ברור שקהל נשי אינו קהל גברי וצריך ללמוד זאת".

    אם הן כל-כך מוכשרות, מוצלחות ומלומדות כפי שאת מתארת, מה ייצא להן מההכשרה?
    "הרבה. אך בעיקר, כלים רגשיים, כלים מעשיים ופרקטיים כמימיקה, אינטונציה, והיכרות עם מונחים כמו אתוס, פתאוס ולוגוס. כולן מוכשרות וטובות וכולן יכולות להיות טובות יותר כי לטוב אין גבול. נשים מתוך הקבוצה שתתגלנה ככאלו שיכולות להחזיק קהלים מגוונים, תקבלנה הכנה ליציאה לדרך. בכלל, מי שרואה את עצמה עומדת בפני קהל, גם אם לא צברה עדיין ניסיון, יכולה להצטרף. ההכשרה הזאת יכולה לסייע גם בפרנסה. מוקד פרדס עומד לרשותן של כל הבוגרות".

    מה התועלת לבתי חב"ד מההכשרה הזאת?
    "כמי שמעורבת פעמים רבות בהפקת אירועים ושיבוצי מרצים וכמרצה בעצמי, אני יכולה להעיד שקיים מחסור במרצות מקצועיות. מה גם שתמיד ישנה אי וודאות כאשר מזמינים מרצה בפעם הראשונה. שליחה שתבחר להזמין מרצה ממאגר פרדס, תוכל להיות בטוחה שהמרצה שתוצע לה מתאימה לקהל היעד ולמסרים הנדרשים. במאמר מוסגר, עד כמה שידוע לי, בפרדס מתכוונים להציע בין היתר סיוע לבתי חב"ד בסבסוד ההרצאות. כך שברור שלבתי חב"ד תהיה המון תועלת מהיוזמה של פרדס שמהווה 'במה לחכמה יהודית'".

    תכל'ס. מתי יוצאים לדרך?
    "בעזרת ה' כבר בשבוע הראשון של אדר הראשון. החודש שמתחיל את ה'כי בשמחה תצאון'. המסלול הראשון כבר סגור להרשמה. המסלול השני ייצא לדרך אחרי פסח, אך כבר עכשיו ניתן להירשם. אני מתפללת שבעז"ה נזכה להוסיף עוד ועוד בהפצת המעיינות וניתן כוח לנשים מוכשרות למלא את שליחותן".

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.