• הום סטיילינג: הנוסחה המושלמת ליצירת הרמוניה

    הגדלה

    אתן תמיד מסתכלות על בתים מעוצבים ממגזין ותוהות: איך הם עשו את זה? מה הסוד שתרם ליצירת ההרמוניה המושלמת? איך הכול מתחבר? בטור זה, אני מתכוונת ללמד אתכן איך ליצור איזון והרמוניה בבחירת הצבעים לבית בעזרת נוסחה פשוטה ומנצחת! • מינדי ויזל, מעצבת פנים בעלת ניסיון רב מגישה טור שבועי חדש באתר נשי ובנות חב"ד • לקריאה

    שלום לכן!

    אני נרגשת לפתוח את הטור הראשון שלי מעל במה במה מכובדת זו..
    בטור השבועי שלי אשתדל לתת לכן טיפים מעשיים ולעדכן אתכן בטרנדים הכי חדשניים מעולם עיצוב הפנים.

    הפעם אני רוצה לגלות לכן את הנוסחה המושלמת ליצירת הרמוניה בחלל.

    נוסחה? בעיצוב? אתן בטח שואלות, ובצדק. עולם העיצוב נתפס כעולם אבסטרקטי המתקשר ליצירה ואומנות ומנותק מכל הקשור לנוסחאות ופיצוח משוואות. אך להיפך: ההשפעה של המעצב מגיעה אמנם מהשקפתו ומטעמו האישי, אך היא חייבת להיות מבוססת על מינונים מדויקים והחלטות מושכלות. כמעט תמיד סוד הקסם הוא במינון!

    אז איך עושים את זה?

    כשאני מגיעה לחלל ומתבקשת לעצב אותו, אני קודם כל מתיישבת עם הלקוח ומנסה להבין ממנו אילו צבעים הוא אוהב (או שונא..) לאיזה סגנון הוא מתחבר (מודרני, קלאסי, כפרי, עתיק…) ומה הוא רואה בעיני רוחו כתוצאה סופית מושלמת. לאחר מכן, אני מכינה טבלה של הצבעים והחומרים שיעשה בהם שימוש בבית, בהתאם למה שעלה בשיחה.

    עד כה מדובר בתהליך רגשי שבנוי של מה שאנחנו אוהבים, רוצים, חולמים ומדמיינים שיהיה בבית שלנו.
    זהו תהליך שכל אחת שנמצאת לקראת שיפוץ (וגם מי שלא ..) כנראה כבר עשתה עם עצמה. מבלי להתכוון אנחנו בוחרות צבעים וחומרים שאנחנו מתחברות אליהם, או שראינו בבתים אחרים או מגזינים ואהבנו..
    עכשיו מגיע החלק המעשי בו יש להחליט על המינון המתאים לכל צבע. זהו השלב החשוב ביותר! מכיוון שגם אם בחרתן את הצבעים הכי עדכניים, הרהיטים הכי מעוצבים ואת הריצוף המושלם, ולא תעשינה שימוש מושכל במינונים שלהם וביחס ביניהם, לא תפקנה את המיטב מהחלל, ואף להפך! וחבל…

    וכאן, בשביל לסייע לכן מגיעה הנוסחה שתעשה לכן סדר בבחירות. היופי בנוסחה הזו הוא, שלא משנה מהו הסגנון או הצבעים אותם בחרתן, גם אם הם שונים בתכלית- הנוסחא תמיד עובדת!

    הנוסחה: 60:30:10

    60% – צבע ניטרלי
    בחרנה את הצבע הכי ניטרלי מבין הצבעים האהובים עליכן. הוא בדרך כלל יהיה: לבן, שמנת או אפור. עם הצבע הזה אתן יכולות "להשתולל" ברחבי החלל. הוא יכול להופיע על הקירות, ריצוף, שטיחים גדולים, רהיטים, וכו', כל עוד הוא אינו עובר את 60 אחוזי הנוכחות המותרים לו…

    30%- צבע דומיננטי
    כאן יכול לבוא כל צבע שאתן אוהבות: משחור או חום עד כתום וסגול. כל עוד מדובר בצבע שעושה לכן טוב… עם הצבע הזה אתן יכולות לעשות שימוש בקיר דומיננטי, רהיט מסוים בחלל, כריות, גופי תאורה, ווילונות והיד נטויה. כמובן שחובה לשמור על 30 אחוזי נוכחות!

    10%-צבע נועז
    עם העשרה אחוזים הנותרים אתן יכולות לעשות ככל העולה על רוחכן עם צבע נועז שאתן חולמות לעשות בו שימוש: וורוד פוקסיה, אדום, שחור, וכו'. יש להשתמש ב10 האחוזים האלו בתבונה רבה. הנוכחות שלהם היא אמנם הכרחית, אך חריגה קלה עלולה לגרום למראה צורם ו"מרעיש" בחלל.

    עד כאן הנוסחה. עכשיו טיפים שיעזרו לכן באמת להשתמש בה:

    אני ממליצה לכן לבחור תחילה את הצבע השני (30%) נסינה לבדוק איזה צבע מדבר אליכן ומסקרן אתכן. אח"כ בחרנה את הצבע הדומיננטי(60%) שמשתלב היטב עם הצבע שנבחר. רק לאחר מכן, בחרנה את הצבע הנועז(10%), זה שייצר את הדרמה בשילוב עם שני הגוונים שכבר נבחרו.

    דרך טובה לבחירת הגוונים היא שימוש במניפות הגוונים של חברות הצבע. מידי שנה מתחדשות מניפות הצבעים ומופיעים בהם הצבעים הטרנדיים ביותר. השתדלנה לבחור את הגוונים מאותה משפחת צבעים על מנת להבטיח הרמוניה מושלמת.

    עד כאן להיום…

    אשמח אם תשתפנה אותי בלבטים שיש לכן בנוגע לתכנון ועיצוב הבית או שתעלינה נושאים שמעניין אתכן לשמוע עליהם.

    אם אתן בדיוק לפני תהליך של שיפוץ, אשמח להגיע אליכן לפגישת ייעוץ חינם!
    מעוניינות לקרוא עוד על עיצוב הבית? כנסנה לאתר שלי.

    שלכן,
    מינדי ויזל– מעצבת פנים
    052-7632491
    האתר שלי צרי קשר

     

     

    תגיות: ,

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.