• מתכון: עוגיות שוקולד קרנצ'יות והחלטה טובה

    הגדלה

    אני רוצה לשתף אתכם במה שקרה לי בערב שבת האחרונה, ואני מניחה שרובכם תזדהינה עם פרטי הסיפור. אני אדם מאוד מאורגן ומסודר בטבעי. כך שאני מתכוננת לשבת כבר בתחילת השבוע. כל מה שניתן לעשות מוקדם אני עושה בתחילת- אמצע שבוע. אם זה גיהוצים, כביסות עוגות וסלטים שנשמרים במקרר בצורה טובה. אפילו חלות אני אופה ביום רביעי או חמישי. יום שישי זהו יום הניקיון. אני אוהבת להכנס לשבת כשהבית מבריק ומדיף ריח נעים של ניקיון • חיה אביטל במתכון וטור אישי

    אני רוצה לשתף אתכם במה שקרה לי בערב שבת האחרונה, ואני מניחה שרובכם תזדהינה עם פרטי הסיפור.

    אני אדם מאוד מאורגן ומסודר בטבעי. כך שאני מתכוננת לשבת כבר בתחילת השבוע.  כל מה שניתן לעשות מוקדם אני עושה בתחילת- אמצע שבוע. אם זה גיהוצים, כביסות עוגות וסלטים שנשמרים במקרר בצורה טובה. אפילו חלות אני אופה ביום רביעי או חמישי. יום שישי זהו יום הניקיון. אני אוהבת להכנס לשבת כשהבית מבריק ומדיף ריח נעים של נקיון. כל זה דורש תכנון והתארגנות מראש. עם הקניות, מה אני מכינה ומתי. אני מכינה לי רשימת שבת ומחלקת אותה בצורה הגיונית כך שלא יפול עלי כל העומס ביום אחד. וכך שאני יוכל לנוח בערב שבת ולהכנס לשבת רגועה ושמחה.

    רק מה, כל שבוע אני מדליקה נרות ברגע האחרון. אני לא יודעת למה ואיך זה קורה אבל זה מה שקורה בפועל. אני כל כך רוצה להדליק נרות לפני הזמן וזה לא הולך לי.

    והנה, השבוע התארגנתי בצורה טובה כך שחצי שעה לפני שבת כבר הייתי מקולחת ומאופרת. הישג שיא! ואז תוך כדי שאני מתאפרת הבן שלי שואל אם יש עוגיה. האמת שיכלתי להציע לו הרבה דברים אחרים, במיוחד שאם יש משהו שאני לא עושה, זה להכין עוגות לפני כניסת שבת. אבל אז חשבתי לעצמי למה לא להכין? זה רק לערבב ולשים בתנור. 10 דק' וזה מוכן ויהיו לנו עוגיות טעימות לאכול לפני הדלקת נרות. . ומכיון שכשמגיע לי רעיון לראש אני ישר רצה לבצע. הלכתי מהר להכין עוגיות. הסוף היה ששוב הדלקתי נרות מאוחר. ובלחץ. וזה היה מאוד מאכזב.

    כשחשבתי על כל הענין, עלו לי כמה מסקנות:

    לפעמים נראה (לא רק בערב שבת, אלא כל פעם שצריכים לעשות משהו אבל במקום זה עושים דברים אחרים לא באמת חשובים, ולא באמת דחופים להרגע)  שיקח לנו רק כמה דקות לעשות את זה. כי אנחנו רואים בעיני רוחינו את התוצאות. לא באמת מחשבים את הבדרך. זה קורה לנו למשל כשצריך להשכיב את הילדים, ובמקום להיות מתוכננים מראש ולהתחיל מוקדם עם ה- מה נכין היום לארוחת ערב, הארוחה עצמה, מקלחות השכבות כולל סיפור וכל היתר. ואז נזכרים לעשות פעולות לא דחופות שגוררות את ההשכבה לשעה מאוחרת, הילדים כבר עיייפים ואנחנו עצבניות ולחוצות שכבר ישנו.. זה קורה גם כשצריכם לצאת לאנשהו ועושים רק כמה דברים קטנים לפני וכו.

    צריך להתנהל כאילו אין זמן. להיות מוכנים לפני הזמן, כדי להגיע בזמן.

    כשמתכננים מה לעשות צריך לקחת בחשבון את הזמן האמיתי. כמה זמן באמת יקח לי. ולפי זה לתכנן.

    יש דברים שלא שווים את הלחץ, הכעס וכו. אפשר לוותר עליהם. תבדקו אם עצמיכם מה הכי חשוב ועל מה אפשר לוותר. בהתאם למחיר שמשלמים.

    מעניין אותי לדעת מה אתם חושבות וכיצד אתם מתמודדות עם ההכנות של ערב שבת. תוכלו להגיב לי פה למטה. וכמובן ספרו לי איך יצאו העוגיות. כי בלי קשר למחיר הם יצאו משהו מיוחד.

    ועכשיו לעוגיות..

    נראה כמו מתכון רגיל. השינוי הוא: כיוון שרציתי עוגיות קראנצ'יות יותר ופחות רכות. הורדתי מכמות הקמח והגדלתי את כמות הקוואקר. התוצאה היתה מושלמת.

    עוגיות שוקולד קראנצ'יות

    לערבב הכל בקערה, ללא סדר מסויים:

    כוס קמח מלא

    2 כוסות קווקאר להכנה מהירה

    2 ביצים

    כוס שמן

    כוס סוכר

    2 כפות קקאו

    כפית נס קפה

    100 גרם שוקולד מריר שבור גס

    אבקת אפיה

    כפית תמצית וניל

    לערבב, עם 2 כפיות להניח חתיכות מהבצק בתבנית. לגלגל כל חתיכה לכדור ולמעוך מעט. לאפות 10 דק. עד שהשוליים מתיצבים. לשלוף את הנייר אפיה מהתבנית מיד כשמוציאים מהתנור כדי למנוע התקשות מרובה בתבנית החמה.

    בהצלחה ושבת שלום!

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    8 תגובות

    1. עינת
      ז׳ באייר ה׳תשע״ו (15/05/2016) בשעה 9:40

      אוהה, נראה ממש טוב, אני אנסה לשבת.

    2. מושקי
      ד׳ באייר ה׳תשע״ו (12/05/2016) בשעה 16:10

      וואו מזדהה איתך ממש!!!
      אצלי זה קורה כשאני רוצה להספיק הכל ביום שישי אחד… אז גם בישולים- כי אני אוהבת טרי ויום חמישי נראה לי רחוק מדי.. וגם סלטים, עוגה וגם… שטיפה ולפחות בסלון… ואז הלחץ מוצא מקום וכמובן שתמיד יש נפגעים…אם זה אני או אחרים.. והנרות…. כמובן שבמצב כזה, אחרי הציפצוף…

      כל פעם מחדש אני צריכה להזכיר לעצמי את סדר העדיפויות שלי. חשוב לי רוגע ושמחה בערב שבת יותר מהכל אם כך, זה אומר שאני צריכה לוותר על משהו בשביל להשיג את הראשון בסדר עדיפויות. מלחמה תמידית כל ערב שבת.. לפעמים מצליחים יותר, לפעמים פחות ממש כמו שאת אומרת זה רק דבר קטן.. ואז כבר הנרות לא ממש בזמן…

      חיה, חיזקת אותי. הידיעה שיש עוד אחת כמוך שמתמודדת באותו ענין נותנת כח לרצות עוד יותר להלחם ולהצליח וכידוע ש"אין דבר העומד בפני הרצון"…
      הצלחות לך, לי ולכל המתמודדות במירוץ הזה שנקרא זמן….

      • חיה
        ח׳ באייר ה׳תשע״ו (16/05/2016) בשעה 16:48

        האמת שברוב המאכלים הטעם לא משתנה תוך יום. את יכולה גם לתבל את הדגים והעוף ולשים במקרר וביום שישי רק להכניס לתנור.
        בהצלחה ותודה על החיזוק!

    3. דבורה לאה
      ג׳ באייר ה׳תשע״ו (11/05/2016) בשעה 12:01

      כפרה עליך!!!

    4. yaffa
      ג׳ באייר ה׳תשע״ו (11/05/2016) בשעה 9:48

      מניסיון האישי שלי מה שקרה לך עם העוגיות שהכנת לפני כניסת שבת זה עצת היצר שלא נדליק את הנרות בזמן. יש לקבוע זמן מתי סוגרים את ה"בסטה" ואחרי הזמן שקבעת לא מכינים כלום. קשה לעמוד בזה מניסיון לי זה גם קורה שממש בשעה לפני הדלקת נרות פתאום בא לי להכין קינוח או איזה עוגה והיצר משכנע אותך שזה ילך מהר ואני יספיק אבל האמת שזה עצת היצר……

    5. אילנה770
      ב׳ באייר ה׳תשע״ו (10/05/2016) בשעה 20:15

      יש אפשרות להחליף של ביצים?

    6. מלכי קעניג מנצרת
      ב׳ באייר ה׳תשע״ו (10/05/2016) בשעה 19:47

      נראה טעים !!!!

      תודה רבה

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.