• טעימה מ'אורו של משיח' • הגיגים של חיילת

    הגדלה

    כשאני מעלעלת בין דפי "בית משיח", צצה למולי מודעה כה מוכרת... "קעמפ אורו של משיח". אוי... אילו זכרונות מתוקים... כל שנה וכל השנה חיכיתי למודעה שתתפרסם, ומיד רצתי לאמא שלי שתרשום אותי. הקעמפ, כמה זכרונות עולים וצפים... החום החסידי, הקדושה, האווירה, העוצמה, הלימודים, הפעילות, החברות, הכל מיוחד ורק בקעמפ זה כך • הגיגיה של החיילת חנה רויטמן מקעמפ 'אורו של משיח' • לקריאה

    מזה שמונה שנים אני, אחותי ואחיי הולכים לקעמפ האדיר הזה – "אורו של משיח". לא סתם נאמר עליו "סדן שמייצרים עליו חסידים", זה כל כך נכון! יש דברים שרק הקעמפ יוכל לעשות, והמשפחה או הבית ספר/תלמוד תורה לא מספיק יכולים… רק מי שהיה בקעמפ יכול להבין זאת, הקעמפ זה משהו אחר. (ברור כמובן, שתשרי או שהות אצל הרבי מה"מ, זה משהו הניצב בראש, אבל נושא הכתבה הוא הקעמפ).

    כשאני מעלעלת בין דפי "בית משיח", צצה למולי מודעה כה מוכרת… "קעמפ אורו של משיח". אוי… אילו זכרונות מתוקים… כל שנה וכל השנה חיכיתי למודעה שתתפרסם, ומיד רצתי לאמא שלי שתרשום אותי. הקעמפ, כמה זכרונות עולים וצפים….

    החום החסידי, הקדושה, האווירה, העוצמה, הלימודים, הפעילות, החברות, הכל מיוחד ורק בקעמפ זה כך. ממליצה מאד לשלוח את הילדים לפחות לשנה אחת, וכבר תראו הבדל. בואו נערוך הכרות:

    קימה בבוקר

    "אורו אורו להתעורר, הרבי שליט"א מתגלה" נשמע מפי המפקדות המסורות, שבאות להעיר את החיילות החמודות שלהן, עם חיוך צופן סוד על סדר היום העמוס המצפה להן…

    החיילות קמות מהר ומתארגנות בזריזות לקראת היום החדש.

    טעימת בוקר

    קרואוסונים, עוגות, עוגיות, שוקו, תה, קפה ועוד, תמצאו בטעימת הבוקר הנותנת לנו כח להתפלל כמו שצריך, בלי שחלילה משהו יעיק. בקעמפ הכל חדור בנקודה, גם בטעימת בוקר. 'הפעילימודים' מחלקות דפי לימוד קצרים ומעניינים – ללימוד חסידות לפני התפילה. ומיד אחרי הטעימה, רצות למסדר…

    מסדרים

    הרגעים הכי עוצמתיים.

    עם כניסת הגנרליות, כולן מצדיעות לרמטכ"ל – לרבי מה"מ שליט"א, ופותחות בשירת "נמצא אני בשבע מאות שבעים" וממשיכות להמנון ולאמירת הפסוקים. כל החיילות והמפקדות במתח וציפיה… איזו סיירת הגנרליות יבחרו עכשיו לאמירת הפסוק הבא… הסיירת הנבחרת מתחילה לצעוק בכל הכח את הפסוק, וכל הקעמפ אחריה, שיא המסדר מגיע בהכרזת הקודש "יחי אדוננו", – כל הקעמפ צועק במלוא העוצמה והאמונה – ממליכים את הרבי מה"מ שליט"א.

    אחרי אמירת הפסוקים לבמה עולות 'הפעילימודים', כל הקעמפ קופץ ושר סיסמאות ואת המנון 'הפעילימודים'. התעמלות הבוקר היא כיף מיוחד שחדור גם הוא כמובן בנקודה… ולאחר דברי הפתיחה של הפעילימודים על נושא היום וכו', רצים לתפילה.

    התפילות

    "770" הבית כנסת של הקעמפ מתחיל להתמלא בבנות, עם העוצמה והחיות של החיילות החסידיות מרגישים כמו ב–770.

    כהכנה לתפילה, בשחרית – הפעילימודים מספרת סיפור חסידי בהמשכים, כולן יושבות מרותקות ולבסוף היא עוצרת בשיא המתח ואומרת: "המשך יבוא"… המחטיות מתחילות בניגון מעומק הלב וכל הקעמפ איתן, כשבין לבין החיילות שמות מטבע לצדקה. ובמנחה – מידי פעם צופות בווידיאו של הרבי מה"מ שליט"א.

    תפילה בקעמפ, זו תפילה מעולם אחר. הגנרליות הן החזניות, וכולן מתפללות בכוונה מתוך הסידור, כשמידי פעם המפקדות מצ'פרות ומחלקות "קעמפאלאך"/ מדבקות – כל שנה וגירסתה, אותן צוברות החיילות וב'באנקעט' שבסוף הקעמפ זוכות בפרסים).

    ב"אשרי" ו"עלינו" ועוד קטעים כיף לשמוע את קולן הערב של החיילות המתפללות לקב"ה במלוא החיות והמרץ. בסוף התפילה הגנרליות בוחרות את המצטיינות המכריזות את שירת הקודש "יחי" וכל הקעמפ אחריהן.

    וקדימה ל"סעודת שור הבר".

    הארוחות

    "הצבא צועד על קיבתו" לא סתם נאמר, באמת מהארוחות החיילות מקבלות כוחות לכל היום כולו.

    גם זמן זה מנוצל לקדושה, מפעילים שירים והחיילות והמפקדות קופצות על הכסאות ושרות יחד את השירים, או סתם צועקות סיסמאות, מידי סעודה 'הפעילימודים' מופיעות במערכון מצחיק, במבצע סוחף או אפילו בלימוד קצר.

    ברכת המזון בשיא העוצמה, ובסיומו החיילות הנאמנות שרות שנשארו רעבות לסעודת שור הבר והלוייתן שבגאולה האמיתית והשלימה.

    הלימודים

    "כי הלימודים זה כל הקעמפ, כי הלימודים זה כל הכיף" זו לא סתם סיסמא, אלא זו המציאות. לאחר האוכל יוצאים לפי סיירות למרחבי הדשא הענקיים ומתיישבים ולומדים. לומדים?! יהיו שיתמהו, אבל חופש?! הערות כאלה אפשר לשמוע רק ביום הראשון… כי הלימודים בקעמפ הם משהו אחר לחלוטין. הכל חוויתי וכייפי שאפילו החיילות משתוקקות ומחכות לרגעים האלה.

    מתחילים בלימוד החת"ת היומי וספר המצוות לרמב"ם. ולאחר מכן לומדים מחוברת הלימודים המושקעת שערוכה במיוחד עבור הקעמפ. החוברת כתובה בצורת סיפור בהמשכים, שחדור כולו בלימוד ענייני משיח וגאולה, כל יום מותאם לנושא היום.

    לעיתים ניתן למצוא חיילות הקוראות בזמנן הפנוי מחוברת הלימודים מרוב עניין.

    הפעילות

    "פפ פעילות פפפפפ פעילות, מוסיפה המון חיות" הקעמפ מלא כולו בפעילויות, מבצעים, אטרקציות, התוועדויות, תחרויות, דוכנים, סדנאות ועוד המון, אך ב"אורו של משיח" הכל חדור בנקודה – משיח, כל פעילות מוסיפה ומחדירה המון בחיילות הצעירות, עיקר התוכן המושפע לחיילות מועבר בפעילויות. הפעילויות של הקעמפ שוות אפילו יותר מהטיולים…

    רבי טיים

    לאחר מסדר ערב, הסיירות מתקבצות, לפעמים אפילו סביב "על האש" טעים… לזמן האיכות של המפקדות עם חיילותיהן. המפקדות מספרות סיפור חסידי, מנגנים ניגון, מקבלים החלטות טובות, זה הזמן שמחזק את התקשרות החיילות לרבי מלך המשיח שליט"א.

    הטיולים

    מידי יומיים–שלושה הקעמפ יוצא לטיול מאתגר מיוחד מסוגו, המותאם לגיל החיילות. וכמובן אין דבר בקעמפ ללא תוכן – באוטובוס, מחלקים "בלכתך בדרך" לימוד ושעשועון לדרך, ברקע נשמע "רדיו אורו" – הרדיו הכי מצחיק והכי חדור במשיח ששמעתן אי פעם…

    מלחמת ו–פ–ר–צ–ת

    שמעתן מישהו שכל כך מחכה למלחמה? מלחמת ופרצת בקעמפ, זו המלחמה הכי כייפית בעולם, לה מצפות החיילות בכליון עיניים. הכל מתחיל במתיחה מפתיעה שונה, ומכריזים שנפתחת מלחמת ופרצת.

    מיד כל החיילות מתמלאות ב'שטורעם', וכחות מחודשים. כל הקעמפ מתחלק לשתי קבוצות נושא תוכני, החיילות ממציאות סיסמאות להמנון ולג'ינגלים, מתחילות להתאמן לריקודים, ועורכות חזרות להצגה. הן עסוקות בלקשט ולתלות שלטים. להכין מוצג מקורי ויפה וכמובן תניא… שהרבי אמר שלא יעשו מלחמה בלי ללמוד תניא… לכן הסכים שיהיה "מלחמה" בקעמפ. ניתן לראות בכל מקום חיילות לומדות תניא, נבחנות ומקבלות נקודות. מידי פעם מרכזות–הפלוגה, מצ'פרות בממתקים. במהלך הקעמפ אלפי שורות תניא נלמדות בעל–פה!

    השיא מתרחש ב'באנקעט' הסיום, בו כל קבוצה מציגה את פירות ידיה: נאום קצינה, נאום חיילת, ההצגה המרגשת, השירים המקפיצים, הריקודים המהממים, המוצג ועוד. והשופטות מדרגות ובודקות כמה שורות תניא נבחנו.

    תוכלו לחשוב, שחצי קעמפ נהיה עצוב, כאשר מכריזים את סך הנקודות המגיע לכל קבוצה, ומי שנצחה. אולם, מלחמה זו שונה מכל חברותיה, כי כאן כולן שרות "אבל לא משנה מי ינצח, העיקר שיתגלה משיח" – בקעמפ יש אחדות נפלאה וכל החיילות והמפקדות של שתי הפלוגות רוקדות יחד, ושמחות כל אחת בחברתה! מתכוננות לשמחת הגאולה האמיתית והשלימה!

    שבת קעמפ

    ביום שישי הבנות מכינות יצירות מושקעות. בסעודת ליל שבת, ניגונים, דברי תורה, מרגישים בתוך משפחה חמה ואהובה. לאחר הארוחה מגיעים הרגעים שאני הכי אוהבת בקעמפ… ההתוועדויות, כל מי שנכנסת לרגע רק כדי לחטוף כמה ממתקים, מיד נדבקת בחום ובדבקות החסידית ונשארת שם, לנגן ניגונים, לשמוע את הסיפורים המרגשים והאישיים, וכמובן כולן יוצאות עם החלטה טובה לזירוז הגאולה.

    תפילות השבת הן בכוונה ובמלוא הקדושה והחיות. כל הפעילויות בשבת מיוחדות במינן, לכבוד היום הקדוש הזה. ב'רעווא דרעווין' זו חוויה ממש מרגשת, בזמן זה כל הקעמפ מנגן את הניגונים המיוחסים לרבותינו הקדושים.

    שירים והרקדות

    השירים, ההמנונים והסיסמאות יוצרים הווי שמח ותוסס. בקעמפ כל השירים מלאים כמובן תוכן חסידי וחדורים בנקודה – משיח וגאולה. ומולחנים על ניגונים חסידיים, שמחים ומרגשים.

    מעמד התחיילות

    המפקדות עוזרות מרגע הכניסה אל שערי הקמפוס, מביאות אוכל ושתיה, מניחות את המזוודות בפתח הפנימיה, וניגשות ישר למעמד ההתחיילות – הכנס שבו החיילות מקבלות הסבר על הצפוי להן ב"קעמפ אורו של משיח" ומקבלות את השם חיילות. לאחר מכן הסיירות עושות הכרות עם החברות החדשות והמפקדות המסורות.

    'באנקעט' סיום

    הרגעים הכי מרגשים בקעמפ, כל הקעמפ צופה בקליפים. יש הרקדות; שירים; סיסמאות; הכרזת הסיירות והחיילות המנצחות; חלוקת והגרלת פרסים; ומערכון הצוות הבכיר, המגלגל מצחוק בו הן מחליפות תפקידים.

    ב'באנקעט' הסיום, החיילות מקבלות כוחות לבצע את השליחות היחידה – קבלת פני משיח צדקינו.

    הקיוסק

    זה המקום שהבנות נכנסות אליו עם כסף, ויוצאות ממנו, ללא גרוש אבל עם המון ממתקים וחיוך על הפנים.

    להתראות בביהמ"ק

    רגע הפרידה הקשה. החיילות נפרדות למקומות שליחותן. מבטיחות לשמור על קשר. ברקע נשמע ההמנון: "בקעמפ, בבית בכתה, לחיילת אין שביתה" והחיילות יוצאות עם כוחות מחודשים לשליחות – לקבל את פני משיח צדקינו בקרוב ממש.

    הצוות

    תודה רבה לכל העוסקים במלאכת הקודש.

    לרב לוי נחשון, למנהלת הגב' רחלי זקס. לכל הצוות הבכיר: גנרליות, מחטיות, סמחטיות, מגדיות, סיירת, וכמובן למפקדות המסורות שלי במשך השנים, מהתשס"ט עד התשע"ה: חנה ווינר (דהאן), פרומי כץ (הלר), נטי אמיתי (משה), שלי תעיזי (מזרחי), מושקי כהן (אריה), נחמה אודרמן (מאירי), מושקי גבאי, דבורה לאה שיפמן, שרה'לה דינרי (מידובניק), בתיה (גבעוני), אתי סגל (הרשקוביץ), רבקי פיזם, רחלי וישנפסקי (שניאורסון), רות פרקש.

    תודה רבה!!!

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    5 תגובות

    1. מנוחי
      י״ג בניסן ה׳תש״פ (07/04/2020) בשעה 21:27

      את כותבת מאוד יפה!

    2. רחלי
      כ״א בתמוז ה׳תשע״ו (27/07/2016) בשעה 21:44

      חנה לאה רויטמן מדהים!
      ביטאת בדיוק מה זה הקעמפ!! איזה יופי!!
      בטח הורים רשמו את הילדים שלהם בזכות הכתבה הזאת!
      יש לך את זה תמשיכי!

    3. מושקי
      י״ט בתמוז ה׳תשע״ו (25/07/2016) בשעה 20:53

      חנה מהמם!!! איזה יפה את כותבת!!!

    4. חיה
      י״ט בתמוז ה׳תשע״ו (25/07/2016) בשעה 13:34

      אינלך מושג כמה זה טוב!! הרבה יותר ממה שאת מדמיינת..

    5. מוש
      ט״ו בתמוז ה׳תשע״ו (21/07/2016) בשעה 19:22

      נשמע טובבבבבבבבבב!!!!!!!!!!!!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.