• הנקודה של כינוס השלוחות

    הגדלה

    במהלך כינוס השלוחות העולמי, השתתפו שליחות רבות בסדנאות ושיעורים מיוחדים, חדורים בנקודת האמונה והגברת הצפייה להתגלותו של המשלח, הרבי מלך המשיח • גולת הכותרת הייתה במלווה מלכה שהתקיימה במוצאי שבת, בהשתתפות חבר הבד"צ הרב ברוין 

    מאת אחת השלוחות

    בכל השנה אנו עסוקות סביב השעון בעבודת השליחות, מחזקות ומעודדות את נשות הקהילה. אבל פעם בשנה אנו מגיעות אל המקור, 770 – 'בית רבינו שבבבל', כדי לקבל מכאן את החיות השנתית, להמשך עבודת השליחות. בהתאם להוראת הרבי בכינוס השלוחים האחרון, שעבודת השליחות צריכה להיות חדורה בנקודה זו – כיצד עבודת השליחות מוליכה לקבלת פני משיח צדקנו, החליטו כמה שלוחות נמרצות 'להרים את הכפפה' ולארגן במהלך ימי הכינוס שיעורים והרצאות שיחזקו את הנקודה העיקרית.

    כך התחלנו את סדר היום בשיעור חסידות ב–770, בלימוד מאמרים בענייני גאולה ומשיח, ולאחר תפילת שחרית במניין של הרבי, המשכנו לסדנאות בנושאים שונים ומגוונים. ההשתתפות בתפילות של הרבי, שחרית, מנחה וערבית, מחזקת את האמונה והתחושה הברורה שהרבי חי וקיים!

    בשבת, כאשר התאספנו בעזרת הנשים של 770 בשעה בה מתחילה ההתוועדות של הרבי, היה רגע של התמודדות, כאשר מצד אחד הידיעה הברורה והאמונה הבוערת, שהרבי חי וקיים, ומצד שני – הגלות שמחשיכה על האור, ואיננו זוכות לראות את הרבי מלך המשיח… ואז סיפרה אחת השלוחות על הפשטות בה הילדים שלה מקבלים את העובדה שהרבי חי וקיים, וכאשר הם חוזרים מ–770, למרות שעדיין לא זכו לראות את הרבי, האמונה הטהורה שלהם רק הולכת ומתחזקת. חשבנו כל אחת על הילדים שלה, על האמונה התמימה שלהם, והפשטות הזאת כבשה גם אותנו.

    כל כך התרגשנו, שהחלטנו לתרגם את האמונה למשהו מעשי, ולקיים שיעור שבועי מיוחד בין השלוחות, בענייני גאולה ומשיח. מכיוון שב"ה השליחות שלנו היא מסביב לעולם, עם הפרשי שעות גדולים בין אחת לשניה – סיכמנו על שני שיעורים, בשעות שיהיו נוחות לכולן.

    ערב מרגש במיוחד התקיים במוצאי שבת, בהשתתפות חבר הבד"צ ומד"א קהילת קראון הייטס, הרב יוסף ישעי' ברוין. בדבריו המעוררים התמקד על הכוחות הרבים הנדרשים בעבודת השליחות, ושאנו זוכות לקבל אותן מהרבי.

    הוא סיפר כי הרבנית חיה מושקא ע"ה, ראתה גם את הקשיים שבעבודת השליחות, וכאשר היה בחור צעיר שהתלהב לצאת לשליחות לאחר חתונתו, אמרה לו הרבנית שלצד החשיבות ביציאה לשליחות, עליו לדעת מהי באמת עבודת השליחות, זה אמנם מרגש, אבל גם כרוך בקשיים ולא תמיד קל להתמודד…

    גב' מרים סברדלוב, מטובות המרצות בקראון הייטס, ריתקה אותנו בסיפוריה אודות הרבנית, על היחס האישי שהעניקה הרבנית למי שזכו לבקר בביתה, על שימת הלב לפרטים הקטנים, כמו אמא אוהבת.

    סיפור מרתק שמענו מהגב' איטי חזן, ששיתפה אותנו בסיפור חזרה בתשובה של אחת המקורבות שלה, שבמהלכו ראתה במוחש את היד המכוונת של הרבי בעבודת השליחות.

    מרגש במיוחד היה לשמוע את גב' דינה הורביץ, ששיתפה אותנו איך זה להיות 'אמא של שליחה'. היא סיפרה שכאשר בתה גב' תפארת לוי, שליחה של הרבי מלך המשיח בפיליפינים, הייתה צריכה ללדת, דובר על כך שתבוא ללדת בבית הוריה בארצות הברית, כדי לקבל את התמיכה של אמה. מה גם שזה היה לאחר 4 שנים שלא התאפשר להם לצאת ממקום השליחות באיי הפיליפינים.

    כאשר כתבו לרבי וביקשו את ברכתו לנסיעה, קיבלו מענה באמצעות האגרות קודש, בו הרבי מתפלא על שחושבים לנסוע כעת, בתקופה שהם צריכים להשאר במקום השליחות, ולכן ממליץ הרבי לדחות קצת את הנסיעה. לא היה קל לקבל טלפון מבתי, עם ההודעה שהם נשארים בינתיים בפיליפינים', היא אומרת בהתרגשות. 'אבל ידעתי שאם זו התשובה של הרבי – זה הדבר הטוב ביותר עבורם'.

    כעבור שבוע הגיעה סופת ענק לאזור הפיליפינים. הסופה דילגה על האי בו מתגוררים השלוחים, אך נטעה הרס וחורבן באיים אחרים, ויהודים רבים שנתקעו באיים המוצפים היו זקוקים לעזרתו הדחופה והמיידית של השליח. גם כוחות ההצלה המיחדים שנשלחו מארץ ישראל – היו זקוקים לסיוע לוגיסטי ורוחני מהשליח המקומי, וכאשר צוותי התקשורת ראיינו את השליח הוא ניצל את המומנטום לפרסום בשורת הגאולה. אז הבינו מדוע הרבי ביקש שיתעכבו.

    לסיום הערב צפו השלוחות במצגת מרגשת שהכינה השליחה גב' חיה נוטיק על חלקם של הילדים במקומות השליחות הרחוקים, וכן סרטון קצר ועוצמתי על החשיבות לעודד את באי בית חב"ד לנסוע לביקור ב–770 'בית משיח' שממנו יוצאת חיות לעולם כולו.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.