• מה עושים כשילדינו אינם מתנהגים כראוי?

    אילוסטרציה. צילום אודליה ש.
    2 | הצג גלריה

    אויש! שמוליק בן ה7, אינו מציית להוראותיהם של הוריו, קם בזמן הארוחה, רץ, קופץ, ומשתולל על הספות במלוא המרץ, ועוד מה, הוא גורר את אחותו הקטנה לעשות גם כמוהו מעשי קונדס. • סוכריה חינוכית לשבת עם מנחת ההורים חיה גילר • לקריאה

    אויש! שמוליק בן ה7, אינו מציית להוראותיהם של הוריו, קם בזמן הארוחה, רץ, קופץ, ומשתולל על הספות במלוא המרץ, ועוד מה, הוא גורר את אחותו הקטנה לעשות גם כמוהו מעשי קונדס.
    להפתעתנו ביום אחר, אותו שמוליק שלנו המרדן, השובב והכריזמטי, הצליח למרוד ברצון שלו להשתולל, ובמקום זאת שכנע את אחותו להצטרף אליו באמירת פרקי תהילים במלוא המרץ והחיות.
    כמה נחת הוא יכול לגרום לנו. הכל תלוי באילו 'משקפים' אנו בוחרים להסתכל עליו ובהכוונה של תכונותיו המולדות.
    פרשתנו נקראת פרשת בלק. איך ייתכן שפרשה שלמה בתורה נקראת על שמו של הרשע הזה?
    בלק מציין סוד מיוחד של אור הקדושה – קדושה שנובעת מהפיכת הרע לטוב והמר למתוק. בראשיתו היה בלק ניגודה של הקדושה וסימל את הכריתה והניתוק ממנה, אבל בסופו של דבר יצאה דווקא ממנו הקדושה העליונה ביותר- דוד המלך ומשיח צדקנו דרך רות המואביה.
    כך גם בחינוך ילדינו, לפעמים אנו נוכחים לראות שילדינו אינם מתנהגים כראוי, אל לנו להיכנס לעצבות וייאוש, או לנסות לדכות אותו ח"ו, אלא להפוך את ההתנהגויות הרעות ולנתבם לכיוונים חיוביים יחד עם התכונות המולדות שלו ואז גם כש'יזקין לא יסור ממנו', ויוכל להגיע למימוש עצמי והשלמת ייעודו בעז"ה.
    (מבוסס על לקוטי שיחות כרך כח, עמוד 273, כללי החינוך וההדרכה ומשיחת כ"ב סיוון תשמ"ה)
    שבת שלום!
    מאת מנחת הורים חיה גילר, בוגרת מרכז ינר

    🌷

    להרצאות, סדנאות וייעוץ אישי: 054-9404776

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.