• צפת: מצטיינות מבצע גאומ"ש במסע מרגש לרבותינו...

44 | הצג גלריה

בבית חנה צפת זה קורה! גם בתוך הבגרויות לומדים ענייני גאולה ומשיח! 34 בנות התאמצו ועמדו בכל הדרישות וטסו למסע מרגש באהלי רבותינו נשיאנו. המבצע נפתח בסערה מיד אחרי תשרי, בנות כיתות י' וי"א הופתעו לגמרי! כל אחת יכולה לטוס לרבותינו נשיאנו ללא הגרלה! במהלך כל השנה בנות בית חנה למדו עיניני גאולה ומשיח בדרכים מגוונות • לדיווח ותמונות

המבצע נפתח בסערה מיד אחרי תשרי, בנות כיתות י' וי"א הופתעו לגמרי! כל אחת יכולה לטוס לרבותינו נשיאנו ללא הגרלה! במהלך כל השנה בנות בית חנה למדו עיניני גאולה ומשיח בדרכים מגוונות: השתתפו בשיעור שבועי בלימוד מעמיק של שיחות הרבי בענייני גאולה ומשיח, נבחנו על השיחות, למדו בע"פ קטעים מכל חלקי התורה, צפו בווידאו של הרבי, השתתפו בהפסקות חסידיות בענייני גאולה ומשיח והתוועדו מידי חודשיים על נושאים בענייני גאומש. למבצע לא היה אופי תחרותי, אלא כל תלמידה שהשתתפה ברצינות זכתה בפרס הגדול – מסע לרבותנו נשיאינו. המסע התקיים בשבוע שעבר, בסמיכות לחג הגאולה י"ב-י"ג תמוז.

המסע התחיל ברוסטוב באהל אדמו"ר הרש"ב. לאחר תפילה לבבית ואמירת ה"מענה לשון", המשכנו אל בניין תומכי תמימים ברוסטוב. זכינו לראות את מקום הסתלקותו של הרבי הרש"ב (שביקש לעלות אל הזאל ושם החזיר נשמתו לבוראה) ואת חדר ההתוועדויות. התרגשות אחזה בנו לנגן ניגונים מול מקום מושבם של הרבי הרש"ב ולאחריו הרבי הריי"צ בזמן ההתוועדויות. לאחר מכן נסענו אל ה"בית חב"ד" של משפחת סטולין, שם קיבלו את פנינו בארוחת בוקר חמה. על כך ועל ארגון כל ביקורנו ברוסטוב, תודנו נתונה להם. המשכנו במהירות לשדה התעופה לטיסה לכיוון פטרבורג (לנינגרד). שם הופתענו לשמוע על עיכוב בטיסה, דבר שאיפשר לנו להמשיך ולטהר את אויר רוסטוב בתפילה, לימוד שיחות, אמירת תניא וקידוש ה' גדול.

בהגיענו לפטרבורג, ראינו את העיר הענקית ושמענו על תולדותיה ובעיקר על תולדות חב"ד בעיר. בראשן ובתחילתן מאסר אדמו"ר הזקן במבצר הפטרובלי. לאחר אירוח חם בבניין הישיבה, ומנוחת לילה קצרצרה בחדרי האירוח המופארים של בית הכנסת המרכזי ובמכון בית חנה פטרבורג יצאנו לראות את בית הרבי הריי"צ. אותו בית שם נאמרה שיחת פורים קטן בה הרבי דיבר ללא חת למרות אנשי הייבסקציה שנכחו בה, אותו בית ממנו קראה הרבנית חיה מושקא "שניאורסאהן, הם הגיעו" כלפי חתנה הרבי מה"מ, ואותו בית ממנו נלקח הרבי הריי"צ למאסר ב"שפאלרקע". נסענו אף לשם, ל"שפאלרקע" והרגשנו "שהימים האלו נזכרים ונעשים", ערב י"ב תמוז עם בשורת השחרור. תודתנו נתונה לשליח הרב בנצי ליפסקר ולר' יורם קורובין על ההדרכה, הדאגה לכל פרטי האירוח עד העליה לרכבת למוסקווה.

עוד הרשמים טריים במוחנו, לא מספיקות לעכל ולעבד את כל החוויות, וממשיכים הלאה במסע לכיוון ליובאוויטש, עיירת מולדתנו. רכבת מהירה למוסקווה – 4 שעות מלאות לימוד והכנה, ביקור במרינה רושצ'ה – מרכז חב"ד במוסקווה ועלייה לאוטובוס לליובאוויטש. במסע לליובאוויטש ליווה אותנו ר' משה ברוך בייניש, שסיפר לנו על תולדות העיירה, הראה לנו את המקומות הקדושים, דאג לכל צורכינו בגשמיות וברוחניות ואף התוועד איתנו לסיום. תודה עמוקה אנו חוות לו על המסע המופלא.

מה היה בליובאוויטש?! מה לא היה?!!!

נטלנו ידיים בנהר רודניא המקום בו חסידים טבלו בכל עונות השנה גם בשלגים הקרים. נכנסנו ל"חצר ליובאוויטש" שם ערכנו סדר ניגונים מרוממי נפש כהכנה לתפילה. התרגשנו בתפילה לבבית, ובכתיבת פ"נ בו הזכרנו מאות אנשים לברכה, כל זאת בצום – לפני כניסה לאוהלי רבותינו הקדושים. בהמשך צעדנו ברחובות ליובאוויטש תוך החייאת החיים החב"דיים בעיר, עת היו בה רבותינו נשיאנו ומאות חסידים נסעו בסוסים ועגלות להגיע אל הרבי. הגענו לביקור ב"בית שניאורסאהן", והתעלינו בשיא – האהלים הקדושים של אדמו"ר הצ"צ ואדמו"ר המהר"ש, מחוץ לאוהל – הרבנית רבקה וכן באהלי הרבניות: סטערנא, שיינא וחיה מושקא. שם חילקנו את ספר התהילים. מדהים לציין שביום בו היינו בליובאויטש מזג האויר היה קר, לקראת כניסתנו לאוהל החל טפטוף קל, כל עת שהותנו באוהל ירדו מטחי גשם רבים, אך כשסיימנו ויצאנו, הגשם פסק… בהתרוממות הרוח עלינו חזרה לחצר תומכי תמימים לארוחת בוקר – שבירת צום… ולהתוועדות.

גם באוטובוס לכיוון מוסקווה הרוח סערה בהתוועדות חסידים אמיתית איך גורמים לאהבת ישראל אמיתית כדי לפעול את התגלות הרבי ולעבור מגאולת י"ב תמוז ישר לגאולה השלימה.

סיימנו את המסע בשדה התעופה במוסקווה, שם זכינו בהפצת בשורת הגאולה וחלוקת כרטיסי 7 מצוות בני נח ברוסית. אחת המשיכה לבית חיינו – 770, 2 בנות המשיכו משם לביתן באנגליה ובאירלנד (בנות נעל"ה שלומדות בבית חנה), והשאר לארה"ק – מי לשליחות בקייטנה בעיר זו ומי באחרת. המשותף לכולן – החלטה איתנה להמשיך בלימוד בענייני גאולה ומשיח ולהביא את משיח בפועל ממש!