• ב'לחיים ולברכה' דואגים שיהיו סיבות רבות לאיחול הזה…

    2 | הצג גלריה

    הניסיון והאתגר הזה לא פסחו עלינו, בתוך קהילת אנ"ש. עשרות רבות של בחורים ובחורות מבוגרים שעדיין מחפשים ולא מוצאים את זיווגם. בתוך היום יום הגועש של כולנו, איש איש וסדר יומו העמוס, המפגש עם בחור או בחורה שכאלה מוציא מאתנו אנחה של 'ה' יעזור' ו'בקרוב אצלכם', אבל מעבר לכך, האם עשינו משהו למענם? האם החיפוש שלהם זוכה לסיוע ולמענה? • לכתבה המלאה

    שמעתם על שרוליק לייזרוביץ'?

    בקיץ האחרון זכה שרוליק, בחור רווק בן 36 מחסידות גור, לחשיפה נרחבת. היה זה בוועידת שדכנים של ארגון "הגפן" שהוקם כדי לסייע להקמת בתים נאמנים בישראל למעוכבי זיווג מכלל החוגים והעדות בציבור החרדי. למול מאות השדכנים משתתפי הוועידה, עלה שרוליק לבמה ושיתף באומץ לב ובכנות בניסיונו הכואב. הנאום המטלטל זכה לתהודה רבה והפך לשיחת היום.

    ומה עם 'שרוליק לייזרוביץ' החב"די? שניאור, לוי ומענדי… ומנגד, חנה, שטרני, מושקי, ודבורה לאה…?

    הניסיון והאתגר הזה לא פסחו עלינו, בתוך קהילת אנ"ש. עשרות רבות של בחורים ובחורות מבוגרים שעדיין מחפשים ולא מוצאים את זיווגם. בתוך היום יום הגועש של כולנו, איש איש וסדר יומו העמוס, המפגש עם בחור או בחורה שכאלה מוציא מאתנו אנחה של 'ה' יעזור' ו'בקרוב אצלכם', אבל מעבר לכך, האם עשינו משהו למענם? האם החיפוש שלהם זוכה לסיוע ולמענה?

    בקיץ האחרון, הורמה הכפפה. היה מי ששמע את הזעקה ה'שקופה'. לקח יוזמה ונרתם כדי לשנות את המציאות, לקדם ולפעול שירבו שמחות, שיהיו עוד הרבה סיבות ל 'לחיים ולברכה'.

    היוזמה להרבות שמחה נולדה לאחר פטירתה של הגב' ציפורה הבר ע"ה. בתה, הגב' ברכה טברדוביץ', הקימה לפני עשר שנים את עמותת  "עדי עד'' – קרן "ישראל צבי" להכנסת כלה,  ע"ש אביה הרה"ח הר' ישראל צבי הלוי הבר ע"ה. עדי עד היא מפעל של עשייה אדירה למען כלות ומשפחות אנ"ש. הקרן תומכת ומסייעת לכלות אנ"ש בהיקף עצום, ומספקת נדוניה איכותית ומגוונת במחיר סמלי למאות כלות בשנה.

    לאחר פטירת האם, גב' צפורה הבר, ייסדה הגב' טברדוביץ מחלקה חדשה לעילוי נשמתה – 'לחיים ולברכה'. זוהי זרוע נוספת וייחודית לעמותת 'עדי עד', רובד נוסף ועמוק למשמעותה של מצוות הכנסת כלה. 'לחיים ולברכה' שמה לה למטרה לענות על הצורך הגדול של הממתינים/ות לשידוך בתוכנו פנימה, בקהילת חב"ד.

    המפעל של 'לחיים ולברכה' רק נולד בקיץ האחרון, וכבר הספיק המון:

    כנס יסוד בו נפגשו שדכניות ומשודכות לעתיד במפגש ראשוני מסוגו, שכלל תכנית מקצועית בהשתתפות מכובדת ומגוונת: הרב גלוכובסקי נציג בית דין רבני חב"ד, המרא דאתרא הרב אשכנזי ויו"ר הוועד הרב שמעון רבינוביץ, סגנית שר החוץ חברת הכנסת ציפי חוטובלי ובעלה, סגן ראש עירית מודיעין עילית הרב טוביה פריינד נציג ארגון "הגפן" ואיש התקשורת יעקב איזק, ועוד. הקושי הגדול לא היה בבניית התכנית העשירה  – אלא בהסרת המחסומים הפנימיים ובניפוץ מיתוסים.

    המשודכות לעתיד נדרשו ל'מיני קריעת ים סוף' בתוך הקריעה הגדולה שהן עדיין בתוכה. להתגבר על סטיגמות וחשש משיפוטיות, לצאת מהבדידות ומהמסכנות… להעז לבוא, להיחשף ולהיפגש יחד…

    גם לשדכניות זהו אתגר לא מובן מאליו. קל לשקוע בשידוכים ה'זורמים', שהולכים בקלות, מאשר להשקיע מאמצים. ערב האירוע, היה הרישום דל ומייאש, אך בברכת הרבי קרה הנס, וביום האירוע נהרו עוד ועוד משתתפות, כ-200 שדכניות ומשודכות מילאו את האולם מפה לפה…
    ומכנס היסוד – להמשך פעילות נמרצת. הכנס הבא, בי"א מרחשוון, אסף את השדכניות והביא להם בשורה מעשית: ספר השידוכים של חב"ד.  מיזם חדשני שראוי לכתבה בפני עצמה…

    ולצד הפעילות הנמרצת בקרב השדכנים/ות ובספר השידוכים הגדול, יוצא 'לחיים ולברכה' במיזם מפתיע ומרענן, שייתן מענה ייעודי למשודכות לעתיד:  נופש ענק, חווייתי וחסידי, לבנות חב"ד בנות 25 + בחנוכה. הנופש קורא לבנות לצאת מהשגרה העמוסה הסובבת סביב עבודה, לימודים ופגישות שידוכים, ו'לעצור את הסביבון' בנופש מיוחד עבורן.

    לעומת זאת, נראה ש'סביבון' הפעילות ב'לחיים ולברכה' סובב סובב ואינו עוצר…

    איך עושים את זה? הגב' טברדוביץ' מספרת על צוות מסור, אנשים ונשים עם לב רחב ועשייה מדהימה, שכולם נרתמו בהתנדבות מלאה כשותפים. ובכל זאת, איך מניעים את גלגלי הפעילות? היוזמות החדשניות והצדקה בהיקפי ענק שכאלה דורשים משאבים עצומים…

    את הקרדיט נותנת הגב' טברדוביץ' לתורמים שתומכים בפעילות המדהימה. לא מדובר רק על גבירים ובעלי הון, התורמים הם אנשים ונשים מתוכנו, מקרב קהילת חב"ד. "בעבר קיימנו דינרים מרגשים, וזכינו לראות מופתים מתגלגלים. התורמים ראו באופן מוחשי איך התרומה חוללה מפנה בחייהם והביאה להם ברכה וישועה במצטרך להם. עם התנופה העצומה של 'לחיים ולברכה' אנחנו יוצאים ביום שותפות, בה כל אחד ואחת ממשפחת אנ"ש יוכל לקחת חלק בזכות. כל מי ששותף זוכה בהכנסת כלה, שפירותיה בעולם הזה והקרן קיימת לעולם הבא, ובנוסף – להיות שותף בבניית בתים חסידיים, בנייני עדי עד! ראינו במוחש שעל השקעה בעניינים נצחיים שכאלה, גם הברכות הן אינסופיות. ברוך ה', זכינו לראות נסים ממש. כל אחד ואחת מוזמן לתת ולקבל ולראות בעז"ה ברכה בביתו שלו".



    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.