• כך נתעלה יחד בחיי הנישואין

    אילוסטרציה
    הגדלה

    איש ואישה מקימים בית בישראל. כל אחד מביא עמו את תכונותיו המיוחדות והאישיות, וביחד הם יוצרים מציאות שלישית של חיי הנישואין. המציאות של חיי הנישואין מעלה את שניהם למקום גבוה יותר שבו הם מנהלים חיים משותפים, מה שדורש מהם להעניק יותר אחד לשני ולהתנתק מהמציאות הקודמת שבה כל אחד חי לבדו ולכן לא היה נדרש ממנו להתעלות מעל עצמו • יועץ הנישואין הרב אבי זילברמן בטור מיוחד לקריאה

    מסופר בגמרא על רבי יוסי ורבי שמעון שישבו יחד ועסקו בלימוד התורה, ובעת לימודם החל רבי יוסי לחשוב על צרכי ציבור.

    אמר לו רבי שמעון שבעקבות כך שהניח את לימוד התורה והרהר בצרכי הציבור נחסרה לו אות אחת משמו, כלומר נחסר משלמות נשמתו.

    מסביר הרבי מליובאוויטש מלך המשיח, שבשורש נשמתו של רבי יוסי הוא נועד לעסוק בצרכי ציבור, כך שבעצם הוא מילא את שליחותו ותפקידו על הצד הטוב ביותר. זאת בשונה מרבי שמעון שבשורש נשמתו נועד לעסוק בלימוד התורה.

    אם כן, למה נחסרה אות אחת משמו של רבי יוסי?

    ההסבר לכך: מכיון שרבי יוסי היה באותו זמן בחברתו של רבי שמעון שדרגת נשמתו היתה ממקור נעלה יותר, ניתנה היכולת לרבי שמעון להעלות את רבי יוסי לדרגה גבוהה יותר משורש נשמתו. מאחר ורבי יוסי לא ניצל את היכולת הזאת למרות שהוא עסק בעבודתו בשלמות, לכן נחסרה לו אות משמו והוא ירד מדרגתו.

    בהמשך מספרת הגמרא שרבי יוסי הצטרף ללימוד התורה וחזרה האות לשמו.

    מכך אנחנו לומדים הוראה גם בנוגע לחיי נישואין:

    איש ואישה מקימים בית בישראל. כל אחד מביא עמו את תכונותיו המיוחדות והאישיות, וביחד הם יוצרים מציאות שלישית של חיי הנישואין.

    המציאות של חיי הנישואין מעלה את שניהם למקום גבוה יותר שבו הם מנהלים חיים משותפים, מה שדורש מהם להעניק יותר אחד לשני ולהתנתק מהמציאות הקודמת שבה כל אחד חי לבדו ולכן לא היה נדרש ממנו להתעלות מעל עצמו.

    כשמשכילים להבין זאת ומתחילים לחיות כיחידה זוגית מאוחדת, חיי הנישואין מעלים את בני הזוג למקום יותר גבוה מאשר היו קודם הנישואין.


    הרב אבי זילברמן | יועץ נישואין ומנחה קבוצות

    054-2161528

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.