• כ"ה אדר: זהו יום ההולדת של כולנו

    הגדלה

    מזל טוב ליום ההולדת שלנו! לא, אינני מתכוון רק ליום הולדתה של הרבנית חיה מושקא, אלא ליום ההולדת של כל אחד ואחד מאיתנו. מסתבר, שיום הולדתה של הרבנית, הוא יום מיוחד - יום ההולדת של העולם כולו, ומעורר כל אדם אודות יום ההולדת שלו • הרב נפתלי אסטולין כותב לרגל כ"ה באדר • לקריאה

    יום ההולדת של העולם

    מזל טוב ליום ההולדת שלנו! לא, אינני מתכוון רק ליום הולדתה של הרבנית חיה מושקא, אלא ליום ההולדת של כל אחד ואחד מאיתנו. מסתבר, שיום הולדתה של הרבנית, הוא יום מיוחד – יום ההולדת של העולם כולו, ומעורר כל אדם אודות יום ההולדת שלו.זאת לא המצאה שלי, אלא דברים מפורשים של הרבי מלך המשיח בכ"ה אדר שני תשמ"ט. וכך אומר הרבי:"יום הולדת של העולם בכ"ה באדר (הקשור עם יום הלדתו של אדם הראשון) מעורר כל אדם על יום ההולדת שלו, ובפרט אלו שיום ההולדת שלהם הוא בכ"ה אדר עצמו . . וזה מעורר כל אחד ואחת בנוגע ליום הולדת שלו בשאר ימי השנה ובפרט בסמיכות לכ"ה אדר – שיש להתחיל כבר בהכנות וההחלטות בנוגע ליום הולדת שלו, להוסיף בו בעבודתו באופן חדש, ומובן, שעבודה באופן חדש היא מתוך שמחה וטוב לבב".

    יום ההולדת של בעלת המשפחה

    כמובן, שאם לכל יהודי בעולם יש משמעות ליום הזה – עבורנו, חסידי חב"ד, יש משמעות כפולה ומכופלת, שהרי זהו יום הולדתה של הרבנית הצדקנית, ובוודאי זה משפיע על התגברות המזל של כל החסידים.

    ושוב, באותה שיחה אומר הרבי דברים מדהימים, שחשוב לחזור עליהם ולעיין בהם:

    "וזה יביא ויזרז עוד יותר ביאת משיח צדקנו בעטרה שלו [מלך ביופיו תחזינה עיניך], שהרי בני ישראל הם במצב של "זכו", ובפרט שכלו כל הקיצין. ובמיוחד, בעמדנו בכ"ה אדר שהוא יום הולדת העולם, וקושר עם יום הולדת כפשוטו, שביום זה מזלו גובר של בעל המשפחה או בעלת המשפחה, עקרת הבית, ועל ידי זה – גובר מזלו של כל בני המשפחה".

    אנו, חסידי חב"ד, משפחתה של הרבנית, מושפעים ישירות מהתגברות המזל של הרבנית, בעלת המשפחה. אין ספק שעלינו לחגוג ולציין יום זה כיום הולדת מיוחד במינו!

    התגברות המזל של משיח צדקנו

    וכמו לא די בכל הגילויים הללו, מוסיף הרבי שורה לסיום: "ועד שנעשה גם התגברות במזלו של משיח צדקנו, שיבוא נאך פריער און נאר פריער".

    חשבתי על הלשון הבלתי-שגרתית הזאת, "יותר מוקדם, ועוד יותר מוקדם", ונזכרתי ששמעתי פעם בשם הרבי, שבאוסטרליה יקבלו את המשיח ראשונים, שהרי אם נקבע בשמים שבכ"ה אדר תשע"ג תהיה ההתגלות – היכן המקום הראשון בעולם שבו יתחיל תאריך מיוחד זה? – באוסטרליה!

    על דרך זה אפשר לומר בקשר ליום הולדתה של הרבנית: כידוע, הרבנית גדולה מהרבי בשנה וכמה ימים, כך שאם נקבע שההתגלות של הרבי צריכה להיות קשורה לשנת הקי"ב, הרי הרבי יכול לפעול שמכיוון שהרבנית כבר נמצאת בשנת הקי"ב – זה כבר מספיק (שהרי התגברות מזלה של בעלת המשפחה משפיעה על כל המשפחה!), ויתירה מזו – שגם אם חלילה זה צריך להיות קשור עם שנת הקי"ג, הרי היום הזה, כאשר הרבנית נכנסה לשנתה הקי"ג – מזלה הגובר יכול לאפשר את ההתגלות תיכף ומיד!  "יותר מוקדם, ועוד יותר מוקדם"!

    והעיקר, שלא נצטרך להתפלפל בכל זה, אלא תיכף ומיד ממש נזכה להתגלות השלימה של הרבי מלך המשיח, וכפי שהרבי מזכיר בשיחה שצריך להיות "מלך ביופיו", ויחד עם הרבנית הצדקנית נעלה כולנו לירושלים עיה"ק לבניין בית המקדש השלישי והמשולש תיכף ומיד!

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.