• נערות יתומות חגגו מצוות עם 'כולל חב"ד'

    15 | הצג גלריה

    עשרות נערות יתומות מכל רחבי הארץ חגגו בת מצווה מרגשת עם ארגון החסד 'כולל חב"ד', במעמד מושקע ומפואר בירושלים • המון דמעות של רגש ושמחה היו בחגיגת בת המצווה הענקית שהתאפיינו בשמחה ואושר, למרות הכאב הגדול המשותף לכולן • "היה מקסים, מדהים, פשוט אין לי מילים", סיכמה אחת האימהות, מבטאת את תחושות ההורים כולם • לסיקור מלא ולתמונות

    עשרות נערות יתומות מכל רחבי הארץ חגגו אתמול (רביעי) בת מצווה מרגשת עם ארגון החסד הוותיק 'כולל חב"ד' – באירוע מושקע שסיכם את הפעילות השנתית הנעשית לזכרה של הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא ע"ה, רעייתו של הרבי, והשנה הוקדשה גם לכבודו של דוד המלך.

    כבר בשעות הבוקר נהרו לירושלים 36 בנות המצווה, כולן יתומות מאב או אם, מכל רחבי הארץ, כשהן מלוות על ידי בנות משפחותיהן. המשתתפים, שגדשו את מרכז השמחות "אולמי הדר" של כולל חב"ד, נמנו על מגוון העדות והזרמים המרכיבים את הפסיפס המרהיב של העם היהודי בארץ הקודש. האולם עוצב בפאר והדר לכבוד השמחה. בר עשיר ומגוון קיבל את פני הבאות, וכן קיר מדהים מפרחים חיים, עם עיצוב "בת מצווה" – מעשה ידי האמן רפי מור.

    השקעה אדירה הוקדשה לכל פרט במהלך היום החגיגי. כלות המצווה זכו לסט תכשיטים יוקרתיים, סט "לכבוד שבת קודש" שבמרכזו פמוט אישי מקריסטל מהודר ועוד שורת מתנות יקרות ערך. בפינת הסטודיו המעוצבת להפליא זכתה כל אחת מכלות מצווה לסדרת צילומים יוקרתיים עם חברותיה ובנות משפחתה, כשהתחושה הייתה כי זו שמחה אישית של כל נערה ונערה. כל אחת מהן תקבל לביתה אלבום אישי עם תמונותיה מהיום שלא יישכח.

    המנחה, אמנית השמחה הגב' מיכל לויטין, פתחה את האירוע המרגש כשהזמינה את נציגות בנות המצווה לתפילה משותפת: פרק י"ג בתהלים, וקריאת מכתבו של הרבי לבנות המצווה.

    הרב עמרם בלוי מנהל הוועדה החינוכית של כולל חב"ד בירך את הנאספות, ולאחר מכן התקיימה מצוות "הפרשת חלה" משותפת וסדנה חווייתית של קליעות בצק והכנת חלות ולחמניות בניצוחה של נעמי קופולוביץ, יוצרת סדרת הסדנאות "פשוט לאפות". כל בת זכתה אפילו לסינר-בד משובח עם הדפס אישי. החלות נלקחו מיד לאפייה ע"י צוות קייטרינג חן, שהשקיע מעל ומעבר לכל פרט באירוע החגיגי והמיוחד. היתה זו שעת חוויה עבור כל המשתתפות, והתוצרת דיברה בעד עצמה… ניחוחות המאפה ליוו את כל המשך היום. "הסדנא הייתה מדהימה וחווייתית", סיפרה אחת מבנות המצווה.

    הרבנית ימימה מזרחי נשאה נאום מרגש, משולב בסיפור אישי ובמסר מותאם לבנות ולמשפחותיהן – ושעה ארוכה נוספת הקדישה לשיחה אישית עם כל אחת מהאמהות ובנות המצווה. לאחר מכן התקיימה סעודת מצווה חגיגית ועשירה והשמחה פרצה וכבשה את האולם, כולן נסחפו לשעה ארוכה של ריקודים מתוך שמחה.

    הרבנית רחל וילהלם מ'כולל חב"ד', שליוותה את הפעילות לאורך כל היום, נשאה דברי ברכה מרגשים מעומק הלב.

    המעמד שילב, לכל אורכו, תכנית רוויית מסרים ערכיים יהודיים וחסידיים המדגישים את תפקידה של בת בישראל. זאת בליווי מוזיקה ושמחה מלוא חפניים.

    בתום החגיגה, הודו הנערות ובני המשפחות בחום רב ל"קרן מרומים", כולל חב"ד והמרכז היהודי בית מברזיל, שלושת ארגוני החסד שעמדו מאחורי הפעילות ומלווים בכל השנה את פעילות החטיבה החינוכית 'חסד מנחם מענדל', שעמל על פעילות חשובה זו והפיק את היום המיוחד. "היה מקסים, מדהים, פשוט אין לי מילים", אמרה אחת האימהות וביטאה את התחושות של כל ההורים.

    השנה, עמד האירוע בסימן "דוד מלך ישראל חי וקיים": לאורך היום שולבו מוטיבים רבים לכבודו ולזכותו של דוד מלכא משיחא וכך גם קיבלה כל בת ספר תהילים בכריכת עור מהודרת עם שמה מוטבע על הכריכה; הבנות אמרו יחד את פרק י"ג והתפללו עוד תשעה פרקי תהילים נבחרים; כמו"כ שולבו המוטיבים בדברי התוכן הן מפי המנחה הגב' לויטין והן מפי הרבנית ימימה מזרחי.

    עם סיום היום המרגש, נסעו כולם לתפילה בקבר רחל אימנו. אף עין לא נשארה יבשה: לראות את האימהות והבנות מתרפקות על ציונה של אמא רחל – סמל המסירות היהודית ההיסטורית, זו שמבכה על בניה "כי איננו" ומי שהקב"ה הבטיח לה כי יש שכר לדמעותיה ולתחינותיה. מעומק ליבן ביקשו בנות המצווה לזכות לגדול לנחת המשפחות וההורים ובקרוב שנזכה כולנו לתחיית המתים וגאולת עולמים…

    על האירוע המכובד והיוקרתי הופקד 'חסד מנחם מענדל', מבית 'כולל חב"ד', הפועל עם יתומות ואלמנות במעגל השנה ובמסירות רבה, לצד המרכז היהודי 'בית' מס.פאולו ברזיל ו'קרן מרומים'. האירוע, יצוין, הוקדש לרפואת הרבנית עדינה בת קורין אמו של הנגיד החסידי הרב יצחק משען, מנהל המרכז היהודי 'בית' מברזיל, שזכה ליזום וליטול חלק נכבד בקיומו, הפעלתו ומימונו של פרויקט "מכון בר ובת מצווה ליתומים" לאורך כל השנים וגם בשנה זו.

    "עשינו מאמץ עליון להשכיח מהנערות ובני משפחותיהם את הכאב והשכול ביום חגם", אומר הרב שלום דוכמן מנהל 'כולל חב"ד', "ההתרגשות והשמחה של כלל המשתתפים, הוכיח שהצלחנו ברוך השם לעמוד במשימה המאתגרת. חגיגת בת המצווה משלימה את פעילות מכון 'בר ובת מצווה' לשנה זו, ומוביל לשיא חדש את הפעילות החשובה שזכתה לברכות ועידודים מהרבי".





























    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. חני
      כ׳ בסיון ה׳תשע״ח (03/06/2018) בשעה 23:32

      השקעה מיוחדת! הכל בטוב טעם, ברגישות ובנדיבות!
      תודה וכל הכבוד לקרן מנחם מענדל ולכולל חב"ד!
      ולכל העוסקים במלאכה… הרב בלוי, הרב מרטון, דבורקי וכולם! ה' יברך אתכם!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.