• תותי לא מופיעה בפני גברים!

    הגדלה

    היא אף החליטה לכסות את ראשה למרות המחירים ששילמה על החלטותיה. צניעות אינה זוכה ליחסי ציבור טובים מדי אך היא פתח למילוי רצונו של הקב"ה ולזירוז הגאולה האמיתית והשלמה • מירי שניאורסון לקריאה

    "יש לי סיפור בשבילך", מספרת לי שליחה מאי שם בשיחת טלפון ביום לחוץ במיוחד. "את חייבת לראיין אותה אצלך ברדיו. זה אייטם שחבל על הזמן". אייטם נשי ועוד בעניין כזה? אני נדרכת והופכת ממקשיבה למאזינה ונחשפת לסיפורה של רעותי שהיום כבר חובשת וחושבת פאה.

    זהו סיפור מסירות נפש של אישה צעירה שמתפרנסת ממקצועה כאמנית בידור לילדים. שנים של הצלחות על במות ברחבי הארץ הובילו אותה לגשת גם השנה למכרז בעיר גדולה וסוף דבר שזכתה בסדרה של מופעי קיץ בגינות פתוחות לקראת החופש הגדול. חוזה שמן שבצידו הרבה כסף, פרסום בלתי רגיל ואפילו העברת מסרים חינוכיים בהופעות לילדים.

    באחד הימים הקשיבה רעותי להרצאה בדיסק שמצאה על חלון מכונית משפחתה. המרצה הוגדר כרב והוא הפחיד אנשים ובעיקר נשים והבטיח להן גיהנום אם ינהגו היפך הרצוי בנושא צניעות. ההפחדה דווקא לא עשתה עליה רושם, אך עניין הצניעות חזר וניעור במחשבותיה.

    מסע של הרבה התלבטויות והתייעצויות עם שליח חב"ד באזור מגוריה המשמש גם כרב קהילה, הוביל אותה לעצור לרגע את שגרת חייה ולעשות חושבים לגבי הקריירה בכלל ולגבי המופע עליו עבדה והתנסתה במשך שנים. הייתה לה בעיה של מופעים מול גברים שכבר נסגרו. רעותי-תותי קיבלה על עצמה החלטה טובה וחשובה – להפסיק להופיע מול גברים ולכסות את ראשה! כל זאת למרות המחירים שנדרשה לשלם בעקבות ההחלטה.

    הרבי מליובאוויטש אומר שנשות הדור שלנו הן דור נשות מצרים ושהגאולה מגיעה בזכות נשים צדקניות. זאת כאשר נשים יבינו ויכירו את ערכן וחשיבותן ואת תפקידן בקירוב הגאולה. כדי שזה יקרה אנחנו צריכות להחזיר לעצמנו את עצמנו… את פנימיותינו וצניעותנו הטבעית כפי שנקבעה בהלכה היהודית.

    לצערנו, שלא בצדק, למושג צניעות אין יחסי ציבור טובים. כאשר מדברים על חשבון נפש ועבודה פנימית הולכים תמיד סחור־סחור אך המהות היא צניעות. לעיתים קרובות היא מתערבבת ומתבלבלת עם ענווה מזויפת אבל המקור לכל הוא 'והצנע לכת עם ה' אלוקיך'.

    צניעות אינה רק לבוש המהווה ביטוי חיצוני לצניעות נפשית. תכל'ס, עלינו לבדוק ולחקור בפשטות מה נדרש מאיתנו נשות הדור הזה ומה ה' אלוקינו דורש מאיתנו. בפרשת השבוע מסופר בהרחבה על נבואת בלעם שרצה לקלל את ישראל, אולם דבר לא עזר לו ומפיו יצאו רק ברכות. את הסיבה לכך תולה המדרש בצניעותם של בני ישראל.

    ועד שדבריו של בלעם הרשע המובאים בפרשה הם אחד המקורות שמביא הרמב"ם כהוכחה מן התורה לביאת המשיח! הרצון לקלל הופך מלכתחילה לברכה – כמו הפיכת הגלות, הצום וימי 'בין המצרים' לימי גאולה וימים טובים מלכתחילה, כפי שאכן יהיה בימות המשיח.

    י"ז בתמוז חל השנה בשבת. במצב כזה, לא רק שיש את ה"נחמה" וה"עלייה" שיש בשבתות של אמצע ימי 'בין המצרים', אלא שעוד לפני שהתחילו ימי האבל והצער באה השבת, דוחה את התענית ומדגישה את הטוב שבי"ז תמוז ובכל ימי 'בין המצרים'…

    וכאשר י"ז תמוז חל בשבת – גם תשעה באב חל בשבת ונדחה ליום ראשון… ואז, ה"טוב" שבימים אלו מקדים ומקיף את כל שלושת השבועות. כך שמלכתחילה לא מודגשים החורבן והגלות אלא מודגשת ההכנה לגאולה שבימים אלו שייהפכו לששון ולשמחה תיכף ומיד ממש!

    הכותבת היא בעלת "הבחירה שלי" – אימון וייעוץ לנערות ונשים, מרצה, מנחה ושדרנית רדיו | http://www.miri-mychoice.co.il/

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. חן
      כ״ה בתמוז ה׳תשע״ח (08/07/2018) בשעה 9:47

      וואו ממש מסירות נפש!!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.