• איך פרשת "עקב" חודרת לתוך חיינו?

    הגדלה

    פעמים כשאנו נתקלים במשבר, האינסטינקט ההישרדותי שלנו, אומר לנו לברוח, לנטוש, להתרחק מהקושי. עד כדי כך שאנו חושבים שהוא לא קיים, דשים ודורכים עליו. אבל, אדם חזק, יזהה את המשבר, ייקח עליו בעלות, גם אם זה אומר להתמודד עם משהו שהוא לא קל ליישום, וכך יוכל למצוא פתרונות. בלי נטישה, בלי התעלמות, בלי להאשים אחרים. המשבר הוא שלי בלבד, ואני אמצא דרך לצאת ממנו • לקריאה

    זה עתה הגענו משבת פרשת עקב- רש"י מפרש עקב "מצוות קלות שאדם דש בעקביו". כלומר אדם מעדיף לזלזל במצוות מסויימות, ייתכן שקשות לו ליישום, ייתכן שקלות הן בעיניו, בכל מקרה, מעדיף שלא לבצע אותן, עד כדי דריכה על אותן מצוות. כמה זה רלוונטי לחיינו. לפעמים כשאנו נתקלים במשבר, האינסטינקט ההישרדותי שלנו, אומר לנו לברוח, לנטוש, להתרחק מהקושי. עד כדי כך שאנו חושבים שהוא לא קיים, דשים ודורכים עליו. אבל, אדם חזק, יזהה את המשבר, ייקח עליו בעלות, גם אם זה אומר להתמודד עם משהו שהוא לא קל ליישום, וכך יוכל למצוא פתרונות. בלי נטישה, בלי התעלמות, בלי להאשים אחרים. המשבר הוא שלי בלבד, ואני אמצא דרך לצאת ממנו. דבר זה מוביל אותנו להצלחה. צריכים לשמוח על זה שיש לנו הזדמנות שהקב"ה זימן לנו, ע"מ שנוכל לצמוח, וכמו שדוד המלך אומר בתהילים- "נס להתנוסס". הניסיון מאפשר לנו להתרומם עוד שלב בחיים. ברור שהדבר שאנו מתפללים ליושב במרומים אל תביאנו לידי ניסיון, אך אם כבר אנו מוצאים עצמנו בתוך הניסיון הזה- התורה אומרת "שאין הקב"ה בא בטרוניה אל ברואיו", כלומר שה' מעניק לנו כוחות להתמודד. מה לא נאמר על הדור הזה: תחתון, דרגת העקב, חושך כפול ומכופל, אך דווקא דור כזה יביא את המשיח. דווקא דור שיש בו משבר הכי גדול של גלות, יכול להגיע לצמיחה עד לגאולה האמיתית והשלמה.
    אז לרגל הכניסה הקרובה לחודש אלול, חודש שבו "המלך בשדה", אאחל לכולנו כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה.
    רויטל מרקוספלד
    הכותבת היא מאמנת ויועצת לכלכלת משפחה
    054-4562647

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    2 תגובות

    1. 😍
      כ״ג באב ה׳תשע״ח (04/08/2018) בשעה 23:58

      קל להגיד אבל כשנמצאים במשבר קשה לזכור אתזה😏

      • rev770
        כ״ה באב ה׳תשע״ח (06/08/2018) בשעה 10:12

        כל עוד את בוחרת להצליח, את לוקחת את האחריות, זה כבר חצי תרופה. זה לא אומר שיהיה לך קל לצאת מהמשבר שאליו נקלעת, אך כאן נכנס חוק "החצץ" (grit)- הצלחה היא הליכה מכישלון לכישלון מבלי לאבד את ההתלהבות" (וויסטון צ'רצ'יל)

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.