• לגלות את הרצון האמיתי

    הגדלה

    כמה פעמים בחיים שלנו אנו מתחילים לשאול שאלות כמו: למה עדיין לא הגעתי לאן שהוא, למה הוא הצליח ואני לא, למה עוד לא יצא ממני משהו. לפני שאנו מתחילים לקנטר על מר גולנו, קחו הפסקה ממרוץ החיים, וחישבו מה הוא באמת הרצון האמיתי שלי, לאן אני באמת רוצה להגיע, מה המטרה שלי • רויטל מרקוספלד מאמנת ויועצת לכלכלת משפחה בטור אישי לפרשת שמות • לקריאה

    פרשה חדשה, חומש חדש. השבוע אנו קוראים את פרשת שמות.

    הפרשה מתארת את שיעבוד בני ישראל במצריים. הם נאנחים מהעבודה הקשה, ושעוותם עולה מעלה עד כיסא הכבוד.

    בני ישראל חיו במצריים 210 שנים. חיי היום יום, התרבות המצרית שחדרה בהם אט אט (לפחות על שלושה דברים כן שמרו: לשונם, שמותם ומלבושם), גורמת להם לשקוע למ"ט שערי טומאה. הם רואים בגלות דבר טבעי לחלוטין.

    משנוכח לדעת מלך מצריים כי בני ישראל מתרבים מאד, הוא משיט עליהם שיעבוד נוראי, וגזרת רצח שיטתי של תינוקות זכרים חפים מפשע מרחפת מעל לראשם. הצו הזה היה הקש ששבר את גב הגמל.

    בני ישראל מגיעים לתובנה שמספיק, עד כאן, די, חייבים לצאת ממצריים. מתעורר בהם רצון עז כל כך המוביל אותם לזעוק זעקה גדולה כזו שמגיעה למרומים. הם רוצים להשתחרר מהגלות שחיו בה כל כך הרבה שנים, ולהיגאל ממצריים. ואכן, הרצון הזה מוליד את משה רבינו, מושיען של ישראל.

    כמה פעמים בחיים שלנו אנו מתחילים לשאול שאלות כמו: למה עדיין לא הגעתי לאן שהוא, למה הוא הצליח ואני לא, למה עוד לא יצא ממני משהו. לפני שאנו מתחילים לקנטר על מר גולנו, קחו הפסקה ממרוץ החיים, וחישבו מה הוא באמת הרצון האמיתי שלי, לאן אני באמת רוצה להגיע, מה המטרה שלי, ורק אחרי שנגלה מהו הרצון האמיתי שלנו, נזעק זעקה גדולה כזו שמגיעה ממעמקי הלב, כזו שתרעיד את אמות הסיפים בעולמות העליונים, רק אז, ורק אז נוכל באמת לצאת מגלות לגאולה. מהמיצר של מצריים אל המרחב של המדבר הגדול.

    שבת שלום
    רויטל מרקוספלד, מאמנת ויועצת לכלכלת משפחה וניהול ההון האישי
    [email protected]

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    2 תגובות

    1. luli
      כ״א בטבת ה׳תשע״ט (29/12/2018) בשעה 21:14

      אני יודעת מהו הרצון שלי, לאן אני שואפת, אך באמת להגיע למצב אליו אני כמהה-לא מצליח לי, זו כמעט משימה בלתי אפשרית. הלוואי ונוכל לצעוק את הצעקה הגדולה, הצעקה האמתית, ובעז"ה תבוא הגאולה בקרוב ממש!
      (אגב שפת הכתיבה שלך מהממת! כמעט שהזלתי דמעות ממילותייך החמות)

      • rev770
        כ״ג בטבת ה׳תשע״ט (31/12/2018) בשעה 13:49

        LULI, את ממש מתוקה. תודה על הפירגון. הצלחה אינה רק הגעה ליעד, אלא כמה אנו פועלים יום יום עמ"נ להשיג את המטרה. תחלמי בגדול כמה שאת רוצה. אל תצאי מהמציאות, אלא מהחזון. התוצאות (טובות או רעות) הן רק ביטוי למאמצים שאנו עושים. אלוף הוא מי שפועל כל יום להשיג את מטרותיו, עוד לפני שקיבל את התואר "אלוף"

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.