• השליחות של מירי שניאורסון • מעצים

    הגדלה

    מירי שניאורסון תושבת כפר חב"ד, בת 51 אם לשישה ילדים וסבתא לנכדים, מנטורית עיסקית ואישית שליחה של הרבי מה"מ בתקשורת, מנחה ומרצה משתפת אותנו בתחנותיה בחיים ומגלה את משאת נפשה: לדלג מעל שינויי הזמן והמגזר ולהביא אחדות לקראת ההתגלות השלימה: מאת חנה אסטריק, באדיבות מוסף 'עטרת חיה' של בית משיח • לכתבה המלאה

    התחלה

    "נולדתי בראשון לציון לפני 51 שנה."

    אבא

    "אבא ז"ל היה ר' ישראל רפאל ליפסקר, בן למשפחה של 14 אחים ואחיות. אבא נולד בלבוב בדרך מרוסיה לארץ, חינך אותנו בחינוך חסידי ללא פשרות – אוי ואבוי למי שקם בבוקר מהמיטה ללא ׳נעגעל וואסער׳ (=נטילת ידיים)…"

    אמא

    "חיה בריינדל שתחי' לבית סנדר ממשפחה של חסידי גור, ביתם של ניצולי שואה, קיבלתי ממנה 'בעל-בית'שקייט' – איך להיות בעלת בית טובה ויעילה: סדר וניקיון, ארגון, בישול, איך מארחים אורחים… אני הבכורה מתוך ארבעה ילדים."

    "קידי שיק"

    סיימתי את התיכון בקושי, התחתנתי בגיל 17, ובגיל 20 היו לי שלושה ילדים. מיד אחרי מלחמת המפרץ היה פורים והתחלתי את העסק בקולקציה ראשונה לאותו פסח בשמחה רבה, עקב הניסים. אז בעצם התחלתי עם קונפקציה של בגדי ילדים, ללוגו הראשון קראו "אסתי" לבנות – שמה של ביתי הבכורה וכמובן אסתר המלכה ו"מנדי" לבנים. אחרי חמש שנים החלטנו לפתוח חנות מכובדת – עד אז לא היו קיימים חנויות לבגדי ילדים חרדיים, אנחנו היינו החלוצים, לחנות קראנו "קידישיק" (את שם החנות ראיתי כשהייתי בלונדון, לשם הזה היה צליל אמריקאי – צרפתי, וזה מצא חן בעיניי). עם הזמן העסק התפתח, ברשת היו 200 עובדות ו-18 חנויות."

    שליחות בתקשורת

    "אחרי 'קידי שיק', התנסיתי בשוק העבודה, בפרסום, בשיווק ובחברת כח אדם לנשים חרדיות, לאחר מכן למדתי בקורס קריינות רדיו וטלוויזיה, במפגש ה-11 התקשרו אליי מרדיו "קול חי", ואמרו לי שמחפשים מישהי כמוני – זה קרה לפני שבע וחצי שנים. ברדיו סגרתי מעגל של שליחות: אומנם גדלתי בעיר חילונית בבנין שכולו אנשים שאינם שומרי תורה-ומצוות אבל לא היינו שליחים רשמיים. אחי ר׳ יוסף יצחק ליפסקר שליח במוסקבה, תמיד שמעתי בבית על דוד של אבא שלי, ר' מיכאל ליפסקר השליח הראשון שהרבי שלח למרוקו, בני שליח מצליח בקריית גת – ממנו למדתי גם על שליחות וגם על מוסד הרבנות והנה הצטרפתי אני. שובצתי ברדיו לימי שלישי, בתוכנית הראשונה העברתי שיחה של הרבי על יום שלישי – 'פעמיים כי טוב', אחר כך החלטתי שאני פותחת את התוכנית עם שיחה של הרבי על פרשת השבוע, וכך השיחות הפכו לספרים: "פרשה באהבה" א׳ וב׳, בהמשך התוכנית הבעתי את דעתי על נושאים אקטואליים בזווית חב"דית, כמו לימוד תורה לנשים ועוד. הדעות הללו הפכו לספר: "טורי דעה". ניצלתי לצורך השליחות את קשריי עם הסקטור הכללי והעיסקי שהיו לי מהזמן שניהלתי את 'קידי שיק'."

    מנטורית אישית ועסקית

    "מנטור – מישהו שמוביל, מאמן, מנהיג, מרצה, מישהי שהיא סוג של אוטוריטה – סמכות משפיעה ומדריכה לנשים.

    לנשים יש הרבה כח לעשות שינוי. אני עובדת עם נשים, שהן בעלות עסקים או שרוצות להקים עסקים – מעודדת ומחזקת אותן, מגלה להן ובעיקר בהן כחות בתחום העיסקי והאישי שלא ידעו עליהן."

    שלום בין הקהלים

    "מטרת חיי והתשוקה הכי גדולה שלי שתהיה אחדות בעם ישראל, אחדות בתוכנו לקבל כל אחת באשר היא בלי ביקורת ושיפוטיות, וזה לא רק בין קהלים בחב"ד אלא גם בין נשים שאינן שומרות תורה ומצוות לנשים חרדיות, גם בתוך המשפחה – כלה וחמות ובין אחיות וגיסות, וכדומה.

    עליי לציין שמה שגורם לפילוג זה האגו והפחד שמשאירים כל אחת במקומה ללא יכולת להתקדם. אני מאפשרת למישהי שיש לה דעה שונה משלי להשמיע את דעתה ולא מפחדת להביע את דעתי ולהגיד מה אני רוצה וחושבת. אני לומדת שיטת 'איתן' (על-פי התניא) ולומדת לא לתת עצות. דבר אחד אני יודעת, ככל שאכיר ואאמין בערך של עצמי, וארגיש יותר ראוייה, זה ישתקף גם למרחב הגברי. הנשים בשיעבוד מצרים לא פחדו להגיד לבעליהן 'אל תפחד מעוד ילד', הן הרגישו ראויות והכירו בערך עצמן, בזכותן נגאלו ובזכותן עתידין להגאל."

    החצי השני הנשמתי

    "כאמור זכיתי להתחתן בגיל צעיר מאד עם בעלי ישראל יוסף שיחי׳ מצד אביו הוא צאצא של אדמו"ר הזקן ומצד אימו הוא בן נינתו של ר' נחמן מברסלב. אנחנו נשואים 34 שנים."

    נחת חסידי

    "יש לי שישה ילדים – שלושה בנים ושלוש בנות, כולם מדהימים. יש לי ילד שעשה צבא, בת שהיא סטייליסטית בניו יורק ובן שהוא כאמור שליח בקריית גת…"

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.