• נגיעה נשית • פרשת וישלח

    הגדלה

    כאשר נאסר אדמו"ר הזקן שהה בביתו ר' שמואל מונקס. שאל אותו אדמו"ר הזקן, האם למסור את עצמו בידי הגויי'ם או שמא לברוח. ענה לו ר' שמואל: "אם אתה רבי - הרי אין לך מה לפחד מהם, ואם אינך רבי - באיזו זכות לקחת מאלפי יהודים את תאוותם מעולם הזה". אדמו"ר הזקן נשאר בביתו ונלקח למאסר. • לטור המלא

    ב"ה

     

    נגיעה נשית לפרשת וישלח / מירי שניאורסון

    כאשר נאסר אדמו"ר הזקן שהה בביתו ר' שמואל מונקס. שאל אותו אדמו"ר הזקן, האם למסור את עצמו בידי הגויי'ם או שמא לברוח. ענה לו ר' שמואל: "אם אתה רבי – הרי אין לך מה לפחד מהם, ואם אינך רבי – באיזו זכות לקחת מאלפי יהודים את תאוותם מעולם הזה". אדמו"ר הזקן נשאר בביתו ונלקח למאסר.

     

    החיים מזמנים לנו מבחן שבו כולם מעתיקים מכולם, אך חבל שאיננו מבינים שלכל אחד יש עותק אחר של בחינה. ורק אחרי שעברת את המבחן האישי שלך תוכלי להודות לה׳ על הניסיון.

     

    ביום שישי האחרון, בשעות הצהרים המוקדמות בעודי טרודה בהתרוצצויות האחרונות שבין הסירים לקניות, הגיעה הודעה מחיילת בדרגה גבוהה. החיילת מקבלת ישירות את ה"נגיעה נשית" לשבת כבר שנתיים מדי שבוע, כלומר יותר ממאה פעמים, והפעם הגיבה. וכך כתבה:

    ״איני נוהגת להשיב לך בתגובה למילים היפות שאת שולחת מדי יום שישי אך הפעם נגעת לי בלב באופן ממשי, אישי, ומוחשי. השבוע נקלעתי, בעל כורחי, למצב שמישהי כוחנית ניסתה להשתלט ולדבר סרה על עמותה שהקמתי ומקדמת שם נשים עבור נשים. לשמחתי: אמרנו תודה על היש, חיזקנו אחת את השנייה, האימהות נתנו גיבוי ותמיכה מלאים, ויצאנו מחזקות ומחוזקות. התהודה החיובית שהתלוותה לזה, התעצמה עשרות מונים״.

    הנס חי ובועט. בימי הניסים והנפלאות של כסלו אנו אומרים את ״מזמור לתודה״, פרק ק׳ בתהילים, והחידוש הוא בפסוק – "הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו". בפסוק זה יש 7 מילים ו-24 אותיות, כי ההודאה לה' צריכה להיות 24/7.

    אותה חיילת סיפרה לי אחר כך שהאסטרטגיה החדשה שאימצה בעקבות השיחה והתקופה (עידן הנשים בזמן הגאולה) מאלצת אותה להתכופף בכל פעם כשהתלונות והקיטורים "באים לבקר". היא מקדימה את הכוח המתנגד ושולפת מזמור לתודה במקום עוד תלונה.

     

    חודש כסלו מבטא את חיבור ההעלם (העצם) והגילוי (ההארה). השם 'כסלו' מתחלק לשתי מילים: כס-לו. כס, מלשון כיסוי, ו'לו', המבטא את הגילוי, שכן הערך המספרי של 'לו' זהה למילה 'אלה' שמשמעותה גילוי. במילה 'אלה' משתמשים כאשר מדברים על משהו שרואים אותו. כלומר: חיבור שבו גם ההעלם בא לידי גילוי. וכך גם בחג החנוכה – שחל במחצית החודש שבו יש חושך והעלם, ודווקא אז אנו מוסיפים עוד ועוד באור: "מוסיף והולך" – מתחילים מנר אחד ובכל יום מוסיפים נר.

    בי"ט כסלו מודגש הדבר עוד יותר. כיוון שזהו ראש השנה ומתן תורה של תורת החסידות, שהיא התחלת גילוי "תורתו של משיח", הרי היא מתחילה גם את השלב של ה"נישואין" שבו מתאחדים ישראל והקב"ה (המקבל והמשפיע) לדבר אחד. לכן י"ט כסלו חל במחצית החודש, כשהלבנה מתקרבת אל השמש ואל העצם שמעל שניהם – על מנת להתאחד ולהגיע ל"והיה אור הלבנה כאור החמה".

    לכל אחת ואחד השליחות המיוחדת שלו, בארץ או בעולם, בחירות או במאסר. השבוע נחגוג את חג הגאולה של אדמו"ר הזקן בעל התניא – כששוחרר מבית הסוהר התבטל הקטרוג על החסידות וניתן האות לגלות ולהנגיש לעולם את הסודות.

    השנה נצא קבוצת נשים בי"ט ובכ' בכסלו להאדיטש, ונבקש שם שיגיע הקץ לגלות ונמלא שפתינו תודה.

    לשנה טובה בדרכי החסידות תכתבו ותחתמו,

    חג שמח!

     

    הכותבת: מירי שניאורסון-מנטורית ברוח יהודית, מייסדת נפלאו"ת.

    מרצה מנחה ושליחה בתקשורת  לכניסה לאתר לרכישת הספרים "פרשה באהבה" לחצו כאן    mail: [email protected]   טלפון 054-9292901

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.