• פרשת בא: נגיעה נשית

    הגדלה

    בשבת מברכים של חודש שבט חגגנו סמוך ל-770 את שמחת הברית לנכד החדש לוי יצחק, שנקרא על שם אביו של הרבי. בעיצומה של סעודת השבת ב"Brit house" – ביתו של יצחק, המכונה איציק, שנותן בחפץ לב ובהרחבה את ביתו לבריתות שנערכות בשבת בשכונת הרבי בברוקלין, סיפרה לי מרגלית על הצחוק המתגלגל שלה בטיול עם בעלה לאיטליה. • לטור המלא

    בשבת מברכים של חודש שבט חגגנו סמוך ל-770 את שמחת הברית לנכד החדש לוי יצחק, שנקרא על שם אביו של הרבי. בעיצומה של סעודת השבת ב"Brit house" – ביתו של יצחק, המכונה איציק, שנותן בחפץ לב ובהרחבה את ביתו לבריתות שנערכות בשבת בשכונת הרבי בברוקלין, סיפרה לי מרגלית על הצחוק המתגלגל שלה בטיול עם בעלה לאיטליה.

    ״את לא מבינה כמה צחקתי. בעלי חשב שמשהו לא בסדר איתי״, היא משתפת. "הוא אמר לי ״צחוק ממתק דינים״ וניסה להרגיע את הטירוף שאחז בי" והיא ממשיכה בסיפור: ״הסתכלנו על השעון, השעה הייתה 1:40 לפנות בוקר והטלפון צלצל", היא אומרת. "זאת הייתה שיחה מהבית, מניו יורק. קפאתי מייד כשהדובר שאל אם אני גברת מרגלית ואם אני יודעת היכן נמצא בני בן האחת עשרה שהשארנו בבית. הבנתי שמשהו נורא קרה והתחלתי לצרוח, מה עם הילד? אך עד מהרה הבנו את התמונה המלאה. מכונית ״וואן״ גדולה דרסה את הילד שחצה את הכביש עם ״סקוטר״ והילד יצא ללא פגע בחסדי ה׳. הנהג פגע וברח אבל המצלמות הראו בבירור שהתאונה, או ליתר דיוק הנס, קרה בדיוק בשעה 6:40 שעון ניו יורק – בזמן שאני צחקתי לי שם בטיול…"

     

    בשבוע הבא יחול יום י' בשבט, יום ההילולא של הרבי יוסף יצחק, השישי בשושלת אדמו"רי חב"ד. בשנת הסתלקותו י' בשבט חל בשבת פרשת בא, מה שמעיד על הקשר העמוק בין ההילולא שלו לפרשה. בלשון הפסוק "וזרח השמש ובא השמש" – הרבי, חתנו של הרבי הקודם, אמר בהתוועדות חסידית ביום השנה הראשון בצורה רשמית ומוצהרת מאמר חסידות שהיה המשך למאמר שאיתו הסתלק חמיו מהעולם. לכן שני הימים האלה – י' בשבט וי"א בשבט, אלו ימים שיש בהם בחינה של ראש השנה ומהותם לחזק את ההתקשרות בין החסידים והרבי.

     

    עד שהתחדש העניין של רבי וחסיד אצל הבעש״ט – הייתה סוג של בדידות. מבחינה רוחנית כל אחד היה במדרגה של עצמו ללא קשר בין הנשמות. הרבי אומר ש״החסידות הסירה את הבדידות״ – גילתה את הקשר הנשמתי שבין חסיד לרבי בדיוק כפי שמופיע בהלכה לגבי מלך: ״המלך הוא לב כלל עם ישראל״ (הרמב"ם), הוא לא רק משפיע על העם מבחינת ראש אלא גם מזרימת הדם כמו בלב.

     

    כל אחד יכול וצריך להתקשר לרבי, וזו התקשרות הדדית – מצד החסיד לרבי ומצד הרבי לחסיד.

    כפי שמופיע במענה של הרבי בכתב ידו לאישה ״כאשר מרגישה את חלישות רצונה הטוב, תסתכל בתמונת הרבי חמי (רבי יוסף יצחק) וכיון שהוא הרבי רועה ישראל אמיתי הרי הוא מביט בה ברגע זה ממש״. יש פה משהו נפלא ביותר, הרבי לא נותן לה עצה ללמוד או להתפלל, אלא פשוט רק להסתכל ותדע שגם הרבי מסתכל עליה!

     

    סיפור הגאולה בפועל מתרחש בפרשה שלנו – ״בא אל פרעה״ במקום ״לך אל פרעה״. כי אנחנו לא לבד! בא נלך יחד, הקב״ה איתך בכל דרך שתבחר. רק תדע ותרגיש שהוא בא ותוכל להגשים כל חלום.

    מסע נשים יוצא לרבי בחודש השמח בשנה, את באה?

     

     

     

     

    הכותבת: מירי שניאורסון-מנטורית ברוח יהודית, מייסדת נפלאו"ת.

    מרצה מנחה ושליחה בתקשורת  לכניסה לאתר לרכישת הספרים "פרשה באהבהלחצו כאן    mail: [email protected]   טלפון 054-9292901

     

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.