• נגיעה נשית לפרשת כי תשא

    הגדלה

    ״לא התחנכתי על ברכי היהדות״ מספרת דוקטור קרן בנין. ״לא קראו לו בורא עולם אלא המחנך המקראי״ היא ממשיכה, ופורשת את משנתה הסדורה. ״השיטה שלימדו אותנו זה ללכת עם ספר על הראש, שקילה ודיוק מאוד גדול״ היא ממשיכה להזכיר, ספק לעצמה ספק למאזינות, את עולמה לפני שעברה לעולם התורה והתשובה • לכתבה המלאה

    ״לא התחנכתי על ברכי היהדות״ מספרת דוקטור קרן בנין. ״לא קראו לו בורא עולם אלא המחנך המקראי״ היא ממשיכה, ופורשת את משנתה הסדורה. ״השיטה שלימדו אותנו זה ללכת עם ספר על הראש, שקילה ודיוק מאוד גדול״ היא ממשיכה להזכיר, ספק לעצמה ספק למאזינות, את עולמה לפני שעברה לעולם התורה והתשובה. ״השיטות שבהן לימדו אותנו לרקוד לא היו מעצימות אלא מרסקות, הנשמה שלי הייתה בעצבות גדולה מאוד. הופעתי ברחבי העולם, ואף הקמתי בית ספר לריקוד עם עשרות עובדים ועובדות ואלפי תלמידים. ברור שהוא לא התבסס על טהרת הקודש – לא מבחינת טיב התנועה או המוזיקה ואף לא מרכיבי הכיתות. יום אחד ראיתי רב שדיבר בצורה קוהרנטית, ואמרתי לעצמי: "מה יכול רב לדעת על עצבות? היהדות היא ארכאית, לא ייתכן שיהיו שם תשובות לבעיות שלי". החלטתי להיפגש איתי. יצאתי לחפש בדרך מדעית את היהודייה שלי ואת היהדות שבי.

    בהמשך, כשהתייעצתי עם רבנים על עתיד הקריירה והפרנסה הייתי בטוחה שיורו לי לעשות פנייה חדה, אך במפתיע הם הורו לי לצקת בריקוד את ערכי היהדות. התחלתי לבכות ממש! לא חשבתי שיש סיכוי שזה יצליח, אבל אחרי שנתיים של פיתוח שיטת ביילה פיטנס, המשלבת גוף ונפש במוזיקה חסידית, אני רואה שהשמיים הם הגבול. כיום השליחות שלי היא לעזור לבוגרות החרדיות בבית הספר לריקוד להתפרנס בכבוד. כוחנו באחדותנו".

     

    פרשת כי תישא פותחת בפסוק: ״כי תישא את ראש בני ישראל״ שמשמעותו הציווי למשה לרומם את העם לייחד מעלתו על יד ספירת ומניין בני ישראל. לרוב, תוכן הפרשה "מתכתב" עם השם והמשמעות שלה. אך בפרשתנו מופיעים האירועים הנוראים כמו חטא העגל ושבירת הלוחות, שהם בדיוק ההפך משמה. הרבי אומר שפרשת כי תישא אינה סתם אוסף של סיפורים בלי קשר, אלא היא פרשה ״נפלאה״ המסמלת את הסדר שבו נברא העולם ויש בה את כל התורה על רגל אחת.

     

    לכל דבר יש התחלה, ירידה ועבודה ולבסוף גאולה. גם בפרשה מופיעים שלבים אלו: הלוחות הראשונים שכתב ה׳ ונתן לבני ישראל. אחר כך הירידה והקושי, החטא והשבירה. זהו כישלון רק לכאורה, משום שהוא כמו סולם שמטפסים עליו כדי להגיע לשלב השלישי – הגאולה האמיתית והשלמה. המטרה של שבירת הלוחות היא שבני ישראל יעשו תשובה ויזכו ללוחות האחרונים, שבהם נוספו הלכות, מדרש וסיפור אגדה. האסון הגדול באמצע הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך כולו.

    כך בפרשה וכך גם בחיינו אנו – זהו הסדר בעולם. גם קרן, כמו כל חוזרת בתשובה, עברה את שלושת השלבים: הראשון, שגשוג של הקריירה ובית ספר מצליח לריקוד, אחר כך הגיע השבר וההבנה שהיא לא מכירה את היהדות ואת עברה, שבר עמוק שהוביל לירידה עד כדי סגירת בית הספר המצליח לריקוד, ומתוך השבר באה הגאולה – פתיחת בית ספר לריקוד עבור נשים חרדיות המתפרנסות בכבוד.

     

    אצל כולנו מופיעים שלושת השלבים ועלינו רק לדעת להבחין בהם, ולקבל כוח מהמשבר, לזכור את ייחודנו ומעלתנו ומתוך כך לממש את שלושת השלבים בעבודת ה', שתוביל אותנו לגאולה תכף ומייד ממש.

     

     

    הכותבת: מירי שניאורסון-מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת.

    מרצה מנחה ושליחה בתקשורת  לכניסה לאתר לרכישת הספרים "פרשה באהבהלחצו כאן    mail: [email protected]   טלפון 054-9292901

     

     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.