• ראיון בלעדי: מה באמת קורה בשכונת קראון הייטס?

    הגדלה

    בכל העולם עוקבים בדאגה אחר התפשטות נגיף הקורונה, וחסידי חב"ד מתעניינים בראש ובראשונה בנעשה בשכונת קראון הייטס שלפי הדיווחים הפכה למוקד התפרצות. בעקבות כך פנינו לר' יוסי הרשקופ, מנהל המרכז לרפואה דחופה בקראון הייטס, כדי לשמוע מכלי ראשון על המצב, על הצעדים הנדרשים ועל ההנחיות • לראיון המלא

    שרגא קרומבי, חב"ד אינפו

    בכל העולם עוקבים בדאגה אחר התפשטות נגיף הקורונה, וחסידי חב"ד מתעניינים בראש ובראשונה בנעשה בשכונת המלך קראון הייטס שלפי הדיווחים הפכה למוקד התפרצות. רק לפני פחות משבוע, ביום שישי האחרון, החליטו כל מנהלי מוסדות החינוך בשכונה על סגירת בתי הספר החל מיום ראשון, אך מאז הפך המצב לחמור הרבה יותר, והשיא הגיע כאשר רבני השכונה חברי הבד"צ הורו על סגירת כל בתי הכנסת כולל בית הכנסת ובית המדרש ליובאוויטש שבליובאוויטש – 770, צעד שכמוהו לא נודע מאז ומעולם.

    בעקבות כך פנינו לר' יוסי הרשקופ, מנהל המרכז לרפואה דחופה בקראון הייטס הממוקם בפינת הרחובות קינגסטון ולפערסט, כדי לשמוע מכלי ראשון על המצב, על הצעדים הנדרשים ועל ההנחיות.

    תוכל לתת לנו בקצרה תמונת מצב מה קורה בשכונה?

    השכונה כעת סגורה לחלוטין ורק חנויות המזון פתוחות. זהו צעד חיובי בהחלט, כיון שזה אומר שהתושבים הפנימו את ההוראות שפורסמו על ידי הרבנים, הרופאים וארגון 'הצלה'.

    להערכתך, כמה אנשים נדבקו בנגיף מתוך כלל התושבים (אנשים, נשים וטף)?

    אני לא רוצה לעסוק בספקולציות, אז לא אתן הערכה מספרית, אך אוכל לומר שלמיטב ידיעתינו אכן רבים נדבקו בנגיף. חשוב לציין שכמות הנדבקים מתוך כלל התושבים היא קטנה, ולכן אין דרך לאמת או לשלול כל הערכה אחרת, המבוססת על אנשים עם תסמינים, אך לא על בדיקה רפואית.

    מה עושים גורמי הבריאות (רופאים, הצלה וכו') כעת?

    ארגון 'הצלה' מתמודד עם מבול של שיחות והם נותנים מענה, כאשר כל מקרה נבחן לגופו. הרופאים המקומיים מנסים להעביר הנחיות לחולים באמצעות הטלפון עד כמה שהדבר אפשרי. המטרה היא להמעיט ככל האפשר את כמות החולים שיסתובבו ברחובות ויגיעו למרפאות.

    האם להערכתך המצב בשכונה גרוע יותר מאשר בשאר ניו יורק?

    נכון לעכשיו המצב בשכונה הוא אכן גרוע מאוד, הרבה יותר גרוע מאשר השכונות האחרות בניו יורק. יחד עם זאת, מהדיווחים שאנחנו מקבלים משכונות אחרות בעיר, נראה שלמרבה הצער גם השכונות הנוספות בדרך להגיע למצב הזה או אפילו למצב גרוע יותר, כיון שככל שמאחרים לסגור את השכונות, כך המצב מחמיר.

    מה דעתך על תפקוד התושבים, האם שומעים להוראות או שיש זלזול חלילה?

    כעת כאשר אפילו 770 נסגר, אני מאמין שכולם הפנימו ומקיימים את ההנחיות. לצערנו, תמיד יהיה את הטיפש שחושב שהוא יותר חכם מכולם, אבל 99 אחוז מהתושבים לקחו את הענין ברצינות הדרושה.

    מה ההנחיות למי שלא נדבק, ומה צריך לעשות מי שמתחיל לפתח סימפטומים של קורונה?

    ההנחיה החשובה ביותר היא להישאר בבית, כולל לא לצאת לאחת המרפאות מחוץ לשכונה שבהן מתקיימות הבדיקות לגילוי הידבקות בנגיף. מי שנמצא במצב שבאמת זקוק לטיפול רפואי, יקבל זאת על ידי הרופאים בשכונה. יחד עם זאת, עבור רוב התושבים אין צורך להיבדק כלל, ובמקרה של תסמינים קלים יש להשתמש במשכך כאבים, לשתות הרבה מים ולשמור על עירנות למקרה של התדרדרות במצב. רוב הנדבקים יחלימו ללא צורך בטיפול רפואי כלל, אך במקרה הצורך – יש להתקשר להצלה.

    תודה לך, והעיקר שיהיה מתוך בריאות.

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.