• לזכרם של גדולי החסידים

    הגדלה

    "שניהם חסידים ומקושרים לרבי בלב ונפש, שניהם משפיעים ומתוועדים בחסד עליון, שניהם אהובים על הבריות, שניהם קרובי משפחתי, שניהם חלו במגיפה. ולפני כחודש, תוך שבוע אחד כבר אינם" · כותבת הגב' גיטי דורון • לקריאה

    שניהם חסידים ומקושרים לרבי בלב ונפש, שניהם משפיעים ומתוועדים בחסד עליון, שניהם אהובים על הבריות, שניהם קרובי משפחתי, שניהם חלו במגיפה. ולפני כחודש, תוך שבוע אחד כבר אינם.

    ת.נ.צ.ב.ה.

    **

    הרב מרדכי גוראריה ע"ה

    כשנולד נקרא על שם אביו שנפטר מספר חודשים לפני לידתו. מרדכי בן מרדכי. אביו נפטר באופן טראגי בעת שהלך לטבול בנהר בעיר מגוריו, יקטרינוסלב. ר' מרדכי, האבא, חזר בתשובה עוד בהיותו נער בזכות ר' לויק, אביו של הרבי מלך המשיח. ומאז, היה מקורבו ובן ביתו. מסבתי שתחי' שמעתי שר' לויק ור' מרדכי היו מדברים בשפה משלהם על מנת שאחרים לא יבינו..

    וכך מתוארת הלווייתו ביומנה של הרבנית חנה, בלשונה הזהב:

    "ביום קייצי אחד, בעיצומו של הקורס השלישי באוניברסיטה, הלך לרחוץ בנהר, ולא שב ר"ל. היה זה שבר גדול. בהלוויתו השתתפו יהודים מבוגרים וצעירים. הרחוב היה שחור מאנשים.

    גבאי בית הכנסת הוציאו שולחן אל הרחוב הסמוך לבית הכנסת, וביקשו מהרב לשאת דברים. הרב נאם למעלה משעה. הוא סיפר על כל הנהגותיו של הנפטר בחייו.. דבריו נחלו השפעה עצומה על השומעים. רבים סברו שבוודאי הרב ייעצר בתום דבריו..".

    לאחר שיצא הבן, הרב מרדכי ע"ה את גבולות רוסיה עם אמו ולמד בישיבת תומכי תמימים בברינואה, הרבי גילה מעורבות בגידולו ובחינוכו ואף ביקש מהמשפיע שישלח לו תמונה ממנו.

    בהגיעו לגיל חתונה נישא עם אחות סבתי מרת לאה לבית ברונשטיין וקבע את מגוריו בשכונת המלך קראון הייטס.

    הרב מרדכי ע"ה היה רב בית הכנסת 'חברה ש"ס' ונודע כבעל תפילה מיוחד, ובעל פה מפיק מרגליות. היה מחדיר יראת שמים בלב השומעים את שיעוריו והתוועדויותיו. ובאופן אישי, היה דוד יקר ואהוב על כל בני המשפחה.

     

    הרב ישראל פרידמן ע"ה

    הרב ישראל היה ראש ישיבת אהלי תורה בקראון הייטס. חסיד, 'עובד' אמיתי ומקושר לרבי בלב ונפש, גאון עצום שאין הרבה כמותו, נודע בשיעוריו העמוקים והנפלאים בנגלה ובחסידות.

    לפני שהגיע ללמוד בחצרות קודשנו, שם גם התחתן וקבע את מקום מגוריו, היה תלמידו ומושפעו של המשפיע בישיבה המרכזית בכפר חב"ד והחסיד הגדול ר' שלמה חיים קסלמן ע"ה. על הרב ישראל היה ניתן לראות איך שהתורה והחסידות וכן דרכי החסידות חדורים בנפשו ובנשמתו. מבוקר ועד ערב היה עסוק בענייני הישיבה, בלימוד, ובתפילה באריכות.

    הרב ישראל היה אחיו הקטן של סבי ע"ה, ר' מאיר פרידמן.

    בימיו האחרונים, בעת שהיה מאושפז בבית הרפואה, סירב לאכול בתואנה שכבר מספר ימים לא הניח תפילין. לאחר זמן קצר השיב את נשמתו לבוראה והותיר אחריו אלפי תלמידים כואבים ומתגעגעים מרחבי העולם.

    לא פלא, שמיד עם פטירתו הועלתה הצעה שמיטתו תעבור ברחבי שכונת המלך וכל התושבים יצאו מבתיהם לחלוק לו כבוד אחרון.

    את ההלוויה ראינו בשידור חי יחד עם עוד כשמונת אלפים חסידי חב"ד מכל העולם.

    **

    אין ספק. העולם של אתמול לא יהיה העולם של מחר. איבדנו חסידים, אחים רבים.

    הרבה דברים למדתי מהם, והרבה עוד יש מה ללמוד. אך דבר אחד כבר החלטתי, משהו שאפיין את שניהם.

    לחייך, לשמוח על אף הכל. כי הנה הרבי שליט"א מתגלה ואנחנו כבר נהיה אחרי. נפגש בחזרה עם כולם, והם בתוכם.

    תגיות: ,

    תגובה אחת

    1. d
      כ״ט בניסן ה׳תש״פ (23/04/2020) בשעה 23:55

      מצמרר
      תודה לך גיטי על שאת נותנת לנו ללמוד מחסידים אמיתיים אלו
      משיח נאו!!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.