• נגיעה נשית לפרשת חוקת

    הגדלה

    ״גולאש״, כך הם קראו בלעג לנער ההונגרי ארוך הרגליים שהסתובב על מגרשי הכדורסל. בתו גילאת, המלמדת אומנות וחסידות מספרת בלהט רב: ״אבי היה ניצול שואה שהגיע לארץ אחרי המלחמה עייף, רעב ובודד • לקריאה

    ״גולאש״, כך הם קראו בלעג לנער ההונגרי ארוך הרגליים שהסתובב על מגרשי הכדורסל. בתו גילאת, המלמדת אומנות וחסידות מספרת בלהט רב: ״אבי היה ניצול שואה שהגיע לארץ אחרי המלחמה עייף, רעב ובודד.
    לא היה לו מקום לישון והוא מצא לעצמו פינה בתחנת מכבי האש בתל אביב תמורת ניקוי ותחזוקת המקום.
    כנראה שמו לב שמשעמם לו ולכן הציעו 'אתה בחור גבוה, יש פה בקרבת מקום מגרש כדורסל – תתאמן שם'.
    אלא שהצברים המחוספסים של תל אביב בשנות החמישים לא הסבירו לו פנים בלשון המעטה, ו"גולאש" מצידו החליט ש"יראה להם" מה זה. יום אחד בלהט האימונים הוא נתקל במרצפת שבורה. ברגע הראשון נבהל, אבל אז אמר לעצמו: 'תנשום, אתה יכול לעשות מזה משהו טוב'.
    והוא החליט בליבו: בכל פעם שאגיע למגרש, המרצפת השבורה המתנדנדת הזאת תהיה הסימן שלי, ממנה אקלע לסל.
    מכאן הוא כבר לא פספס אף פעם. בתוך שנה היה "מלך הסלים" של הליגה, אחר כך קפטן ישראל.
    שמו של גולאש היה ראלף קליין. הוא נחשב למאמן ידוע גם בישראל וגם באירופה ואף קיבל את פרס ישראל".
    גילאת ממשיכה לספר: "אבא תמיד אמר לנו: 'זכרו ילדים, הכול התחיל מבלטה אחת שבורה. אפשר להכניס ניצוץ קטן במשהו שבור או מקולקל ולהפוך אותו לבעירה גדולה. קל מאוד להיסחף אחרי הזרם ולהתלונן על מה ששבור, במקום לגלות את המטמון החבוי שם להבין שגם זה אלוקות ולהודות על ההזדמנות".

    בפרשת חוקת אנחנו נחשפים לתלונות חוזרות ונשנות של העם.
    במשך ארבעים שנות ההליכה במדבר הם מוגנים על ידי המתנות שמעניקות להם את כוחם וגדולתם של שלושת המנהיגים. בזכות מרים הנביאה – הם מקבלים מים בשפע, אהרון הכהן דואג לענני הכבוד המגינים עליהם מפני הקור, הגשם והשרב המדברי ומשה רבנו, רועה האמונה, זן ומפרנס – בזכותו מגיע המן מן השמיים. ובמשך ארבעים שנות ההליכה במדבר עם ישראל לא שואל מאיפה כל זה מגיע, ורק ברגע שכל הטוב הזה נפסק – פתאום שמים לב לקיומו ומתחילים להתלונן.

    בארה של מרים היה למעשה סלע שממנו יצאו מים.
    כאשר פסקו המים לצאת, מורה ה׳ לדבר אל הסלע כדי לחדש את הנביעה.
    משה יצא להגנת עמו האהוב ומסר את נפשו, כי ידע שכמנהיג יש השפעה לכל מעשה שלו. משה רצה לסנגר על העם המתלונן שלו.

    כפי שסיפרה גילאת, המסר שעבר אצלם במשפחה מאביה הוא שקל מאוד להתלונן, זה סוחף, זה מקובל, אך חשוב מכך – לגלות את המטמון, להבין שגם בקושי אפשר למצוא את אלוקים ולהודות על ההזדמנות.
    מפרשת חקת נלמד להכיר טובה על ה"יש", אך גם למצוא את הטוב בחוסר ולהפוך אותו לאתגר שמקרב אותנו לקב"ה, בתפילה שישפיע עלינו רק טוב וחסד – ושנדע להכיר בו לא רק כשהוא חסר.

    כנסו לפרטים על הייעוץ/אימון עסקי ואישי שלי:
    לחצי כאן – http://bit.ly/2P9fctJ

    שלך,
    מירי

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.