• מכל העולם: 17,000 נשים צפו ביום העיון של אור חיה

    הגדלה

    כמיטב המסורת נערכו שלושת ימי העיון והפעם במתכונת של יום אחד בעקבות המצב. שיא ההשתתפות בהרצאתו המאלפת של הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון ● כינוס תורה עולמי • לדיווח המלא

    שלושת ימי העיון של 'אור חיה', המרכז העולמי לאישה היהודייה, הפכו לשגרה זה למעלה משני עשורים, שבהם המרכז העולמי עורך את שלושת ימי העיון באולמי גוטניק בירושלים. השנה, עקב המצב ועקב הגבלות משרד הבריאות, עמלו בהנהלת המרכז לאפשר את ההשתתפות בשלושת הימים גם מן הבית, למען אלפי הנשים והבנות המשתתפות מדי שנה. הנהלת המרכז ריכזה את שלושת ימי העיון ליום אחד, באמצעות שידור לייב באתרי חב"ד ו'בזום', בלי לפגוע ברמה הגבוהה שמגיש המרכז לאלפי הנשים הנוהגות לעלות לירושלים בכל שנה ושנה.

    המושב הראשון נפתח בידי מנחת יום העיון הגב' רבקה זלקס, שליחת הרבי לבריאנסק. "המצב השנה נתן לנו אפשרות להגיע לעוד נשים ברחבי העולם שלא זוכות לשבת וללמוד תורה בתשעת הימים", פתחה זקלס, "למרות המגבלה אנחנו הופכים את חוויית לימוד התורה והחסידות של ירושלים ליום אחד לכל הנשים בעולם דרך המסך".

    לאחר מכן הוזמן לשאת דברים בפתיחת מושב הבוקר הרב דב הלפרין, משפיע ומשגיח ראשי בישיבת תו"ת באלעד. הרב הלפרין הרצה באריכות והסביר כיצד ניתן לעצור את המגפה במבט אחד, ומהו המבט הנכון על בחור ששועל מסתובב בליבו. נושא נוסף שבו עסק הרב הלפרין הוא 'רוגזו של יוסף' והתגלות המשיח.

    את מושב הבוקר חתם המרצה החב"די הנודע הרב שניאור אשכנזי מראשל"צ. הרב אשכנזי דיבר לפני קהל אלפי הנשים והבנות שהשתתפו במשדר הלייב על נושא "ברכת השם היא תעשיר", ועד כמה חשוב שיהודי ידע להעריך זאת.

    מושב הערב ששודר בלייב לאלפי המשתתפות החל במשא המרכזי היישר מניו יורק של המרצה העולמי הנודע הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון, שריתק את הקהל. הרב ג'ייקובסון חידד את ההבדל בין המשמעות של כתיבה על דף כשרואים את האותיות ניכרות, וכאשר לא רואים, ואת המשמעות בחסידות ובעבודת השם שיש בזה לכל אחת מהנשים.

    השידור נחתם בהתוועדות חסידית ספונטנית בידי השליחה בצפת הגב' שרה קפלן ובתה הגב' דבורה הרצל, שליחת הרבי לרמת הגולן.

    בהנהלת 'אור חיה' נחשפו בתום המשדר למספרים של יותר מ-17,000 מחשבים מישראל ומכל העולם שהתחברו למשדר. המדינות שבהן הצטרפו נשים ובנות הן ישראל, גרמניה, טאיוואן, אוסטריה, ארה"ב, פינלד, קזחסטאן, אזרביג'אן, רוסיה, הונגריה, דרום אפריקה, צ'ילה, אוקראינה, הולנד, בלגיה, סלובקיה, ארגנטינה, ברזיל, ספרד, בלרוס, צרפת, שווייץ, איטליה, קנדה, אוסטרליה, פולין, תאילנד, שוודיה ורומניה.

    "למעלה מ-17,000 נשים ובנות שרובן לא משתתפות בימי העיון שלנו זכו לטעום מקרוב את ימי העיון – לימוד תורה וחסידות כבקשתו של הרבי", אומרת לנו הגב' דניאלה גולן, יו"ר 'אור חיה'. "כשאנחנו נחשפים להשתתפות במדינות הללו אנחנו רואים עד כמה השליחות של הרבי שמחות להיות גם הן בימי העיון שלנו", היא מסכמת.

     

    פספסת את השידור החי? יש לך הזדמנות להשלים

    כנסי לקישור מושב א':  https://orchayalive.org.il/H9qvr

     

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.