• נפלאו"ת לפרשת שופטים

    הגדלה

    כל אחת היא עולם מלא הדומה לעולם הגדול. כמו שבעולם יש ערים מחוזות כך גם בעולמה הפרטי יש אזורים שבהם היא פועלת וחיה, והם המחשבות שאדם חושב, הדיבורים שמדבר והמעשים שהוא פועל • לקטע המלא

    נפלאות בפרשת שופטים/מירי שניאורסון

    אל תשפטי אחרים – רק את עצמך!

    ״כשאני רואה משהו שלא נראה לי אני מתפללת לקבל את הדבר כפי שהוא, ובמקום להתנגח בו – לעזור לו״. יעלי מדברת כאילו היא בתשובה שנים רבות, אך רק לפני שנה עשתה את ההחלטה לשוב כשהיא מצהירה: ״אני הולכת שבעים אחוזים מהדרך ורואה שמשהו נתקע, אני חוזרת בי ומודיעה לקב״ה: אתה תסדר הכול!" כבר בתחילת הטיפול יעלי מצהירה שהמטרה שלה היא להגיע לשלווה. מי שמונעת זאת ממנה לדבריה היא כלתה, אם נכדיה הבוגרים, שמאכזבת אותה מאוד בהחלטות החינוכיות בנוגע לגידולם. ״אני לא כופה עליה את הדת״ מתגוננת יעלי, "אבל אני פשוט רוצה לראות בעיניים שלי את הנכד שלי עם כיפה הכי קטנה״. אחרי שעתיים של הפלגה למחוזות רחוקים באמצעות הקלפים, המסע שלנו מסתיים ויעלי מרגישה בטוחה מתמיד לשתף אותי: ״עכשיו אני מבינה שיש בי דברים שליליים לכאורה, אבל החיובי שבי יכול להתגבר עליהם. ברגע שכלתי נכנסה לתמונה התחלתי להילחם בה, לשפוט ולבקר אותה, אבל עכשיו אני מבינה שבעצם אני מבקרת את עצמי ויורדת על עצמי".    

    ״שופטים ושוטרים תיתן לך בכל בשעריך״: השערים שבהם צריך האדם לשים 'שופטים ושוטרים' הם גם שערי גוף האדם, כלומר חמשת החושים: ראייה, שמיעה, טעימה, ריח ומישוש (עיניים, אוזניים, נחיריים ופה הם שבעת שערי הפנים). על כל אחת לדאוג שהחושים הללו יונהגו על פי הוראות התורה והוראות שופטי הדור – לראות ולהסתכל רק בדברים המותרים, לא לשמוע דברים אסורים, לאכול מאכלים כשרים ובריאים וכמובן לדבר טובות זו על זו. כל אחת היא עולם מלא הדומה לעולם הגדול. כמו שבעולם יש ערים מחוזות (אזורים) כך גם בעולמה הפרטי יש אזורים שבהם היא פועלת וחיה, והם המחשבות שאדם חושב, הדיבורים שמדבר והמעשים שהוא פועל. בערים אלו מוכרחים להתקין שערים שדרכם נכנסים או מכניסים דברים. אפשר גם לסגור אותם בשעת הצורך כך שלא ניתן יהיה לעבור דרכם. מכאן אנו לומדים שקיבלנו את הציווי וגם את האפשרות להצליח במחשבה, בדיבור ובמעשה: כשמתעוררים לעשות מעשה טוב, לקיים מצווה, ללמוד או להתפלל וכמובן לעזור לאחר. ואם חס ושלום מגיע היצר הרע ומנסה להיכנס – עלינו לסגור את השער ולא לתת לו להיכנס, כיוון שאנו בנותיו של בורא עולם וזה הזמן להתנהג כרצון ה׳. וכמה זה משמח שאף על פי שאנחנו השופטים של עצמנו, הקב״ה סומך עלינו שנדע לשפוט נכון ונהיה גם שוטרים טובים לבצע את המוטל עלינו.

    ראש חודש אלול שחל השבוע מזכיר לנו לצאת מעצמנו לשדה ולעזור, שכן בחודש אלול המלך (כלומר הקב״ה) נמצא בשדה ומקבל כל אחד בסבר פנים יפות. חודש אלול הוא הזדמנות נפלאה להכיר את האחרת והשונה, לקרב ולהתקרב לה׳, להתקין שערים לעצמנו – לא לאחרות. וכשכולנו נשפוט צדק ונקיים את הכתוב בתורה, נגיע למינוי שופטים ושוטרים בסנהדרין הגדולה בבית המקדש השלישי בקרוב, בגאולה האמיתית והשלמה עם משיח צדקנו.

    הכותבת: מירי שניאורסון-מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת.

    מרצה מנחה ושליחה בתקשורת  לכניסה לאתר לרכישת הספרים "פרשה באהבהלחצו כאן    mail: [email protected]    טלפון 054-9292901

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.