• טעימה לנשמה מתאילנד

    הגדלה

    זה היה לפני כ10 שנים. ישבנו יחד בהתוועדות וחברה קיבלה על עצמה החלטה טובה לומר 3 דברים טובים על כל בנאדם ש'לא בא לה טוב'. מכירה את ההרגשה הזאת? מישהו רק מתקרב לכיווני ואני כבר בוחנת אותו במבט מדוקדק מכף רגל ועד ראש... • לטור המלא

    אורחים או מלאכים

    זה היה לפני כ10 שנים. ישבנו יחד בהתוועדות וחברה קיבלה על עצמה החלטה טובה לומר 3 דברים טובים על כל בנאדם ש'לא בא לה טוב'.
    ‏מכירה את ההרגשה הזאת? מישהו רק מתקרב לכיווני ואני כבר בוחנת אותו במבט מדוקדק מכף רגל ועד ראש ובמיומנות של שדכנית מדופלמת מהעיירה יכולה למנות את כל הפרטים הקטנים והגדולים על חייו ולהחליט אם הוא 'בא לי טוב' או לא.
    גם לך זה קורה? בתקופה האחרונה, חדשות הקורונה משקפות מציאות כזאת מכל הכיוונים. עצוב כמה שזה יוצא מכלל שליטה.
    כשאני חושבת על התובנה הכי גדולה שלמדתי מהשליחות כאן אני נזכרת באותה שבת פרשת "וירא" לפני שנים רבות. יהודי חסידי מכובד בעונג שבת נעמד לדבר. המילים שלו חקוקים בליבי מאז
    אברהם אבינו יושב בפתח אוהלו כחום היום ומחכה לאורחים. והנה רואה שלושה אנשים. הוא חושב שהם ערבים המשתחווים לאבק רגליהם ומכין את המים לרחיצת הרגלים משאריות העבודה זרה שלהם . אברהם מכניס אותם, מגיש להם אוכל ושתיה.. ואז כשפותחים את פיהם מסתבר לו שהם מלאכים שנשלחו אליו מאת ה' עם בשורות, רפואות וישועות.
    וואו!  זה כל העניין!

    כשאני מתבוננת מרחוק ביהודי אחר אני רואה במבט ראשון חיצוניות. חיצוניות מטעה, מבלבלת. היא מזכירה לי כמה אנחנו שונים זה מזה. אני מיד 'יודעת' בברור האם הוא שומר מצוות או לא, כמה כסף יש לו בבנק, האם הוא ימני או שמלאני ולמי הצביע בבחירות האחרונות?.. פעמים רבות נשמעת שפה שונה לגמרי מאוצר המילים שחונכתי עליו. או צורת חשיבה שמנוגדת לגמרי להשקפת עולמי. ואז- הוא פתאום 'לא בא לי טוב'..אך זו לא השיטה של אברהם.
    אם היינו נותנים לחיצוניות להוליך אותנו שולל, לא היינו מגלים את כל המלאכים המיוחדים שהכרנו במשך השנים. ולא היינו עושים את שליחותנו כראוי. לא יכולה לדמיין את החיים שלנו אחרת.
    אברהם ושרה, שפתחו את בית חב"ד הראשון בעולם באמצע המדבר- מגלים לנו איך נזכה לארח מלאכים באוהלנו.
    נזמין אותם להתקרב. נעניק מזון גשמי ורוחני, נשקיע קצת ונקלף את המעטפת, נחמם.. חום נעים כזה שגורם לאנשים להסיר את השכבות.
    פתאום נגלה הפתעות מרגשות. מתחת למעטה החיצוני מסתתרת נשמה גדולה ומאירה. נשמה צמאה. שרוצה כמוני להיות טובה יותר. מחוברת יותר. משפיעה יותר. מלאך!
    כבר 25 שנה אנו מנסים לחקות את אברהם אבינו בשיטה הזאת- שמגלה מלאכים.  עכשיו, בבאר שבע, עירו של אברהם אבינו יש הרבה בתי חב"ד, אחד מהם,  חדש לאחרונה, למד את השיטה כאן אצלינו בבית ונסע לבאר שבע לחפש את המלאכים שעדיין לא התגלו.
    👈המלצה שלי-  DIY ! במיוחד בימים אלו של בידוד ופרוד- תזמינו אורחים. עד כמה שאפשר במסגרת ההגבלות.. כשמתחיל להתקרר בחוץ, תחפשו את מי שזקוק לקצת חום. תזמינו להיכנס.  תגישו כוס תה , תדליקו חימום והיופי של הנשמה יתגלה במלוא עוצמתו!

    שבת שלום חברות, רק בשורות טובות!
    נחמי, בית חב"ד בנגקוק

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.