• "הליכות – שנני לך" מבצע מרענן מבית...

    4 | הצג גלריה

    יוזמה ייחודית חדשה מבית מכון 'צופיה הליכות ביתה' שעל ידי ארגון נשי ובנות חב"ד - מבצע "הליכות - שנני לך", מבצע מרענן תרתי משמע; שינון ורענון את הלכות טהרת המשפחה, לצד רענון השגרה, חיזוק קשרים חברתיים וזכייה בפרסים שווים ומגוונים • לדיווח ופרטים

     

    יוזמה ייחודית חדשה מבית מכון 'צופיה הליכות ביתה' שעל ידי ארגון נשי ובנות חב"ד – מבצע "הליכות – שנני לך", מבצע מרענן תרתי משמע; שינון ורענון את הלכות טהרת המשפחה, לצד רענון השגרה, חיזוק קשרים חברתיים וזכייה בפרסים שווים ומגוונים.

     

    מכון 'צופיה הליכות ביתה' לחיזוק הטהרה והבית היהודי, פועל מטעם ארגון נשי ובנות חב"ד על פי הוראת הרבי בתכנית העבודה לנשי חב"ד: "לנהל תעמולה לחזק ענייני יהדות בכלל וטהרת המשפחה… בפרט". מכוח הסמכות שהעניק הרבי בהוראותיו הק' לארגון נשי ובנות חב"ד, שוקד הארגון על השליחות החשובה של חיזוק והפצת הטהרה בקרב נשות חב"ד וחוצה. גם בעידן הקורונה מכון 'צופיה' אינו שוקט על שמריו אלא הוגה ומפעיל יוזמות חדשניות לחיזוק הבית היהודי.

     

    בהזדמנויות רבות מספור כתב הרבי במכתביו, עורר וחיזק את הצורך לשוב וללמוד את ההלכות המעשיות והחשובות כל כך, המהוות יסוד וצינור לבית מבורך. "מהעצות לביסוס השלום בית – דיוק בחוקי ודיני טהרת המשפחה… וכיוון שחיסרון ידיעה מביא לחיסרון בקיום – עליהם לברר אצל רב מורה הוראה כל הפרטים"  "מסתמא שכחו משהו מהפרטים בדיני טהרת המשפחה… שילמדו שוב את הדינים". ללא לימוד ושינון מחודש, עלול להישכח או להיטשטש פרט כזה או אחר בדינים הגורליים, להם השפעה לדורי דורות.

     

    מטרת המבצע – לחזק את קיום הוראת הרבי, להגביר אור טהרה ולהביא ברכה הביתה – מתממשת בימים אלה על ידי למעלה מאלף נשים, המקבלות מדי שבוע יחידת חומר הכוללת הלכות, רעיונות וסיפורים מן השטח. היחידות נערכו במיוחד למבצע, באופן נגיש, בהיר ומתומצת, מוגש בעיצוב קליל וחדשני, ללימוד שבועי שווה לכל נפש ומותאם לשילוב בסדר היום הנשי העמוס. גם הנושאים נבחרו בקפידה ומתמקדים בהלכות בהן עלה מן השטח הצורך בבירור, בחידוד ובהבהרה (הלימוד אינו מחליף שאלת רב). בסיום הלימוד השבועי, עונות הלומדות על חידה לסיכום הנלמד ומשתתפות בהגרלה על שוברי מתנה מפנקים ובסיומו של המבצע אף על סידור משובץ בבד קודש של הרבנית.

     

    "עברו כמה שנים מאז שלמדתי בתור כלה, ואפילו חלפו כמה שנים מקורס רזי טוהר שעברתי. ראיתי את הפרסום, החלטתי להצטרף למיזם המבורך ו…כבר בשיעור הראשון התחדש לי משהו. ממליצה בחום! ההגרלה זה הבונוס. השינון – זו המתנה האמיתית!" זוהי אחת מתוך תגובות רבות, חמות ונלהבות, שהגיעו מן השטח. ההצלחה הגדולה ב"ה חובקת עולם – נשים רבות מחוץ לארץ הקודש הצטרפו למבצע ואף תרגמו את החומר לאנגלית, לצרפתית ולרוסית. חלק מהחברותות התרחבו משתי לומדות לשלוש ועד לייסוד שיעורים של ממש בטהרת המשפחה – בעקבות המבצע. מעגלים של טהרה…

    המבצע נבנה מתוך חשיבה והיכרות מעמיקה עם צורכי השטח. לא עוד מפגש שחוק בפלטפורמה הווירטואלית, אלא גיוון אמיתי וחיזוק קשרים בינאישיים בעידן של ריחוק חברתי. קיום הוראת הרבי משתבץ בלימוד משותף בחברותא, מה שמוסיף חוויה ללימוד ואף מחזק את הקביעות השבועית. גם הנפש הבהמית מקבלת את שלה, בהגרלה השבועית על שוברי קנייה בעסקים שונים, והזכייה כפולה ומשותפת לשתי החברות שעלו בגורל.

     

    המבצע יצא לדרך בז' מר-חשוון, ועוד קודם לכן, עם פרסומו המוקדם, נרשמה ההיענות מדהימה של למעלה מאלף נשים הזוכות מדי שבוע לקיים את הוראת הרבי, להתרענן, ללמוד ולדייק, ולהביא ברכה אל ביתן.

    לסיום חלק א' של המבצע – ייערך בחנוכה מפגש ייחודי ומרתק ב'זום', המיועד למשתתפות המבצע בלבד. ניתן עדיין להצטרף למבצע, ללימוד השבועי ולהגרלות, פרטים במסרון לנשי חב"ד: 058-5500770. בהצטרפות למבצע תינתן האפשרות להשתתף גם בכנס הסיכום בחנוכה.







    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.