• נגיעה נשית לפרשת 'צו' • מה איתך?

    הגדלה

    לאחר שסיימנו את הסדר הגדול המשכנו לסדר מצומצם יותר ומשפחתי, שבו נכחו "רק" שישים משתתפים. באירועים מהסוג הזה אני מבקש מכל אחד להגיד משהו. הגיע תורה של צעירה אחת, שלפני כן התלבטה אם להגיע או לא, והיא חשבה מה להגיד... • לקריאה

    מאת: מירי שניאורסון

    בהתוועדות עולמית (עדיין בזום) לקבוצת מתגברות נפלאות שנערכה בערב י״א בניסן סיפר הרב וילהלם, שליח הרבי בתאילנד, את הסיפור הבא: "לאחר שסיימנו את הסדר הגדול המשכנו לסדר מצומצם יותר ומשפחתי, שבו נכחו "רק" שישים משתתפים. באירועים מהסוג הזה אני מבקש מכל אחד להגיד משהו. הגיע תורה של צעירה אחת, שלפני כן התלבטה אם להגיע או לא, והיא חשבה מה להגיד. הרי היא לא רגילה לדבר בפני ציבור. בסוף יצא לה שיתוף: ״אחי חוזר בתשובה ואפילו שומר שבת״.  מאי שם הגיחו מפי המילים: ״ומה איתך?״ והיא מלמלה משהו וחזרה לשבת.

    זמן מה מאוחר יותר קיבלנו מייל ממנה ובו היא תיארה את הקורות אותה מאותה סעודת חג. 'השאלה 'ומה איתך?' הדהדה בי, ושאלתי את עצמי מה באמת קורה איתי? איפה אני רוצה לראות את חיי, את משפחתי ואת עתידי? ומאז עשיתי צעדים להיכרות ולשמירת השבת' היא שיתפה".

    מי ששם את הדברים בפיו של הרב וילהלם הוא ללא ספק כוחו והשראתו של הרבי, שמאיץ בנו להתעניין באמת בשלומם וליבם של כל יהודי ויהודייה ברחבי העולם.

    השבת היא השבת הגדולה (שבת הגדול) שמכינה אותנו לחגוג יחד את הפיכתנו לעם בליל הסדר.
    כדי לשבת יחד ולראות בכל אחת ואחד את הטוב שבו, אנחנו זקוקים למצווה החשובה ביותר בתורה: ״ואהבת לרעך כמוך״. בלעדיה אין אדם, אין יהודי, ואין עם ישראל.
    אחד העניינים העיקריים בגאולת מצרים הוא שהגאולה הייתה על ידי משה רבנו, גואלם של ישראל.
    גם כאשר משה ביקש "שלח נא ביד תשלח" הקב״ה לא קיבל את בקשתו, כיון שהוא רצה שדווקא משה יהיה השליח לגאול את ישראל. מכאן מובן שלמשה (גואל ראשון הוא גואל אחרון) יש שייכות עמוקה לגאולה, ולכן דווקא לו יש את הכוח להביא גאולה לישראל.
    השבוע ביום י״א ניסן חל יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש, שפעל במסירות וללא לאות עבור כל יהודי באשר הוא בכל פינה בעולם. הדרך להשיב לרבי במתנה היא לאתר עוד יהודי ולהעביר לו מסר של אהבה.

    ואי אפשר בלי כמה מילים לפרשת השבוע…
    ״צו את אהרן ואת בניו לאמר זאת תורת העולה". אומר רש"י: "אין צו אלא לשון זירוז מייד ולדורות". הקב"ה מצווה למשה רבנו: "צו את אהרן", ועל ידי אהרון שהיה אוהב שלום ורודף שלום מגיע הציווי ממקום של חיבור לכל אחת ואחד מישראל.
    פרשת צו מסמנת לנו את הדרך לצוותא ולחיבור באופן של זירוז מייד ולדורות. לאור זאת, המשימה שלנו כעת היא לפעול בזריזות כדי לפנות מהבית, מהלב ומהנשמה את שאריות החמץ, לשחרר ולנקות ולהיות מוכנות לפסח.
    עכשיו הזמן לצו – לעבודת צוות, לפעול בצוותא עבור מי שחסר להם מזון, לבוש או מקום לחג הפסח. בלי הפרעה או עיכוב, להיות לגמרי "בתוך" המשימה הזו.

    ולרגל חג הפסח הבא עלינו לטובה אסיים בברכה ממכתב כללי של הרבי לכבוד חג הפסח: "יעזור ה׳ יתברך, ש"זמן חירותנו" הבא עלינו לטובה, יביא לכל אחד ואחת את החירות מכל ההפרעות, גשמיות, חומריות ורוחניות, ולשגשג, בשמחה ובטוב לבב, בעילוי אחר עילוי, עד לזמן חירותינו במלוא המידה – הגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו במהרה בימינו." בברכת חג פסח כשר ושמח!

    *

    הכותבת: מירי שניאורסון-מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת.

    מרצה מנחה ושליחה בתקשורת  לכניסה לאתר לרכישת הספרים "פרשה באהבה" לחצו כאן    mail: [email protected]   טלפון 054-9292901

     

     

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.