• האם להיות דוגרית? • פרשת שמיני

    הגדלה

    'אני כזאתי דוגרית, אומרת לשני את האמת בפרצוף, הכי חשוב אמת. אמת זה אצלי מקום ראשון.' מסתבר, שיש אמת שלי, ויש אמת של השני! 'מזתומרת, אין מצב, זה בדוק, זה הכי אמיתי בעולם!!' אז לא ... בפרשת שמיני משה רבינו, מידת האמת, האמת הכי אמיתית שיכולה להיות, כועס על אהרון 'ויקצוף' ולבסוף, 'וישמע משה וייטב בעיניו' • לנקודה קצרה מהפרשה

    מושקא שהינו

    'אני כזאתי דוגרית, אומרת לשני את האמת בפרצוף, הכי חשוב אמת. אמת זה אצלי מקום ראשון.'
    מסתבר , שיש אמת שלי ,ויש אמת של השני !
    'מזתומרת , אין מצב, זה בדוק, זה הכי אמיתי בעולם!!'
    אז לא …
    בפרשת שמיני משה רבינו ,מידת האמת , האמת הכי אמיתית שיכולה להיות, כועס על אהרון 'ויקצוף' ולבסוף , 'וישמע משה וייטב בעיניו'
    אחת השאלות המתעוררות, מה , יכול להיות משהו שמשה לא ידע ולבסוף הוא מסכים עם כך?! הרי אצל משה הכל אמת! אז איך יתכן שהוא פתאום משנה את דעתו…?
    אז זה הענין – אצל משה – מידת האמת, הכל אצלו שווה , בלי שינוי, כי זה התכונה של מידת אמת. לעומתו אצל אהרון – חסד – זה לפי הכלי של המקבל, משה הבין שבכלים של העם זה הדבר הנכון לאחר שאמר לו אהרון, כך משה הבין שישנה עוד אמת אך בדרגה נחותה יותר. וכך המשפיע משה מתאים את עצמו למקבל – עם ישראל .
    אז, האם אני צריכה להיות דוגרית ולהגיד הכל בפרצוף? האם האמת שלי היא האמת הבלעדית? אומר לנו הרבי, שיש את האמת שלנו , שהיא יכולה להיות אמת נעלית יותר, אך זו האמת אצלנו, וכשניגשים לזולת צריכים לפנות אליו באמת ש – ל – ו כי כרגע זה הדרגה שלו וזה מה שהוא מבין… עד שעל ידי ההשפעה עליו נגרום שהאמת שלנו תהפוך כבר להיות האמת שלו….
    עד האמת של כולם הגאולה האמיתית והשלימה נאו מיד!

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.