• לשים את המשקפיים המתאימות

    הגדלה

    עדות אישית של תושבת לוד העובדת בגן עם סייעות ערביות > כך נגבש בקרב ילדינו תודעה גאולתית על אירועי השנה שעברה עלינו • מאת חיה גילר, באדיבות מגזין עטרת חיה • לקראיה

    חיה גילר, עטרת חיה

    בשנה האחרונה פקדו אירועים היסטוריים את עם ישראל והעולם כולו:

    וירוס הקורונה הלא מוסבר – שמשתולל בכל העולם, המלחמה בדרום, האסון במירון ר"ל, המהומות בערים המעורבות וכו'. מאורעות אלו גרמו להרבה חששות, חוסר אונים ובלבול, בתחום הבריאותי, הכלכלי והביטחוני.

    כדור ההרגעה הפלאי

    עם כל האתגרים והניסיונות שחווינו, כדור הרגעה המיוחד שהרבי מנחיל לנו – כדי לשמור על שפיות, שמחה ותקווה – זה לחיות בתדר גאולתי. ומה זה אומר?

    מי שזוכה ללמוד מתורתו של הרבי מה"מ, בייחוד שיחות ה"דבר מלכות" של שנים נ"א–נ"ב, הספוגות בענייני משיח וגאולה והוראות מעשיות לחיים של גאולה – חיה בתודעה ברורה שכל מה שקורה לנו הוא על מנת להביא אותנו למטרה אחת ויחידה והיא לקבל פני משיח צדקנו; וממילא הפרשנות וההסתכלות על כל המאורעות שעברו עלינו, תהיה בפילטר גאולתי שיסנן את הרגשות העלולים להפריע לנו, ויעזור לנו לעשות חשבון נפש ולשאול את עצמינו: "מה ה' רוצה ממני כעת במה שקורה לי?" וכך לעשות את העבודה המתאימה כדי להכשיר את עצמינו לגאולה הפרטית וכללית.

    צריכים להבין שאנחנו כולנו בתהליך אחד ארוך, שחלקו מובן וחלקו אינו מובן, וכשמשיח יבוא הכל יהיה ברור לנו ועוד נודה לה' על מאורעות הגלות.

    כמו האסון הכואב כל־כך במירון, שמספר ההרוגים בו באופן מפתיע הוא 45, בגימטריה "גאולה". אסון שרק ה' יכול להסביר לנו במפורש כיצד הוא קירב אותה…

    אמונה, ביטחון, גאולה: אימון השרירים החשובים

    תובנה גאולתית ומעניינת שעשויה מאוד לעודד ולחזק בימים אלו, מתבססת על דברי הרבי:

    האמונה בבורא עולם שמשגיח עלינו והביטחון הגמור שאכן ה' יעזור לנו בכל מה שנצטרך – גם ברוחניות וגם בגשמיות;

    הם אלו שפועלים בפועל שנוכל לראות הצלחה בטוב הנראה והנגלה: כמו הצלחה בעבודת המידות שלנו, מציאת זיווג הגון, לזכות בילדים צדיקים, פרנסה בהרחבה וכו' וכך להגיע לגאולה פרטית.

    ומפני שאנחנו בדור האחרון לגלות, ה' רוצה שנעשה את ההכנות האחרונות לקבלת פני המשיח ונתאמן בשרירים הכה חשובים שהם אלו שיביאו את הגאולה השלמה, אמונה וביטחון.

    לדוגמא: וירוס הקורונה כל־כך העלה בתודעת כולנו, שיש בורא לעולם שמנהל אותו נגד כל החוקים ההגיוניים בעולם הרפואה ואצל רבים מאיתנו אף חיזק את הביטחון בה' ועורר ביתר שאת את הציפייה לגאולה.

    אני, כתושבת לוד, אף חיזקתי את ביטחוני בה', כאשר ב"ימים החמים" שבהם קרו המהומות, התהלכתי ברחובות העיר בשבת לכיוון בית הכנסת "ניסן" להתפלל תפילת שחרית. בזמן זה חיזקתי בתודעתי את הידיעה שהכל מאת ה' ורק הוא שומר עליי, והוא זה שקובע מה הערבי שבפינה יחליט לעשות, וככל שאסמוך על ה' ואבטח בו הוא ישמור עליי בפועל.

    כמובן, הגאווה היהודית ועצם הידיעה שאנחנו בני מלכים אהובים, מאוד התחזקה.

    בתור אחת שעובדת בגן מעורב עם סייעות ערביות, ניצלתי את המצב אף להשפיע עליהן, לחזק את האמונה שלהן באלוקים ובהשגחה הפרטית וללמד אותן שבע מצוות בני נח והן היו מרותקות!

    מה שגיליתי, באופן פרדוקסלי היה, שהן מעריכות יהודים גאים־מאמינים, שומרי תורה ומצוות.

    אני בטוחה שכל אחת יכולה להעיד שהניסיונות שפקדו אותה בשנה האחרונה, חיזקו והעצימו אותה באחד מן התחומים, כמו שהרעיון החסידי אומר: "נתתה ליראיך נס להתנוסס".

    השליחות מוטלת רק עלינו

    כל רגע שאנחנו בגלות, עלינו לנצלו לעבודת ה' ולחיזוק האמונה והביטחון בה' ואף להשפיע על הסביבה ועל משפחתינו – שגם יזכו לחיות בתדר גאולתי וכך לקרב את הרגע המיוחל. האני מאמין שלי הוא, כשאמא חיה גאולה, כל הבית חי גאולה כי האם משדרת לכל הבית את התודעה המתאימה!

    הרי הרבי כבר לפני שלושים שנה הטיל עלינו את המשימה, לעשות כל מה שביכולתנו להביא את משיח צדקנו.

    המשימה מוטלת על כל אחד ואחת, ועלינו לחוש מחויבות אישית, ולשאול את עצמי: "לאור המצב, מה עליי לעשות? מה ה' מצפה ממני? מה עוד אני יכולה לעשות ברגעים האחרונים להבאת הגאולה?"

    נמצאים אנו כעת בימי בין המצרים, שבהם אנחנו מוסיפות בלימוד "הלכות בית הבחירה".

    מאחלת לנו שנדע להסתכל במשקפיים גאולתיות ושנזכה לראות כולנו סוף־סוף את בית המקדש השלישי ברוב פאר והדר עם הרבי מלך המשיח בראשנו תיכף ומיד ממש!

    חיה גילר, מרצה ומנחת הורים, לפי "כללי חינוך וההדרכה" של אדמו"ר הריי"ץ. לייעוץ והארות: 054-9404776

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.