• מעל אלף נשים בשלושת ימי העיון של אור חיה

    10 | הצג גלריה

    פסק זמן של תורה: ימים של עוצמה: מאות נשים מכל רחבי הארץ התכנסו בתשעת הימים לשלושת ימי העיון המסורתיים של 'אור חיה', המרכז העולמי לאישה היהודייה. כמיטב המסורת  נהנו הנשים משיעורי תורה וחסידות מפי טובי הרבנים והמרצים מרחבי הארץ והעולם. צילום: יהודית פורמבסקי • לכתבה המלאה ולתמונות

    ‏ב"ה

    פסק זמן של תורה: ימים של עוצמה: מעל אלף נשים בשלושת ימי העיון של אור חיה בירושלים

    מאות נשים מכל רחבי הארץ התכנסו בתשעת הימים לשלושת ימי העיון המסורתיים של 'אור חיה', המרכז העולמי לאישה היהודייה. כמיטב המסורת של הארגון נהרו מאות נשים לשלושה ימים של שיעורי תורה וחסידות מפי טובי הרבנים והמרצים מרחבי הארץ והעולם. "ציפינו השנה למספר מצומצם של נשים בעקבות התגברות התחלואה בקורונה", אומרת לנו יו"ר הארגון דניאלה גולן, "אבל ברוך ה' המסורת נשמרה ונשים צעירות ומבוגרות הצביעו ברגליים ובאו לעיין ולהעמיק בשלושת ימי העיון המשופעים כל כך".

     

    באור חיה לא ויתרו גם על נשות השלוחים ונשים המתגוררות בכל קצווי תבל; מאות המשיכו את המסורת מן השנה שעברה וצפו בשיעורים באמצעות הרשת. "בשנה שעברה בעקבות הקורונה ערכנו את ימי העיון רק בזום", אומרת לנו גולן, "השנה פתחנו את האפשרות רק לתושבות חו"ל וברוך ה' ראינו שמאות נשים מכל רחבי העולם מצטרפות ללימוד התורה כהוראת הרבי בשלושת השבועות". יש לציין שימי העיון כוללים אש"ל מלא ועשרות הנשים המשתתפות נהנות מארוחת בוקר, צהריים וערב ואירוח יוקרתי במלון פרימה בלב העיר ירושלים.

    ימי העיון עמדו השנה בסימן 'ארץ אשר תמיד' ונפתחו ביום שני באולמי גוטניק בירושלים. ראשון הנואמים, המרצה הנודע הרב יואל ביץ', עסק בשאלה מדוע בחר הקב"ה בארץ ישראל דווקא, ומדוע מדובר דווקא בפיסת הארץ שלנו. הרב ביץ' העניק תשובות מגוונות שהנחת היסוד שלהן היא 'בחירה חופשית' על פי החסידות.

     

    לאחר הרצאתו המאלפת נשא דברים הרב דב שיחי' הלפרין, משגיח ומשפיע ראשי בישיבת תו"ת באלעד, על עניין הקשר של הנשמה לארץ ישראל על פי התורה והחסידות. לאחר מכן נשא דברים המרצה הנודע הרב מנחם מענדל ערד, בנושא הקשר של עם ישראל למשכן. לאחר הרצאתו נערך שידור מרגש ובו נשא דברים, בשידור ישיר ומיוחד ליום העיון של אור חיה, הרב שבתי סלבטיצקי שליט"א, שליח הרבי באנטוורפן בבלגיה. דבריו נסובו על המסע הפנימי של כל משתתפת ביום כזה שכולו סביב תורה וחסידות, ומה ה'בכן' שעלינו לקחת איתנו.

     

    הנואם המרכזי בערב, בשידור ישיר מארה"ב, היה המרצה העולמי הנודע הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון. בדבריו הסביר את קדושת ארבע הערים, שהן כנגד ארבעה יסודות.

     

    היום השני והמרכזי של ימי העיון נפתח בארוחת בוקר מפנקת לנשים המשתתפות והבאות מכל רחבי הארץ. לאחריה האזינו מאות המשתתפות להרצאתו המאלפת של הרב יעקב שיחי' גולדשמיד, משגיח ומשפיע ראשי בישיבת תו"ת המרכזית בכפר חב"ד ומרצה בכיר באור חיה. הרב גולדשמיד דיבר על נושא הקניין וההבדלים בין אברהם לעפרון בזמן קניית מערת המכפלה. כן הציב את השאלה מדוע ויתר אברהם אבינו על ירושלים תמורת חברון ועמד על התשובה ומשמעותה על פי שיחות הרבי. לאחר הרצאתו המאלפת נשא דברים הרב חיים הבר, במסע רב-חושי בעקבות ניחוחות הקטורת שהיו בבית המקדש.

    הנואם המרכזי של יום העיון היה המרצה הנודע הרב שניאור זלמן שיחי' אשכנזי, רב בית הכנסת המרכזי בראשון לציון ומרבני סמינר חיה מושקא בירושלים (שעל ידי מוסדות אור חיה). הרב אשכנזי דיבר על חשיבות כיבוש המידות בבחינת כיבוש הארץ.

    היום השני והמרכזי נחתם בהרצאה מאלפת מאת הגב' נחמה שאקי, רעייתו של ח"כ לשעבר אבנר ז"ל, שהדגישה כי חשיבותה של ארץ ישראל באה רק בד בבד עם שלמות העם היהודי בארצו. הגב' שאקי, שהקשר של בעלה לרבי היה ידוע מאוד, בעת עמידתו האיתנה על שמירת שלמות העם, חשפה סיפורים מרתקים על הקשר המיוחד והצצה למאבקים של בעלה ז"ל. כמו כן חשפה פרטים מן היחידות המיוחדת אצל הרבי.

    את היום השלישי והאחרון פתחה יו"ר אור חיה הגב' דניאלה גולן, הדמות העומדת מאחורי מיזם שלושת ימי העיון כבר עשרות שנים. הגב' גולן דיברה על ההדגשה של הרבי בשיחותיו על חשיבותו של נשיא הדור משה רבינו, שעוד היה בבטן אמו שהיה בארץ ישראל. לאחר מכן נשא דברים הנואם המרכזי של היום, הרה"ג הרה"ח ר' יצחק אייזיק לנדא, רב העיר בני ברק. הרב לנדא, שתוקף כשרותו ידוע בעולם, דיבר על ההכנות של נשות ובנות ישראל לקראת שנת השמיטה. הרב הסביר על ההלכות הנצרכות בשמיטה ועל חשיבות האווירה שיוצרות נשות ישראל בביתן בהקפדה על הלכות השמיטה.

    אחריו נשא דברים הרה"ג הרה"ח יעקב שוויכה שליט"א, מראשי ישיבת תו"ת בכפר חב"ד, שהסביר את הקשר והבעלות שלנו כלפי ארץ הקודש. כמו כן עסק בקדושת הבית הראשון וקדושת הבית השני וההבדל ביניהן, ובקדושה שאינה תלויה במעשינו. לאחריו חתמו את היום שליחות הרבי בשדרות למשפחת פיזם, שרואים את חסדיו וניסיו של הקב"ה בכל יום בעיר מגוריהם.

     

    את היום השלישי של ימי העיון הנחתה הגב' לאה דרור, בוגרת מוסדות אור חיה, בטוב טעם ובשילוב מדהים של הנחיה ושירה. "אנו שמחים לראות מאות נשים ובנות שלוקחות פסק זמן לתורה וחסידות ובאות אלינו לירושלים להעמיק בתורת הרבי ובתורת רבותינו נשיאינו. המדהים הוא השקט באולם, הרצינות, השמחה והחיוכים של כולן בלימוד ובמפגש בין חברות ותיקות", מסכמת גב' דניאלה גולן, יו"ר המוסד.

     



















    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.