• הכיני עצמך לחורף • לעבוד בשמחה

    הגדלה

    ״נשארה פה שלולית״, הוא מסמן לה על החלקה הרטובה במרכז הסלון. היא מרימה עיניים בעייפות של אחרי החגים, בתשישות של השטיפה המיליון, סוחטת את הסמרטוט לניגוב אחרון ואת המצח מהלחות של סוף תשרי שמצטברת עליו. ״זאת לא העבודה הרשמית שלי״, היא עונה לו..." טור מיוחד לפרשת נח • לטור המלא

    נפלאות בפרשת נח

             הכיני עצמך לחורף – לעבוד בשמחה

    ״נשארה פה שלולית״, הוא מסמן לה על החלקה הרטובה במרכז הסלון. היא מרימה עיניים בעייפות של אחרי החגים, בתשישות של השטיפה המיליון, סוחטת את הסמרטוט לניגוב אחרון ואת המצח מהלחות של סוף תשרי שמצטברת עליו. ״זאת לא העבודה הרשמית שלי״, היא עונה לו, ספק בציניות ספק בתרעומת ועיניה נשואות כבר לשוב אל העבודה האמיתית שלה. מול הבנות בתיכון היא הרבה יותר מוצלחת, מרשימה ומעוררת השראה מאשר עם הספונג'ה.
    מאוחר יותר כאשר היא פוגשת את הגרביים שלו מצטנפות ברכות סמוך לסל הכביסה היא תשאל: ״לא הכנסת אותם כדי לתת לי הזדמנות לחזק את הגמישות של שרירי הגב או ככה סתם?״ והוא יענה בפשטות: ״רק רציתי לוודא שאני לא פוגע במיון שלך בין השחור ללבן״. אז היא תבין שוב ששניים-שניים נכנסו לתיבה ומאז הם שם כדי להביא שלום בעולם.

    הקושי לעבור מימי הקודש לימי החול הוא מהותי והכרחי. עבודת ה׳ בחורף קשה יותר מעבודת ה׳ בקיץ.
    בקיץ יש יותר אור, כלומר יותר השראה אלוקית. קיבלנו את חודש החגים כדי להיות מסוגלים לצלוח את עבודת ה׳ בחודשי החורף החשוכים והקרים. "ויהי ערב ויהי בוקר" – הערב הוא הגלות, ואחריו חייב לבוא בוקר, הגאולה. ועלינו מוטלת עבודת השמחה. לכל אחת יש חוויות של חוסר שמחה, דברים שלא מסתדרים כפי שרצינו. החוויה הכללית היא שבאמת קשה, אך יש לפנינו שתי אפשרויות: להסתכל בקושי או במה שעתיד לצאת ממנו. השמחה היא הסיפור של הדור הזה. לכו עם זה, אומר הרבי, תצעקו לקב״ה "למה הרעות לעם ישראל".

    "אין הדבר תלוי אלא במשיח צדקנו עצמו!" אומר הרבי בשיחה. מדוע? מפני שכבר נשלם החודש הראשון של השנה, שכולל את כל השנה כולה, ואנו עומדים בשבת הראשונה לשלמות העבודה בעולם ואף מתכוננים לקריאה בתורה בפרשת לך לך: "לך לך גו' אל הארץ אשר אראך", שהוא ציווי ונתינת כוח לכל אחד ואחת מישראל ולכלל ישראל ללכת מהגלות אל הגאולה. אם כך, הרי בוודאי ובוודאי שכבר כלו כל הקיצין, וכבר עשו תשובה, ועכשיו אין הדבר תלוי אלא במשיח עצמו!

    "המעשה הוא העיקר" – ואלו ההוראות לפועל המובאות בשיחת הרבי: לערוך את חשבון הנפש מהשבוע הראשון של ימי החולין ולקבל החלטות טובות מתוך שמחה. להגיע למסקנה כי הכול כבר מושלם לקראת הגאולה ואין הדבר תלוי אלא במשיח עצמו. להדר בקידוש לבנה – לערוך קידוש לבנה בבגדים נאים, ברחוב, ברוב עם, ובשמחה ולהקפיד גם על זמן קידוש לבנה (כל מקום לפי מנהגו).
    והעיקר – שיהיה קידוש לבנה מתוך כוונה מיוחדת לזרז ולפעול מייד את ביאת משיח תכף ומייד ממש, על ידי הוספה בדרישה ובקשה על הגאולה.

    הכותבת: מירי שניאורסון-מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת.

    מרצה מנחה ושליחה בתקשורת  לכניסה לאתר לרכישת הספרים "פרשה באהבה" לחצו כאן    mail: [email protected]   טלפון 054-9292901

     

     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.