• לראשונה – סמינר חב"די הוקם בביתר עלית • חדשות

    2 | הצג גלריה

    הסמינר יכלול תנאי פנימייה מרווחים, לטובת בנות מרחבי ארץ הקודש וחו"ל שירצו ללמוד בו לצד תלמידות מביתר • שעות הלימוד יהיו בעיקר בערב, כדי לאפשר לבנות לעבוד • ומה ילמדו שם? • כל הפרטים

    אחרי שהקימה רשת של גנים, בתי-ספר יסודיים ותיכון חב"דיים בעיר ביתר – כעת מנהלת המוסדות והרוח החיה שמאחוריהן, הגב' נחמה שחר השלימה פרויקט חינוכי נוסף: בשבוע שעבר היא חנכה את הסמינר החב"די של ביתר לעילוי נשמת הנערה סימא ראס, בוגרת מוסדות "עטרת חיה מושקא".

    תושבת העיר סימה ראס ע"ה, בת ה-19, שנפטרה בטרם עת בשנתה במהלך חג הסוכות היתה הנערה הראשונה שנרשמה לסמינר מיד לאחר שהוחלט על פתיחתו ולא זכתה לחנוך אותו, אך זכרה יונצח בהקמת הסמינר ויהא לכבודה.

    "הופתענו", מודה המנהלת, "תלמידות תושבות העיר ביקשו להירשם עוד בטרם הפתיחה הרשמית וב"ה יש ביקוש גדול, הכיתה הראשונה נפתחה וכוללת קבוצה נכבדת של נערות חסידיות".

    הסמינר מיועד לתלמידות חב"דיות מביתר ומערי הסביבה כמו בית שמש וירושלים – וכן לבנות מכל רחבי הארץ ומחו"ל שמעוניינות ללמוד באווירה תורנית גבוהה, באוויר ובאווירה חב"דית חסידית ובמרחק קצר מירושלים.

    "המטרה העיקרית שלנו היא לשים דגש על הפנימיות ועל המידות לאור תורת החסידות ואורו של הרבי – מבלי לאפשר לרוחות הנושבות ברחוב לחדור פנימה ולפגום בדברים החשובים באמת.

    שמנו לנו למטרה להיות 'השורה הראשונה' כראוי לנשי ובנות החסידים", אומרים בהנהלת המוסדות.

    הלימודים יתקיימו 3 פעמים בשבוע בשעות הערב, כדי לאפשר לבנות לשלב עבודה במגוון תחומים בשעות הבוקר ולימודי הוראה במגוון מסלולים בשעות הערב.

    צוות הסמינר מורכב מנשים בכירות בעלות תארים בחינוך וניסיון רב בהוראה, שנבחרו בפינצטה. "היום לא מספיקה רק תעודת הוראה, היה לנו חשוב להביא נשות צוות שהן דוגמא ומופת בהתנהגותן, רגישות וחדורות בשליחות אשר רואות בחינוך בנות ישראל ערך עליון וחשוב ונותנות לשם כך את כל כולן. כל תלמידה תקבל את מרבית תשומת הלב והידע המקצועי.

    בכיר בקהילת חב"ד בביתר אמר: "מדובר בבשורה עצומה. מלבד העובדה שהסמינר יחסוך נסיעה אל מחוץ לעיר – הוא משלים את המענה החינוכי לאנ"ש וזה חשוב מאוד להתפתחות הקהילה ואני שמח שהגענו לשלב הזה".

    משפיעה מאנ"ש בביתר הוסיפה: "הסמינר הזה יהיה בעז"ה סדן שמייצרים עליו חסידות. מהיכרות אישית עם בנות חב"ד בביתר אני יודעת עד כמה פתיחת הסמינר החב"די בביתר הוא צורך חשוב ומבורך. הגיע הזמן לסמינר כזה, ששם דגש על הדברים החשובים באמת ויכין את התלמידות להקמת בית יהודי בישראל המבוסס על אדני התורה והמצוות, דרכם של רבותינו נשיאנו".

     



    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.