• "נפלאות" מדליקות את חנוכה • גלריה

    13 | הצג גלריה

    "בנר ראשון של חנוכה, התקיים אירוע של ארגון נפלאו"ת בכפר חב"ד, אירוע מיוחד שבו חגגו יחד כ-70 נשים שהגיעו מקצוות וסגנונות שונים של החברה הישראלית, וזאת כדי להיזכר שהדומה הוא הרבה יותר מהשונה שביננו..." • לכתבה המלאה

    מירי שניאורסון

    "לרגע אחד הרגשתי ממש, שהינה הגיעה הגאולה!"

    ביום ראשון האחרון, נר ראשון של חנוכה, התקיים אירוע של ארגון נפלאו"ת בכפר חב"ד, בסלון ביתם של חגי ונעמה חסין. ארגון נפלאו"ת, בראשותה של אשת התקשורת מירי שניאורסון,  חגג השנה את חג החנוכה באירוע מיוחד שבו חגגו יחד כ-70 נשים שהגיעו מקצוות וסגנונות שונים של החברה הישראלית, וזאת כדי להיזכר שהדומה הוא הרבה יותר מהשונה שביננו. האירוע נערך בשיתוף פעולה בין נשות נפלא"ות, שנפגשות בקביעות ללימוד תניא ופרשת השבוע, לבין נשות עמותת "פנים חדשות", נשים שאינן שומרות תורה ומצוות העוסקות בפרויקטים מיוחדים לקידום נשים בישראל.

    לאירוע נבנתה תכנית מיוחדת שהביאה את מהות חג החנוכה כגורם מלכד ומחבר, וזאת בכדי ליצור תחושה של חיבור בקהל הנשים המגוון, ולהביא חוויה של קירוב לבבות, ושייכות למורשת העם היהודי.

    את האירוע כיבד הרב שניאור אשכנזי, שהביא עימו סיפורי נסים והשראה מעולם השליחים, ביניהם סיפור מרגש במיוחד על הדלקת נרות חנוכה שנערכה סמוך לחוף הים, ברוח ובגשם, עבור קבוצת לוחמי שייטת שהיו באמצע תרגול, ועל רגע אחד שבו עמדו החיילים עם חליפות הצלילה, רטובים ודומעים מהתרגשות, מול חנוכיה ונרות החנוכה דולקים, במיוחד עבורם, על חוף הים.

    לאירוע הוזמן גם אורח מכובד, דן אוריין, שגריר מקדוניה לשעבר, שסיפר בהתרגשות כי הוא הגיע הערב בשמה של הקהילה היהודית המקדונית, קהילה שלמה, שלצערנו ברובה, לא שרדה את השואה האיומה. סיפורו קיבל עוצמה נוספת, כשעלתה לבמה ניצולת שואה, בת 88, שהביאה את סיפור תקומתה. הדברים המרגשים עוררו בקהל תחושות של סולידריות וחיבור סביב גורל משותף של העם שלנו, שעבר מסעות של גבורות ומסירות נפש, והכול כדי לשמור על המורשת היהודית עתיקת היומין.

    בין סיפורי ההשראה לדברי החיזוק, הנעימה את הערב הזמרת יפוש ברכהן, עם קול עוצמתי ומרטיט ומחרוזת שירים שעוסקים כולם באחדות ואהבת ישראל. בשלב מסוים, השירה העוצמתית גרמה לקהל הנשים המגוון פשוט לקום על הרגליים ולרקוד. הכיסאות הוזזו הצידה וסלון ביתם של מש' חסין הוסב באופן ספונטני לרחבת ריקודים. בשלב זה, כבר לא הורגשו הפער בקהל והשונות החיצונית, כולן רקדו יחד, נהנו, מחוויה של חיבור פשוט, מתוך שמחה של חיבור לבבות, ללא מלים, אך עם הרבה כוונת הלב.

    בסופו של האירוע, יצאו הנשים עם מארזי מתנה מפנקים ובעיקר עם תחושות של תקווה אמיתית ובשורת גאולה, שמעט מן האור אכן דוחה הרבה מן החושך.

    וכך סיכמה את האירוע חלי פרידמן, העומדת בראש ארגון "פנים חדשות":

    "נשים שונות, מעולמות תוכן רחוקים,

    שמצאו ביחד שכזה, שמח,

    שמתכתב עם המורשת היהודית, אשר אחת היא לכולנו".

    נשיאת נפלאו"ת, מירי שניאורסון, אינה נוהגת לנוח על זרי דפנה, וכבר מתכננת את האירוע הבא, לקראת חודש שבט הבע"לט, מוזמנים לעקוב אחר הפרסומים.

    שנזכה להוסיף ולהרבות אור של שלום, אחדות וקירוב לבבות, בכל עם ישראל!

     

























     

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.