• ככה מדברים?! • מושקא שהינו

    הגדלה

    "בשביל מה הגורל צריך לדבר ?! אלא כדי ללמד אותנו שאפילו פרט שולי שכזה צריך להעשות בשלימות בכל כוחות נפשינו ,במחשבה דיבור ומעשה.... " • לטור המלא

    פרשת פנחס

    שאלו פעם חסיד, מה התורה יורדת לחיים הפרטים של האדם ? מה היא מתערבת לו ? נותנת לו שכר ועונש על המעשים הכי קטנים שהוא עושה בביתו. ובאמת, זו שאלה גדולה! אם בן אדם מזיק לאחרים , זה יכול להיות מובן למה מגיע לו להענש על זה , או לקבל שכר אם הועיל לאחרים. אך אם זו בחירתו של האדם עם עצמו – 'תשחררו אותו' . ? .! .

    החסיד השיב איזושהי תשובה, אך את המענה והתשובה היא לא סיפקה.

    ואז ענה על כך הרבי – כשיהודי עושה משהו – עם עצמו, בביתו , הוא משפיע על עצמו, על סביבתו, על שכונתו , על עירו, ובעצם על כל העולם כולו !!

    הוא לא יכול להגיד זה עניין שלי בלבד , כי זה לא ! הוא הזיק או הועיל לכל העולם ! ועל זה מגיע לו פרס או עונש. כמו האסטרונאוט שלא מבין בדיוק את כל פרטי הפקודות שמקבל , כדי שיצליח לטוס לחלל ולחזור בשלום, ולא לסכן כל כך הרבה אנשים, וכספים אסטרונומיים שהוציאו על המשימה. הוא אינו יכול לומר – מה זה משנה פרט כזה או אחר , אני לא מבין אותו ולכן לא אעשה ,וזה עניני הפרטי ,שלא יתערבו לי. כיון שזה לא ענינו הפרטי. מדהים, כמה כל פעולה שלנו חיובית או שלילית משפיעה על כל העולם כולו !!

    ולא רק הפעולות שלנו משפיעות עד כדי כך. אלא גם הדיבורים שלנו ! ואפילו.. כן אפילו עד המחשבות שלנו ! אפילו לכאן השפעתינו מגעת… ומכאן הישר אל הדבר מלכות השבוע , שבו הרבי מדבר על כך כמה כל פעולה שלנו צריכה להיות מורכבת ממחשבה, דיבור ומעשה בתכלית השלימות, ורק על ידי שלושת הקווים האלה עושים כ-א-ן ארץ ישראל בנקודה זאת ממש, ממש כמו הגורל שהיה מדבר. בשביל מה הגורל צריך לדבר ?! אלא כדי ללמד אותנו שאפילו פרט שולי שכזה צריך להעשות בשלימות בכל כוחות נפשינו ,במחשבה דיבור ומעשה.

    ויש לכך פעולה אדירה , לא משנה היכן אנו נמצאים פיזית רוחנית , אנו מצליחים בכח פעולה שאנו עושים בכל כוחנו , במחשבה דיבור ומעשה שלנו, ומצליחים להפוך את אותו המקום ' עשה כאן ארץ ישראל' , לארץ ישראל – למקום של קדושה. ומיד את כל ארץ ישראל למקום המקדש, תיכף ומיד ממש.

    שבת שלום!

    מ.שהינו

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.