• הרבי שאל אותה: מה עם השיעורים?

    הגדלה

    בבני ברק, במוצאי שבת קודש, אור לכב' תמוז, התבקשה לישיבה של מעלה האשה החשובה היקרה, החסידית, הצנועה, המקושרת בלב ובנפש לרבי מלך המשיח, מרת אילנה אליהו ע"ה. בזמן שהותה בשכונת המלך קראון הייטס, זכתה שהרבי שאל אותה: מה עם השיעורים??? היא שתקה. הרב גרונר, שיבדל לחיים טובים ארוכים, חזר על השאלה: הרבי שואל אותך, מה עם השיעורים? • מילים לזכרה  

    בבני ברק, במוצאי שבת קודש, אור לכב' תמוז, התבקשה לישיבה של מעלה האשה החשובה היקרה, החסידית, הצנועה, המקושרת בלב ובנפש לרבי מלך המשיח, מרת אילנה אליהו ז"ל בת אפרים ויעל  ע"ה.
    בזמן שהותה בשכונת המלך קראון הייטס, זכתה שהרבי שאל אותה: מה עם השיעורים??? היא שתקה. הרב גרונר, שיבדל לחיים טובים ארוכים, חזר על השאלה: הרבי שואל אותך, מה עם השיעורים?
    לאילנה היה ידע עצום  בחסידות. הבנה, וזיכרון ויכולת הסברה נדירים, והרבי תבע ממנה שתלמד שיעורי חסידות ברבים. היא לימדה שיעורי חסידות בגבעתיים, וזכתה שהרבה ממשתתפות השיעורים שמסרה, הפכו לבעלות תשובה.
    גם באוניברסיטת חיפה מסרה שיעורים בחסידות, והשיבה על כל "מתקפות" הסטודנטים, ביד רמה, ו"ניצחה" אותם בתשובותיה, שהיו מנומקות ומבוססת על ידע עצום בתורה וחסידות.
    בשנותיה בבני ברק, העיז רב ליטאי לצאת נגד הרבי, והיא הוכיחה לו בחריפות שיכלה על טעויותיו, וידה היתה על העליונה.
    הקפידה על צניעות למופת, על הידור בכשרות. חילקה במסירות נפש דפי שיחת הגאולה, גם כשכוחותיה לא היו עמה.
    באחת השבתות, כשהגיעה להתארח אצל משפחה מאנ"ש, שהתעכבה להגיע לביתה מבית הכנסת, הציעו לה השכנים החרדים להשתתף עמם בסעודת השבת. היא סירבה ועמדה על רצונה לאכול רק בהכשר הרב לנדא שליט"א. והשאירה את השכנים בתדהמה… ובהערצה
    היתה בה הכרת הטוב. היא בירכה את המשפחות אצלם היתה מתארחת. מפרטת אחד לאחת את ברכותיה, שיבחה את האוכל הטעים. כשלא אהבה מאכלים מסוימים, נהגה לאמר, הבעיה היא… אצלי. והסבירה שהיא מקטנותה, אפילו שאמה היתה מבשלת אוכל טעים, עם תבלינים עירקיים, שריחם הנעים היה מתפשט בכל הבית, היתה איסטניסטית.
    הבעיה היא שלי נהגה להרגיע את המארחת. היתה אשת אמת. קנאית לרבי כמלך המשיח. אמרה בגאון את דעותיה, וידעה היטב את שיחות הרבי על בוריין, והיתה בעלת ידע נרחב בתורת החסידות. אהבה לחלק סיפרי חסידות, מתוך מטרה לקשר יהודים לרבי.
    זכתה ללויה רבת משתתפים  בבני ברק. ספד לה הרב גנץ, ראש ישיבת קרית מלך, שאף הגדיל לעשות והורה לעשרה מתלמידיו, תלמידי הישיבה הגדולה, להצטרף למסע הלויה שיצא מאוחר בערב, ונטמנה בבית שאן.
    היות ולא זכתה להקים משפחה, הציבור מתבקש לראות את העניין כחוב אישי, להפריש כל בוקר כמה פרוטות לצדקה, בקופת צדקה, וללמוד כל אחד לפי יכולתו לעילוי נשמתה.
    בבקשה להקדיש את הלימוד לעילוי נשמת האשה החשובה, החסידית, מקושרת בלב ובנפש לרבי כמלך המשיח, הגלמודה ל"ע, שנלקחה לבית עולמה ללא צאצאים ל"ע.
    יהי זכרה ברוך. ויהי רצון שיתקיים כבר: "הקיצו ורננו  שוכני עפר, והיא בתוכם"

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.