• המכללה שפותחת לך דלתות! • ראיון תשקיף

    הגדלה

    ראיון תשקיף עם הרב אלדד הלוי אילן - מנכ"ל המכללה החסידית על כל מה שהמכללה החדשה מציעה • לנגד עינינו ניצבת מטרה ברורה: ליצור מסגרת חסידית נעימה ומחנכת אשר תביא בעז"ה את הבת לקראת מוכנות פנימית לבית חסידי באופן של התקשרות הכי אמיתית לרבי שליט"א ולהוראותיו. זה גם כולל לימוד מקצוע לחיים, ברמה גבוהה, כולל תעודות מקצועיות מוכרות שבעזרתם תוכלנה הבנות בעז"ה להתפרנס בכבוד • בפנים: רשימת אנשי הצוות במכללה החסידית • לקריאה

    מאת: רחל הרמתי, מגזין 'עטרת חיה'

    שמחנו לראות את הפרסום על המכללה החסידית החדשה שעומדת להיפתח בשנה הקרובה בנחלת הר–חב"ד בקרית מלאכי, בעזהי"ת,  זו אכן בשורה גדולה לבנות חב"ד!

    נשמח לשמוע, איך נולד הרעיון?

    האמת שהרעיון צמח מתוך צורך שראינו בשטח. בנות שלנו שאינן ממשיכות במסגרות הקיימות, והולכות, לצערנו, גם למכללות ולסמינרים שמחוץ לחב"ד. היום, בערך חמישים אחוז בלבד מהבנות שמסיימות תיכוני חב"ד ממשיכות בסמינר של חב"ד, וזה בהחלט מאד צורם. בפרט כשלוקחים בחשבון שזה גיל מאד מאוד משמעותי. כלומר, גם בת שהלכה כל חייה בתלם, הגבולות ששמרו עליה היו מבחוץ, עכשיו היא מגיעה לגיל שונה שבו עליה לבנות את עצמה מבחינה חינוכית–השקפתית, היכן היא שמה לעצמה את הגבולות, מה באמת היא רוצה? איזה בית היא מתכננת לבנות בעז"ה?

    גם לימודי הקודש בתיכון, נלמדים לרוב, מתוך הכרח מסוים – לצורך הציון, או הבגרות. פתאום הלימודים, לימודי הקודש, הופכים להיות הרבה יותר משמעותיים ואמתיים – איך זה נוגע אלי? מה זה אומר לי בחיים?

    לכן זהו גיל מאד–מאוד קריטי! בשנתיים אלו, כל בת מעצבת את עצמה לקראת בניית בית – לכן חשוב שיהיה מוסד חינוכי–חסידי במלוא מובן המילה. אמנם, ישנם מקומות נוספים ואפילו חרדיים בהם ניתן לרכוש מקצוע אך, העיקר חסר בהם מן הספר, העיקר – בניית האישיות של הבת באופן המתאים והראוי כבת חסידית לנחת–רוח הרבי מלך המשיח ורבותינו נשיאנו.

    מה יגרום לבת שסיימה תיכון, לבוא וללמוד דווקא אצלכם?

    לנגד עינינו ניצבת מטרה ברורה: ליצור מסגרת חסידית נעימה ומחנכת אשר תביא בעז"ה את הבת לקראת מוכנות פנימית לבית חסידי באופן של התקשרות הכי אמיתית לרבי שליט"א ולהוראותיו. זה גם כולל לימוד מקצוע לחיים, ברמה גבוהה, כולל תעודות מקצועיות מוכרות שבעזרתם תוכלנה הבנות בעז"ה להתפרנס בכבוד. אנו מציעים, בקמפוס אחד את כל המכלול: מקצוע ואווירה חסידית. כל הלימודים, כולל לימודי המקצוע נעשים אצלנו באותו המתחם, הבנות נמצאות כל היום בחברתן של בנות חסידיות בנות גילן, באווירה של צניעות ויראת שמיים; והכל מתוך רגש של חמימות חסידית באווירה תומכת.

    אני חושב שהסיבה שבנות אחרי תיכון יצאו מחוץ למסגרות חב"ד היא מכיוון שהן לא מצאו בחב"ד את מה שהן מחפשות. אם הן היו מוצאות בחב"ד את מה שהן מחפשות, וודאי שהיו מעדיפות להישאר במסגרות החב"דיות. אצלנו רואים כל אחת, ישנו יחס אישי וחם עם דגש רב על חסידישקייט.

    זה לא מובן מאליו לזכות ביחס אישי ואוירה חסידית וחמה בשלב זה של החיים, למרות שנראה שדווקא בגיל זה, זה מאד נצרך. כיצד בפועל זה יבוא לידי ביטוי?

    כאמור, ביחס האישי והמקרב, באווירה המשפחתית החסידית והשמחה וההשקעה בכל פרט אשר ינעים לבנות את שהותן במכללה. ראשית, סדר–היום מושקע וכולל לימוד חסידות לפני התפילה. לאחר מכן תפילת שחרית משותפת, כל הבנות יחדיו. אחר–כך, כפי שהרבי רוצה, היום נפתח בלימודי קודש ורק לאחר מכן למודי המקצוע. המרצים של לימודי הקודש והחסידות הינם ברמה גבוהה מאוד – הטובים שישנם היום בחב"ד, לכן גם השיעורים מצוינים ומועברים בצורה מעניינת. המגוון הרחב של לימודי קודש מעשיר את הידע של הבנות בכל התחומים הנצרכים: הלכה, השקפה, שיחות ומאמרים, תניא לעיון, הבית היהודי וכמובן לימוד עניני משיח וגאולה – שחשיבותו ברורה וידועה כפי שהורה לנו הרבי בהרבה משיחותיו שלימוד ענייני משיח וגאולה נוגע להבאת הגאולה האמתית והשלמה בפועל ממ"ש.

    אנו משקיעים מאוד בהווי החסידי ובפעילויות חברתיות. המדריכות נבחרו בקפידה, הרכזת החסידית גם כן. הן תשקענה רבות בארגון שבתונים, התוועדויות, טיולים ועוד הפתעות חברתיות. חשוב לנו מאד שהבנות תחושנה את האווירה החמה והחסידית ושבאמת אכפת לנו מהן.

    אשמח לשמוע קצת על הצוות, כלומר, מי יהיו אלה שיעסקו במלאכת הקודש הנפלאה הזו?

    יש לנו צוות מורחב ואיכותי, המורכב מאנשי חינוך ותיקים ומנוסים. ביניהם: הגב' פרדי ברוד, הגב' אורלי לרנר (שיעור 'דבר מלכות'), הגב' פייגי פריז (תניא), הרב אהרון קרניאל שליח הרבי לבני עיי"ש (שיחות ומאמרים), הרב יוסקה פרידמן מ'נחלה' (מלמד ומתוועד), הרב מישולובין מ'נחלה', הרב יוסף יצחק ניסלביץ. אלו ועוד אנשי חינוך אשר נמצאים כרגע בתהליך קליטה כולם מצטרפים יחד להתוות דרך חינוכית ולהוביל את המכללה החסידית להצלחה.

    נקודה חשובה נוספת, מכיוון שאנו בעצמינו בשליחות, וכן חלק מהצוות החינוכי מגיע משדה השליחות; והרי הרבי תובע מכל אחד מאתנו להיות שליח להכין את עצמו ומקומו לגאולה השלימה; לכן נושא השליחות עובר כחוט השני בלימודים עצמם וכן באווירת המכללה. זה בא לידי ביטוי בכך שהבנות לומדות את נושא השליחות באופן עיוני ומעשי – הן יוצאות למבצעים וכן ישנה תכנית שלמה של התנדבות בקהילה, במהלך שנות הלימודים. בנוסף, בתום תקופת הלימודים, יוצאות הבנות לסמסטר שליחות בארץ או בעולם. את מקומות השליחות אנו בוחרים בקפידה ונמצאים בקשר רצוף עם הבנות כל משך היותן בשליחות.

    מה מספר שנות הלימוד ואלו מקצועות עתידים ללמוד במכללה?

    לשנה הקרובה ישנו מסלול לימודים של שנתיים ומסלול מקוצר יותר של שנה. כאמור בתום הלימודים ישנו עוד סמסטר של שליחות.

    לגבי המקצועות, לשנה הקרובה בחרנו ארבעה מסלולים שהם גם מעניינים ויש בהם גם פרנסה. מקצועות אלו בחלקם מאפשרים גם אפשרות עבודה מהבית. המקצועות הן:

    • ניהול פיננסי – התחום של הנהלת חשבונות, חשבי שכר והמצטרף אליו.
    • תקשורת חזותית – כל העולם של הגרפיקה הממוחשבת ועולם המולטימדיה.
    • ניהול מעונות יום – תחום שנושק לעבודה בחינוך. ישנם כיום הרבה מעונות–יום בקהילות חב"ד וכן בתי חב"ד המפעילים מעונות–יום, בעוד שאין מספיק מנהלות–יום שמגיעות מחב"ד. זהו תחום מאד מעניין. הן בעצם תלמדנה את התחום הפדגוגי לגיל הרך וכן צדדים ניהוליים הנושקים בתחום זה.
    • פיתוח אפליקציות בעולם הסייבר, הכולל תכנות מחשבים בסביבת הסמרטפון.

    מה עם בנות שגרות רחוק. יש פנימייה?

    חשבנו גם על בנות אלו. יש לנו ב"ה מבנה שמיועד עבור פנימייה אשר נמצא באותו הקמפוס ממש של המכללה. השטח כולו ירוק, חי ומזמין. המבנים עברו שיפוץ לאחרונה והינם כיום ברמה גבוהה מאוד. הפנימייה מורכבת מדירות מרווחות, אשר בכל דירה כ–3 חדרים. בכל חדר נמצאות 2–3 בנות בלבד, כאשר לכל חדר ישנם מקלחת ושירותים צמודים – רמה גבוהה מאד! בפנימיה ישנה אפשרות לתנאי אש"ל מלאים בסטנדרט מאוד גבוה. אנו משקיעים הן בצד הגשמי והן בצד הרוחני.

    את הפנימייה מלווה אם–בית ומדריכות אשר דואגות לכל פרט נדרש. ישנה תוכנית מושקעת ומלאת תוכן לשעות אחר–הצהריים כולל שבתונים והפתעות נוספות.

    לכמה בנות אתם מצפים בשנה הקרובה?

    בשנה הראשונה מספר המקומות מוגבל, אנו תלויים במספר כיתות הלימוד. אנו מאמינים שתלמידה אשר תגיע ללימודים במכללה החסידית תצא בעז"ה נשכרת הן מהפן המקצועי והן מהפן החינוכי–חסידי; בחממה כזו אין מנוס מלספוג ערכים חסידיים בהתקשרות איתנה לרבי מלך המשיח, אשר מנחה את חיינו בכל פרט ומורה לנו את הדרך האמתית והנכונה בחיים. על–מנת שכל אחת ואחת מהתלמידות תבנה בעז"ה את ביתה וחייה באופן הנכון ביותר. כפי שאנו מציבים את עצמינו בתחילת החיים העצמאיים וחיי המשפחה, כך הן יראו אחר–כך.

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.