• קום והתהלך: נחל מחניים • המדריך ר' עדי דרויאן

    הגדלה

    מחפשת מסלול קליל ולא עמוס לצאת עם הילדים? מוזמנת להכיר את "נחל מחניים". ייחודיות הנחל שהוא ספון בין עצי אקליפטוס גדולים ונמצא בחורשת עצים. המקום המושלם לבילוי עם הילדים ושכשוך רגליים - הכניסה חינם, המקום כמעט ואינו מתוייר והנוף מיוחד • להסבר המלא

    על המקום: תחילתו של הנחל ביער ביריה ומשם דרך מספר יישובים אל הירדן. ייחודיות הנחל שהוא ספון בין עצי אקליפטוס גדולים ונמצא בחורשת עצים. במקום גם עץ אלה ענקי המכונה "עץ זלמן". המים אינם עמוקים ומתאימים לשכשוך רגליים. האתר פחות מוכר בציבור וברוב הזמן לא מתוייר .

    הכניסה: חינם

    איך מגיעים: ימינה בצומת מחניים עד שמגיעים ממש לגדר של משמר הירדן, קיים שלט חום שמאלה לחורבת ירדה. פונים שמאלה וממשיכים בדרך סלולה העוברת בין מטעים כמה מאות מטרים עד שמגיעים לירידה שמאלה היורדת לאפיק הנחל. במידה ולא מגיעים בג'יפ, עדיף לחנות שם ולרדת לנחל רגלית.

    דרך נוספת: לחלוף על פני "משמר הירדן" עד צומת גדות, פונים משאלה, עוברים את "רפטינג נהר הירדן" ומיד אח"כ ישנה פניה שמאלה לתוך שטחי החקלאות, הדרך משובשת ומתאימה לנסיעה ברכב רגיל בנסיעה איטית כ-10 דקות עד לאפיק הנחל. (למעוניינים, בדרך זו מימין יש גם מקומות עצירה נחמדים).

    בשלב זה יש להיכנס עם הרכב לאפיק הנחל ולעבור אותו (שזו גם חוויה – למרות שנראה מרתיע בהתחלה). ניתן להחנות אחרי שעברתם את הנחל או להמשיך במעלה הנחל עד שמגיעים למקור הנחל בו ישנה בריכה עם רחבה. עוצרים ומתמקמים המקום מוצל ומהנה.

    במקום גם שביל הליכה קצרצר ברגל שממשיך לאנדרטה לזכר חבר הקיבוץ שנפל. במקום עץ תאנה גדול ויפה.

    באדיבות 'עלון ליובאוויטש', קהילת צפת

     

     

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.