• כל מה שרצית לדעת על חוג ידידות נשי חב"ד

    10 | הצג גלריה

    חוג הידידות נוסד בשנת תשע"ו. הקמת חוג הידידות הגיעה 'מלמטה למעלה'. ביוזמתה של הגב' רחל בולטון פנתה הנהלת ארגון לגב' שיפי נפתלין, בבקשה לרכז את חוג הידידות. שיפי נרתמה ליוזמה בכל הלהט, המרץ, המסירות והכישרון בהם בורכה. מסביב, היה מי שהרים גבה - בעידן רווי תרומות והתרמות, האם יימצאו הידידות... • לקריאה  

    תעודת זהות

    זהו חוג נשים ייחודי, המהווה מדגם מהימן לפסיפס החב"די הרב גוני. המרקם האנושי מאחד קצוות ומדגיש את נקודת המפגש בין נשים שונות, בגיל, בסגנון, בתחום העיסוק ובמוצא. החל מנשים ותיקות, שזכו להוביל את ארגון נשי ובנות חב"ד בשליחות הרבי, ממשיך בנשים חב"דיות מגוונות מכל רחבי הארץ, כאלה העוסקות בשדה החינוך, לצד נשות עסקים, פקידות ועקרות בית, סבתות ואימהות, צעירות ומבוגרות, וכלה בחברות הרואות את עצמן קרובות ומקורבות, אך עדיין אינן חלק מהקהילה החב"דית באופן רשמי.

    המשותף לכולן, הוא נקודת החיבור הפנימית העמוקה לרבי, כפי שהיא מתבטאת ביחס של הוקרה ואחריות לארגון הבית הנשי: ארגון נשי ובנות חב"ד בארץ הקודש, הארגון אותו הקים הרבי בשנת הנשיאות הראשונה. בבחינת "כה תאמר לבית יעקב", כמו הקדימה שניתנה לנשים בערב מתן תורה, כך גם בשחר כינונו של הדור השביעי, ייסד הרבי את הארגון הנשי תחילה, עוד לפני ייסוד צעירי אגודת חב"ד. הקמת ארגון נשים הייתה צעד חלוצי של בשורה היסטורית, בשורה של אמון והעצמה בכוחה המכריע של האישה על עתיד העם, על הבאת הגאולה.

    מאז הקמתו, החלה הפעילות לקרום עור וגידים, להסתעף לענפים שונים, בעידודו של הרבי, ועל פי תכנית העבודה שכתב לארגון.

    הפעילות שהחלה בקטן החלה לגדול ולצבור תאוצה, ההיקף המקומי הפך לחובק קצוות ארץ…

    מעגלי הנשים המתעצמים מהארגון שהקים הרבי, הלכו והתרחבו, ועודם הולכים ומתרחבים. אך אם אין קמח… אין תורה. בתקופות מסוימות, הושגו תמיכות כאלה ואחרות, עד שהנהלת הארגון מצאה את עצמה בפני שוקת שבורה. הבור ריק… אך את המנגינה הזו, מנגינת הפעילות הקדושה, כרצון הרבי, אי אפשר להפסיק. ולהיפך, הצורך גובר, מיזמים חדשים נבנים, ותכניות נוספות בשלבי פיתוח.

    ובמקום שאין אנשים… יש נשים. נשים מסורות, מקושרות לרבי, שנרתמו בכל ליבן, בכל נפשן ובכל מאודן. זוהי מטרתו של חוג הנשים, המנדבות מממונן אחת בשנה, ובכך מחזיקות את הארגון ואת הפעילות הקדושה.

    אבני יסוד

    חוג הידידות נוסד בשנת תשע"ו. הקמת חוג הידידות הגיעה 'מלמטה למעלה'. ביוזמתה של הגב' רחל בולטון פנתה הנהלת ארגון לגב' שיפי נפתלין, בבקשה לרכז את חוג הידידות. שיפי נרתמה ליוזמה בכל הלהט, המרץ, המסירות והכישרון בהם בורכה. מסביב, היה מי שהרים גבה – בעידן רווי תרומות והתרמות, האם יימצאו הידידות… אך לא אישה כשיפי תירתע. היא ידעה: ברכותיו של הרבי חופפות על הארגון, על העוסקות במלאכה, וזכות נדירה לקחת חלק ושותפות בארגון אותו הקים הרבי בעצמו.  חדורה בהתקשרות למשלח, החלה לפעול למען הארגון אותו הקים הרבי עבור קהל הנשים. ואכן, נשים רבות ייקרו את הזכות שנקרתה בדרכן, ולא החמיצו את חוט ההתקשרות שהושט לעברן. החוג התפתח, התרחב וגדל. החברות חשות את ברכת הרבי ואת הזכות הנפלאה לעמוד בשורה הראשונה בהחזקת המפעל הקדוש שייסד. רבות מהן ראו בעיניהן ברכה וישועה במשפחה ובעסקים, ובטוחות הן שזכו לברכה דרך הצינור עליו דיבר הרבי בהזדמנויות רבות – השותפות בפעילות נשי ובנות חב"ד.

    משפט מפתח

    "חובת נשי ובנות החסידים לעמוד בשורה הראשונה בכל מפעל של חיזוק היהדות" (היום יום כ"א

    שבט) זו החובה שלנו, חובה שהיא זכות. כי מנגד –  "הרבי לא נשאר בעל חוב".

    לאורך השנה…

    חוג הידידות הפך לחוג מגובש, משפחתי ומשפיע. זה התחיל ממפגשים ייחודיים ויוצאי דופן, מלאי תוכן מרטיט ומלכד, ויחד עם זאת עטופים בעטיפה המיטבית והמושקעת ביותר. בכל מפגש יש חידוש ובשורה. לצד ביקורים וסיורים מרתקים, הופכות הידידות לשליחות הארגון אל השטח, הן נפגשות עם שליחות הרבי ביישובים מרוחקים, נושאות רוח של חיזוק, העצמה והערכת הארגון לפעילות  במסירות נפש, ומאידך, לומדות ומתעצמות מן העשייה המופלאה של השליחות. אלה הם מפגשים של אחדות חסידית מרגשת ומעצימה.

    בנוסף, נערך באלול דאשתקד מסע תפילה מרומם ומיוחד, בהאדיטש, על ציונם של אדמו"ר הזקן ואדמו"ר האמצעי.

    באלול השנה ייערך מסע תפילה נוסף, הפעם לליובאוויטש.

    הנשים שמאחורי הקלעים

    מעל מאה – כן ירבו – נשים יקרות, חסידיות, נדיבות לב. המעגלים מתרחבים כל העת.

    גם את יכולה להיות שם…

    על כולן מנצחת הגב' שיפי נפתלין , רכזת חוג הידידות "הנשים מהשורה הראשונה".

    רשות הדיבור

    רשות הדיבור לגב' שיפי  נפתלין:

    "בקיץ הקרוב ייערך המסע המיוחד לליובאוויטש, ורבות מתעניינות מי יכולה להצטרף ואיך. לכן אני רוצה לספר, שכל אחת יכולה. כל מי שמצטרפת לחוג הידידות זוכה בזכות הזו, ובימים אלה מצטרפות חברות נוספות. גם את מוזמנת להצטרף באהבה. ליובאוויטש זו אהבה. הרבי הריי"צ מספר שהשם הזה ניתן למקום הודות למייסד של העיירה, רבי מאיר. אישיות שכולה אהבת ישראל בלתי מוגבלת הייתה לו.

    כשחסידים נסעו לליובאוויטש, הם נסעו לרבי. וכשחברות חוג הידידות, נוסעות לליובאוויטש, מתחברות לשורשים, זוכות להשתטח על הציונים הקדושים – על ה"טיקט" שלהן רשום – נוסעות לרבי. כי חברות חוג הידידות נותנות את הלב – לרבי.

    התמיכה בארגון נשי ובנות חב"ד, היא נתינה שרק מנסה להחזיר בתמורה לנתינה של הרבי אלינו, ולו במעט שבמעט. הרבי נתן ונותן לנו כל כך המון, לכל אחת ואחת, לכל אישה ובת,מקום כה מכובד, יחס של יוקר וחביבות, עידוד ותמיכה, ואינסוף אמון בכוח הנשי.

    הרבי יסד עבורנו את ארגון נשי ובנות חב"ד.

    חברות החוג הידידות, כידידות נאמנות, פותחות את הלב, ומחזיקות את הארגון, על פעילותו הענפה והקדושה, ארגון שאין לו כל בסיס כלכלי להישען עליו.

    יש לו בסיס הרבה יותר עמוק ורחב – ליובא. אהבה. הלב שלנו, שיודע גם להחזיר לרבי על כל הנתינה.

    לקראת המסע לעיר האהבה, יצאנו בקדם- מסע של פתיחת הלב. נותנים את הלב לרבי – מתגייסים ומגייסים (לפחות) עוד לב נשים לחוג הידידות. את מוזמנת לפתוח את הלב, להיות בין ל"ב המצטרפות שיגיעו אל ערש ולב החסידות – ליובאוויטש. אני מחכה לטלפון ממך… את מוזמנת להתקשר אלי אישית. שיפי: 050-6704139



















    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.