• שיעור לחיים • מושקי ג.

    אילוסטרציה
    הגדלה

    מתחילה לתהות, האם באמת אני כה גרועה ונוראה כפי שאני נראית בעייני המורה? למה ואיך נחרץ דיני שעד סוף ימי אקבל את אותו הציון הנכשל אצל אותה המורה? ועוד שאלות נוקבות וכואבות, שלא היה לי אף שום כיוון של תשובה ומענה עליהן • מושקי ג מתבוננת

    לא פעם במשך חיינו אנו נתקלים באין ספור פעמים שמישהי אמרה לנו איזה כמה מילים, שיכולות להראות כאמירה שולית לגמרי, אבל בתוך תוכנו זה הפיל בניינים והפך עולמות.
    כשהייתי בתיכון, נתקלתי פעמים רבות באמירות שונות ומשונות של מורות, שחשבו שהן יודעות יותר טוב ממני את מהלך חיי. לצערי הרב. ומי כמוני, בחורה ב"ה, גיל של החיים, חושבת ובטוחה שאין מישהו שמכיר אותה יותר טוב מאשר היא את עצמה. לכן בלעתי את האמירות בתוכי, נעלתי אותן פנימה והמשכתי הלאה. לא יחסתי להם כלל חשיבות רבה.
    אבל בתוך תוכי, ברגעים שהייתי נופלת, או אחרי מבחן שנכשלתי בו, כל המשפטים וכל המילים שהיו נוחתים עלי כך סתם ללא שום סיבה, היו צפים מול עייני, ובאמת הייתי מתחילה לתהות, אולי אני באמת כזאת גרועה ונוראה כפי שאני נראת בעייני המורה?  ולמה ואיך נחרץ דיני שעד סוף ימי אקבל את אותו הציון הנכשל אצל אותה המורה? ועוד שאלות נוקבות וכואבות, שלא היה לי אף שום כיוון של תושבה ומענה עליהן.
    באחת הפעמים אחרי גל של נסיונות כושלים, בהם הרגשתי שכבר נסחטו הכוחות האחרונים. החלטתי שהמצב לא יכול להמשיך בצורה נוראה שכזאת, וגמרתי אומר בליבי לשים לזה סוף.
    וממקום סובייקטיבי שאלתי את עצמי, מה קורה פה עכשיו? ולמה העניינים לא זורמים? ואיך זה שהכל נתקע ולא מצליח להתקדם לשום כיוון?
    הבנתי שאם אמשיך להישמע לקול שמקשיב לצד המיוסר והנכשל, לא אצליח להתקדם לשום מקום לעולם. אם לפני כל מבחן חשבתי שאין לי אף סיכוי להצליח בגלל רצף המקרים שהיו עד עכשיו, הסיכוי להצליח רק ילך וידעך. לכן החלטתי לעשות לזה סוף. אמרתי די למחשבות המטעות, די לציונים האלה,די לחוסר הצלחה וחוסר הבנה והשתדלות מצד המורה. הגיע זמן שנתסכל רק, אבל רק בחיובי. והתחלתי לשכנע את עצמי שאין סיבה שלא הצליח, הרי למדתי טוב, השקעתי הרבה. ה' בעזרי ואצליח באמת!
    זה לא היה קל, ואפשר לומר שבהתחלה גם היה מאד קשה. אבל רק עם הכוח רצון והדחף הפנימי פשוט להצליח, התחלתי לראות תוצאות.
    לא נתתי עוד מקום למילים שיכלו להפיל, להכשיל. וגם אם המורה אח"כ במבחן ראתה שידעתי טוב, ולמרות זאת בחרה להכשיל, כבר לא יחסתי לזה חשיבות בכלל! הספיקה לי הידיעה בעצמי, והביטחון שקיבלתי, שאני יודעת את החומר ועניתי מצויין על כל התשובות. שהמורה תראה ותכשיל כרצונה. ומצידי אף שתקתי ולא אמרתי מילה. ולאחר זמן, גם ראיתי שהמורה החלה להעלות את הציון בהדרגה וב"ה גם היחס השתנה.
    לסיכומו של עניין,
    לכל אחת מאיתנו חרוט על לוח ליבה איזושהי אימרה חיובית או שלישית ששמעה ממישהו אחר ואותו היא נושאת לכל החיים.
    וכל אחת, צריכה לקחת אחריות על הדיבור והמילים שיוצאות מהפה. לפעמים אי אפשר לשער את גודל העוצמה של מילה טובה במקום לחברה, וגם להיפך ח"ו.  וידוע שלנשים יש כוח מיוחד בדיבור שבפה, וכל מילה שאנו מוציאות יש לה השפעות ותוצאות לדורות רבים.
    תיקחי את הכוחות שנתנו לך ונצלי אותם לדברים שבקדושה, למילה טובה, עידוד קטן, בוקר טוב עם חיוך, זה לא דורש כ"כ הרבה מאמץ. ועם כל הרגישות הטמונה בך ובדיבור של התפילה שלך הרעישי והרעידי את העולמות למעלה, ושנזכה כבר לביאת משיח צידקנו נאו!

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    2 תגובות

    1. שליחת מלך
      ל׳ באדר א׳ ה׳תשע״ד (02/03/2014) בשעה 11:55

      חידדת לי את ההבנה שהתפקיד להשתדל כמה שניתן לעשות את רצון ה', והתוצאות זה עניין אחר- לא קשור לשלתטינו!

    2. חני
      כ״ח באדר א׳ ה׳תשע״ד (28/02/2014) בשעה 15:55

      אלופה!!!
      כמה שזה נכון….
      אשריך :-*

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.