• חושבים טוב • סיפורים קצרים

    הגדלה

    מה אמר הרבי ליהודי שאביו קיבל התקף לב קשה? מדוע השתטו החסידים ברוסיה? מה עשו האחים הקדושים בכלא ליד דלי מצחין? • סיפורים קצרים באדיבות עלון 'אחות התמימים'

    *יהודי לחוץ הגיע לרבי. אביו קיבל התקף לב קשה, המצב קריטי והם אובדי עצות. הרבי הורה לו לחשוב טוב.למחרת דווח לרבי כי אביו של היהודי יצא מכלל סכנה. מתי התרחש השינוי? שאל הרבי. כן, השינוי לטובה היה בדיוק כשבנו התחיל לחשוב טוב.

    *מסופר שבתקופת רוסיה הקומוניסטית לאחר שהרבי הריי"צ יצא את רוסיה גברו געגועי החסידים ובאמצע התוועדות החלו לפתע לסדר כסאות בצורת רכבת, התישבו והחלו "לשחק" כאילו נוסעים לרבי.  בחשיבה חיובית ובטחון עצום שהרי במציאות בה חיו על פי דרך הטבע זה היה מופרך. סופו של דבר, כל החסידים שהשתתפו ברכבת הדמיונית זכו להתראות עם הרבי ולצאת את רוסיה.

    *מסופר על האחים הקדושים ר' זושא ור' אלימלך שפעם טפלו עליהם עלילה ונמצאו בבית הסוהר, שם היה דלי שאסור להתפלל לידו. ולכן לא יכלו להתפלל וללמוד תורה. העצבות כמעט ושלטה שם, הרי כיצד יוכלו ללמוד תורה ולעבוד את ה'?! אך רק שמחה היא הפתרון. כשם שרצונו של ה' הוא שנלמד תורה הרי כעת רצונו הוא שלא נלמד. הם התמלאו לפתע בשמחה עצומה. הרי כעת הם עובדים את ה', בעצם. כשראו השומרים את שמחת החסידים, היה בטוח שזה בגלל הדלי. ולכן הוציא אותו, כך פעלה השמחה את הפתרון.

    תגיות: , ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. מקרבת ת'משיח
      י״ד באדר ב׳ ה׳תשע״ד (16/03/2014) בשעה 0:04

      יפה!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.