• המזוזה ההפוכה • בדידי הווא עובדא

    הגדלה

    סיפור מרגש על כוחה של אמונה, בהקשר לחודש אלול בו נוהגים לבדוק את התפילין והמזוזות. נפיחות באוזן, הרבי כותב "בדיקת המזוזות. אזכיר על הציון", והבעיות מיד נפתרות • לסיפור המלא

    מספרת מכלי ראשון,  חברתי ידידת נפשי מרת יונה תחי', מעשה אמיתי שהיה במשפחתה.
    לפני למעלה משלושים  שנה,  כשבני שיחי' היה תינוק קטנטן,  שמתי לב באחד הימים,  לנפיחות משמעותית מוזרה, שהתפתחה ל"ע מתחת לאזניו.  כמובן שהלכתי עמו  למרכז רפואי באזור מגורינו.
    הרופאה הייתה בטוחה שזו חזרת. כך זה היה ניראה באופן ודאי. ליתר ביטחון שלחה אותנו לבדיקת דם. מה רבה הייתה הפתעתה,  שתוצאת בדיקת הדם הראתה,  שזו לא חזרת! במקום לשמוח התחלתי לדאוג. חזרת זו מחלה "פשוטה". אך כאן  לא  מדובר בחזרת. אם כך – מה הסיבה לנפיחות המוזרה?
    הנפיחות  התגברה ל"ע מיום ליום, ועמה הלב שלי התחיל לדאוג יותר ויותר.
    הלכתי לרופאה נוספת. הפעם לרופאה פרטית, שאמרה, שאם הנפיחות לא תרד, לא תהיה ברירה והיא תשלח אותנו למעבדה מחוץ לעיר, לערוך שוב את הבדיקה.
    בשלב זה כבר הייתי במתח נוראי. הראש שלי דמיין מחשבות… והייתי  במתח נפשי  בלתי ניסבל.
    לפתע, עלו במוחי שתי מחשבות חדשות. האחת, אני שולחת כבר עכשיו מכתב פ"נ  עם בקשת ברכה לרבי שליט"א, בפקס  למזכירות במרכז חב"ד העולמי 770 בניו יורק. ומחשבה נוספת. מה הרבי תמיד חוזר ומשנן  ומזכיר לנו לעשות במצבי בריאות? לבדוק תפילין ומזוזות. אז כבר עכשיו נתחיל לבדוק את המזוזות בבית, עוד לפני שאקבל את תשובת הרבי.
    עברתי מחדר לחדר. הגעתי למרפסת  קטנה, שנכנסים אליה מסלון ביתנו. מה רבה הייתה תדהמתי, כשגיליתי תוך כדי הסתכלות מקרוב,  שהמזוזה קבועה במשקוף דלת  המרפסת כשהיא ממש הפוכה.
     אמנם היא נקבעה  בצד ובמיקום הנכונים: בחלק התחתון של השליש העליון של המשקוף. וגם בזוית הנכונה.  אך ממש  באופן הפוך. כך שאותיות שם השם,
    ה :  – ש-ד-י , היו בתחתית המזוזה למטה ולא בראש המזוזה!!!
    כולי מזועזעת, ניתקתי מיד את המזוזה מהמשקוף.
    מסרנו את המזוזות לבדיקה. במקביל התקבל בהשגחה פרטית בתיזמון מדוייק  המענה מהרבי שליט"א:
    "בדיקת המזוזות. אזכיר על הציון".
    ב"ה כבר למחרת ראינו את הנס שהתחולל. הנפיחות ירדה ללא התערבות רפואית והשלווה חזרה לשכון בליבי.
    חברתי סיימה לספר את הסיפור האמיתי והמטלטל  שחוותה,  ובפיה בקשה.
    למסור לכל קוראי  הכתבה –  שישימו לב  לבקשת הרבי לבדוק תפילין ומזוזות בחודש אלול. כן. כל שנה ושנה מחדש,  לבדוק גם את התפילין וגם את המזוזות  בחודש אלול.
    בדיוק כמו שהרבי אומר בהתוועדות כ' אב שנת תשל"ד :  "בעל המטה אפרים היה יהודי למדן, והתעסק בלהט בהלכה למעשה. והוא כותב בקשר להנהגות בחודש אלול, שזה מנהג טוב לבדוק את המזוזות והתפילין. הוא לא כותב בחודש אלול פעמיים בשמיטה, או בנוגע למזוזת  הרבים  "פעם ביובל". הוא כותב זאת בכל הלכותיו בסימני ספרו, בנוגע לאלול בכל שנה ושנה.
     מכך יודעים, שאפילו אם בטוחים,  שהייתה זו מזוזה כשרה ותפילין כשרות, אולם כאשר זקוקים לתוספת ברכה מלמעלה, כפי שזה בחודש אלול, אזי מיד נעשה "מנהג טוב" לבדוק את המזוזות והתפילין". (עד כאן הובאו דברי הרבי מההתוועדות כ' אב תשל"ד).
    בהזדמנות זו אנו ממליצים  על מקום מעולה  מיוחד לטובה,  לבדיקת תפילין ומזוזות. לשכת "מורשת משה" בהשגחת הרב לנדא שליט"א, רב העיר בני ברק.         (ברחוב רבי עקיבא 99. ב"ב.  טל 036190885). כל מזוזה וכל תפילין נבדקים שם  בסייעתא דישמיא מיוחדת,  ע"י  שני( ! ) סופרי סת"ם מומחים! ב"ה זכיתי לראות הרבה ניסים מתגלגלים שם אצל יהודים, שמסרו לבדיקה בלשכה הנ"ל תפילין ומזוזות. כמובן וראשית לכל, בצירוף ברכותיו הקדושות הרבי מליובאוויטש.
     שניזכה לחודש מבורך בבריאות איתנה  ושמחה,  ומילוי כל משאלות ליבנו לטובה.  ובטוב הניראה והניגלה . הרי כפי שאומר לנו  האדמו"ר הזקן,  כ"ק רבי שניאור  זלמן מליאדי, במשלו המפורסם; בחודש אלול המלך בשדה, ומראה לכולם פנים שוחקות!
    נברך כל אחת ואחת ובני ביתה, ונמשיך ונברך;
    כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה.! עד לברכה העיקרית : התגלות מלך המשיח בגאולה האמיתית והשלמה תכף ומיד ממש. אמן.
    טמה חורושוכין.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.